فیلم و سریال

معرفی بازیگران سریال جونگ میونگ + زمان پخش و خلاصه داستان

سریال جونگ میونگ یا شاهزاده میونگ Splendid Politics محصول کشور کره جنوبی و کمپانی MBS در سال 2015 است. نام اصلی این سریال “سیاست پرزرق‌وبرق” است. این سریال در 50 قسمت و در ژانر تاریخی، عاشقانه و سیاسی ساخته شده است. در این سریال بازیگران مطرح و معروفی بازی می‌کند که برای بینندگان ایرانی نیز شناخته شده‌اند و قبلاً سریال‌هایی از آنها در تلویزیون ایران پخش شده است. با کارمادیو همراه باشید.

زمان پخش سریال جونگ میونگ

سریال جونگ میونگ از روز چهارشنبه 21 تیرماه 1402 به روی آنتن پخش شبکه تماشا رفت. این سریال قبلاً در سال 1398 از شبکه 5 پخش شده بود.  سریال جونگ میونگ هر روز ساعت 19 و بازپخش آن ساعت 1 بامداد، 7 صبح و 13 روز بعد است. این سریال هم اکنون جایگزین سریال محبوب و پرمخاطب”جواهری در قصر” است که مدتی پیش به پایان رسید. بعد از پایان یافتن این سریال، سریال امپراطور اشک ها از شبکه تماشا پخش خواهد شد.

خلاصه داستان سریال جونگ میونگ

داستان فیلم روایتگر زندگی پرفرازونشیب شاهزاده‌ای به نام میونگ است. شاهزاده میونگ یا جونگ میونگ دختری 6 یا ۷ساله فرزند ملکه و امپراتور بزرگ است. او در کشور چوسان زندگی می‌کند و آخرین فرزند و وارث به حق شاه سونجو در سلسله چوسان است. امپراتور بزرگ به دلیل ابتلا به بیماری، سلطنت را به یکی از وارثانش می‌سپارد. دراین‌بین جناح‌های سیاسی بر سر وارثان سلطنت چند دسته می‌شوند و اختلافات داخلی زیادی رخ می‌دهد.

شاهزاده میونگ در طی زندگی خود، شاهد تغییرات سیاسی و نظامی زیادی در کشور است. وی در تمام این سال‌ها با وجود مخاطرات بسیار، سعی دارد کشور خود را از شرایط سخت و دشوار جنگ با دیگر کشورها و نیز اختلافات داخلی نجات دهد.

در طی این مسیر وی برادر و پدر خود را از دست می‌دهد. شاهزاده میونگ به سرزمین دیگری فرار می‌کند. وی در آن سرزمین مجبور به کار در معدن می‌شود. سپس بعد از سال‌ها به کشور خود بازمی‌گردد. وی همراه با بردارهای ناتنی خود که یکی بعد از دیگری به قدرت می‌رسند، همکاری و گاهی مخالفت‌هایی می‌کند تا بتواند سرزمین و میهن کوچک خود را به کشوری قدرتمند تبدیل کند. شاهزاده میونگ در ادامه به مسئول اداره اسلحه‌سازی علاقه‌مندند و ماجراهای تازه‌ای برای وی شروع می‌شود.

بازیگران سریال جونگ میونگ

در این بخش به معرفی بازیگران و نقش آنها در سریال جونگ میونگ می‌پردازیم:

چاسونگ وون

چاسونگ وون در سریال جونگ میونگ

چاسونگ وون بازیگر کره‌ای متولد 7 ژوئن سال 1970 است. وی دانشجوی انصرافی از دانشگاه سونگ کیونکوان بوده و فعالیت خود را با مدلینگ شروع کرد. وی در سال 2011 با بازی در سریال بزرگ‌ترین عشق به شهرت رسید. چاسونگ وون در سریال جونگ میونگ در نقش شاهزاده Gwanghae  ظاهر شده است.

لی ته هوان Lee Tae-hwan

لی ته هوان Lee Tae-hwan بازیگر سریال جونگ میونگ

بازیگر، خواننده و متولد 21 فوریه سال 1995 در کره جنوبی است. وی فارغ‌التحصیل رشته بازیگری از دانشگاه سونگ کیوانکون بوده و با بازی در سریال غرور و تعصب به شهرت رسید. لی ته هوان با 188 سانتی‌متر قد و 77 کیلوگرم وزن، در زمینه مدلینگ نیز فعالیت دارد. وی نقش نوجوانی شاهزاده Gwanghae را در سریال جونگ میونگ بازی می‌کند.

لی یون هی Lee Yeon-hee

لی یون هی Lee Yeon-hee در سریال جونگ میونگ

متولد 9 ژانویه 1988 در کره جنوبی است. وی اولین‌بار در سال 2004 با بازی در سریال امپراتور دریا جلوی دوربین رفت. اما شهرت وی به بازی در فیلم خانم کره در سال 2013 برمی‌گردد. وی در فیلم جونگ میونگ، نقش اصلی فیلم یعنی شاهزاده میونگ را برعهده دارد.

جونگ چان بی

بازیگر کره‌ای متولد 5 فوریه 2002 است. وی در سال 2014 زمانی که ۱۲ساله بود، در سریال قاتل سریالی به ایفای نقش پرداخت. اما در سال 2018 با بازی در سریال جراحان قلب به شهرت رسید. وی در سریال جونگ میونگ، در قامت دوره نوجوانی شاهزاده میونگ نقش‌آفرینی کرده است.

کیم جائون

بازیگر اهل کره جنوبی متولد 18 فوریه 1981 و فارغ‌التحصیل رشته گردشگری بین‌المللی، رشته تئاتر و فیلم از دانشگاه هانیانیک است. وی با سریال رسوایی در سال 2013 به شهرت رسید. وی در سریال جونگ میونگ در نقش شاهزاده نئونگ یانگ بازی می‌کند.

سئو کانگ جون

متولد 12 اکتبر 1993 در کره جنوبی است. وی فارغ‌التحصیل رشته هنرهای نمایش از دانشگاه دونگ سئول است. وی در زمینه موسیقی و مد نیز فعالیت دارد. وی در سریال جونگ میونگ در نقش هونگ جوون به ایفای نقش پرداخته است.

یون چان یونگ و چویی کون سو به ترتیب نقش نوجوانی و کودکی هونگ جوون را بازی می‌کنند.

دیگر بازیگران سریال جونگ میونگ

پارک یونگ گیو پادشاه سئونجو، شین ئون جونگ ملکه این موک، هان جو وان در نقش کانگ این وو، آن دو گیو نقش جوانی کانگ این وو، لی تائه وو در نقش کودکی کانگ این وو، چویی جونگ هوان با بازی در نقش شاهزاده ایم هائه، جو سونگ ها با بازی در نقش کانگ جوسون  به ایفای نقش پرداخته اند.

سریال جونگ میونگ چند قسمت است؟

این مجموعه از ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۸ به آنتن شبکه پنج سیما رفت و پخش شد. این سریال بار دیگر از تاریخ ۲۱ تیر ۱۴۰۲ ازشبکه تماشا سیما بازپخش شد. این مجموعه از ۱۳ آوریل تا ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۵، روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ساعت ۲۲:۰۰ (کی‌اس‌تی) برای ۵۰ قسمت از ام‌بی‌سی پخش شد.

4/5 - (37 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا