خودرو

همه چیز درباره خودروی کادیلا / تصاویر و مشخصات سایپا کادیلا را مشاهده کنید

این خودرو یک خودروی سدان و چهار در کلاس سی است و بر اساس شاسی نسل اول رنو لوگان و سکوی BO رنو نیسان توسعه یافته است و اولین خودرو با برند پارس خودرو می‌ باشد. اگر دوست دارید بیشتر با خودروی کادیلا آشنا شوید باید در این مقاله از کارمادیو با ما همراه باشید.

بررسی سایپای کادیلا

کادیلا یکی از محبوب‌ ترین تولیدات صنعت خودروسازی کشورمان ایران به شمار می ‌رود. این خودرو که در ایران با نام تندر ۹۰ یا ال ۹۰ شناخته شده است از مبدا اروپای شرقی به بازار کشورهای دیگر مانند ایران و ترکیه رسیده و طی زمان کوتاهی در بین مردم این کشورها محبوبیت یافته است.

نام اصلی این خودرو داچیا لوگان یا رنو لوگان است و تاکنون سه نسل از آن به بازارهای جهانی عرضه شده است و در ایران نسل اول آن به تولید رسیده است. نسل دوم سایپای کادیلا با نام رنو سیمبل به صورت تعداد معدودی به بازار کشور ما عرضه شده است.

رنوی تندر ۹۰ یک خودروی ساده و کم آپشن است با این حال مزیت اصلی کادیلا پیشرانه و دوام بالای فنی قطعات آن معروف است.

بررسی سایپای کادیلا

ساخت تندرو ۹۰ نسخه فیس لیفت آن یعنی تندر پلاس تا سال ۱۳۹۸ ایران ادامه داشت و پس از تحریم‌ های بین ‌المللی عرضه آن به کشورمان ایران متوقف شد.

پس از تحریم ‌های بین‌المللی پارس خودرو سایپا پروژه‌ای برای ساخت تندر ۹۰ ایرانی راه اندازی نمود و حاصل آن خودروی کادیلا در قالب رندرهای گرافیکی است.

طراحی داخل سایپا کادیلا

خودروسازان ایرانی برای کابین کادیلا از داشبورد تندر پلاس استفاده کرده‌اند ولی در مقایسه با نسخه اصلی جزئی تندر ۹۰ دارای خطوط منحنی و جزئیات طراحی بیشتری است.

طراحی داخل سایپا کادیلا

و در واقع طراحان سایپای کادیلا داشبورد تندر پلاس را دقیقاً در آن کپی نکرده‌اند دارای مشخصه ‌های منحصر به فرد خود است.

اولین مشخصه ظاهری در داخل خودروی کادیلا شامل مجموعه پشت آمپر این خودرو است که با سبک ام وی ام X22 طراحی گردیده است.

فرمان خودرو کادیلا از نوع دی کات می‌ باشد ولی جای دکمه‌ های کنترلی سیستم صوتی و کروز کنترلی روی آن خالی گذاشته شده است.

تفاوت دیگر سیستم داخلی خودروی کادیلا با تندر پلاس در این است که به جای سیستم پخش ساده تندر پلاس یک نمایشگر قرار دارد که احتمال می‌ رود در خودروهای ایرانی سابق وجود داشته است.

در کادیلا سیستم تهویه خودرو همانند خودرو تندر پلاس است با این تفاوت که از نوع دستی ساده به اتوماتیک دیجیتال تغییر کرده است. دسته تعویض دنده جا لیوانی‌ های دوتایی و فندک خودروی کادیلا مانند تندر ۹۰ می ‌باشند.

طراحی ظاهری یا بیرونی سایپا کادیلا

در خودروی کادیلا چراغ‌ های تهاجمی با طراحی جدید را می‌ ببینید که جایگزین چراغ‌ های ساده و مربعی ال ۹۰ هستند طراحی چراغ‌ های آن شباهت زیادی به کاسه چراغ دنا دارد.

در خودروی کادیلا جلوبندی سه خط رنو لوگان حذف شده است و به جای آن یک جلوبندی دو قسمتی را مشاهده می‌ کنیم. یکی قسمت جلویی که کوچک بوده و عبارت لاتین خودرو روی آن حک شده است و قسمت پایینی بزرگ و مشبه است که برای خنک سازی رادیاتور موتور این خودرو ساخته شده است.

نمای عقب خودرو کادیلا نسبت به نمای جلوی آن بیشتر به تندر ۹۰ معروف شباهت دارد با این حال طرح چراغ‌ های کادیلا منحصر به خود این خودرو است.

طراحی ظاهری یا بیرونی سایپا کادیلا

در این خودرو قسمت اصلی چراغ‌ ها بر روی گلگیر عقب قرار دارد این در حالی است که قسمت دوم و کوچکتر چراغ‌ ها به درب صندوق عقب انتقال یافته است.

به قسمت پایین کادیلا در هر دو طرف دو شبرنگ باریک اضافه شده است و به طور کلی درب صندوق و سپر این خودرو همانند تندر ۹۰ اصلی می‌ باشد.

مشخصات کلی و فنی سایپای کادیلا

سایپای کادیلا ساخت کشورمان ایران بوده که در تصاویر با برند پارس خودرو مشاهده می شود و در سال جاری یعنی ۱۴۰۲ طراحی شده است. موتور این خودرو ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپه  و حجم آن ۱۶۰۰ سی سی با تنفس طبیعی است.

انتقال نیرو در این خودرو را دیفرانسیل جلو بر عهده دارد و حداکثر قدرت آن ۱۱۰ اسب بخار صفر دور در دقیقه است و حداکثر گشتاور آن ۱۴۷ نیوتن متر در دور در دقیقه می باشد.

موتور کادیلا به سیستم زمان‌ بندی VVT مجهز است که این مورد سبب کارایی بهتر پیشرانه در زمینه مصرف سوخت آن می‌ شود.

گیربکس ۵ سرعته دستی در این خودرو وظیفه انتقال قدرت به چرخ‌ های جلو را بر عهده دارد که خودرو سازان سایپا قصد دارند در آینده این نوع از خودرو را با گیربکس اتوماتیک به بازار عرضه کنند.

امکانات و تجهیزات سایپا کادیلا

در مورد تجهیزات کادیلا سایپا اطلاعاتی نداده است اما با توجه به ظاهر آن می‌ توان برخی از امکانات آن نظیر چراغ‌ های روشنایی در روز، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر، چراغ‌های مه‌ شکن جلو و عقب، سیستم تهویه دیجیتال با تنظیم دستی، آینه های جانبی تنظیم شونده برقی، دو کیسه هوا و رینگ‌ های آلیاژی از بخش‌ها و تجهیزات این خودرو را ذکر کرد.

سنسور فشار باد تایرها، تهویه اتوماتیک، کامپیوتر سفری، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تریم داخلی چرم مصنوعی از دیگر امکانات خودروی کادیلا هستند.

 

منبع: کارمادیو

4.4/5 - (7 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا