خودرو

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس + تصاویر

MVM X33 یکی از محبوب ترین و پرفروش ترین خودروهای چینی در ایران است. تاکنون سه نسل از این کراس اوور توسط مدیران خودرو به بازار ایران معرفی شده است و وجه اشتراک همه آنها پلتفرم آن و موتور مشابه بوده است. اما نسل جدید این خودرو با نام MVM X33 Cross، با سه نسل قبلی متفاوت خواهد بود. ام وی ام ایکس 33 کراس چهارمین نسل از این کراس اوور در ایران است که در سال 1402 معرفی و به فروش می رسد. ام وی ام ایکس 33 کراس از موتوری متفاوت نسبت به نسل های قبلی بهره می برد و البته بر روی پلتفرم متفاوتی توسعه یافته است. با کارمادیو همراه باشید تا درباره مشخصات ام وی ام X33 کراس بیشتر بدانید.

تولد MVM X33 Cross

با قطع تولید X33، که به نوعی گاو شیرده مدیران خودرویی ها به حساب می آمد، این شرکت همواره به دنبال ایجاد یک جایگزین برای این خودرو بود و در این بین حتا عرضه X55 پرو نیز نتوانست خلأ X33 را پر کند. به این ترتیب، مدیران خودرو این بار به سراغ نسخه فیس لیفت X22 پرو رفته است. این خودرو به تازگی توسط کمپانی چری معرفی شده است و نام آن برای بازارهای هدف چری، همچون روسیه، اومودا C3 خواهد بود، اما این خودرو در ایران با برند MVM و تحت نام ایکس ۳۳ کراس عرضه می شود.

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس تفاوتی با مشخصات X22 پرو ندارد. بنابراین همچون گذشته یک موتور ۳ سیلندر توربوشارژ به حجم یک لیتر، نیروی محرکه این کراس اوور کوچک را تامین می‌کند. حداکثر قدرت موتور ام وی ام X33 کراس، ۱۰۲ اسب بخار و بیشترین گشتاور هم ۱۵۰ نیوتن.متر است.

مشخصات فنی ام وی ام X33 کراس 

این میزان نیرو برای آن که بتواند چرخ‌های جلو را به گردش درآورد، از یک گیربکس اتوماتیک CVT با ۹ دنده مصنوعی استفاده می‌کند. این گیربکس در محصولات سطح بالاتر چری همچون آریزو ۶، تیگو ۷ پرو و آریزو ۵ توربو به کار رفته و به دلیل عملکرد مناسب مورد تحسین کارشناسان قرار گرفته است.

عملکرد دقیق گیربکس به همراه توان متعادل موتور باعث شده تا کاربران این خودرو حس نکنند که سوار ماشینی با یک موتور کوچک ۳ سیلندر هستند. حتی این پیشرانه نسبت به موتور ۴ سیلندر تنفس طبیعی در مدل قبلی نیز ضعف چندانی نشان نمی‌دهد و توان کافی را به چرخ‌ها می‌فرستد تا چابکی و شتاب خودرو نسبت به مدل ۴ سیلندر تفاوت چندانی نداشته باشد.

میزان مصرف سوخت ام وی ام ایکس ۳۳ کراس به‌طور رسمی اعلام نشده، اما باید چیزی در حدود ۵.۵ تا ۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.

همچنین نسخه دنده‌ای ام وی ام X33 کراس هم به فهرست تولیدات مدیران خودرو اضافه می‌شود. این مدل به موتور ۴ سیلندر ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی، مشابه X22 اسپرت اکسلنت مجهز خواهد بود. بنابراین توانی معادل ۱۱۶ اسب بخار و ۱۴۳ نیوتن.متر به واسطه یک گیربکس دستی ۵ سرعته به چرخ‌های جلو ارسال می‌شود.

طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس

سیستم تعلیق ام وی ام X33 کراس در هر دو نسخه اتوماتیک و دنده‌ای از نوع مک‌فرسون در جلو و میله پیچشی در عقب است. بنابراین کیفیت سواری آن در صندلی‌های ردیف دوم کمی خشک احساس می‌شود تا هندلینگ و پایداری این کراس‌ اوور کوچک حین عبور از پیچ‌ها در حد استاندارد و ایمن قرار داشته باشد.

البته وجود سامانه‌های کنترل کشش و پایداری موجب بهبود تعادل خودرو سر پیچ‌ها می‌شود، با این حال در سرعت‌های بالا، باید جانب احتیاط را هنگام ورود به پیچ رعایت کرد.

طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس

طراحی ظاهری ام وی ام X33 کراس

در بخش طراحی، جلوپنجره این خودرو از نظر فرم ظاهری و گرافیک داخلی شباهت غیرقابل انکاری با اومودا ۵ دارد و ترکیب آن با چراغ ها نیز مجدداً شما را به یاد اومودا ۵ یا همان فونیکس FX مدیران خودرو می اندازد. در نمای عقب نیز از المان چراغ های به هم پیوسته استفاده شده است. در نمای کناری هم سعی شده است با اضافه کردن طرح دایاموند یا دراگون به آینه های کناری و نیز استفاده از دو خط رنگی در بخش رکاب و روف رک ها، چهره اومودا C3 نسبت به تیگو ۲ پرو یا همان X22 پرو خودمان، کمی متفاوت باشد. باقی قسمت های خودرو به خصوص بخش های کلیدی نظیر درها، طراحی کل درِ صندوق، ستون ها، سقف و… نسبت به ام وی ام X22 پرو که در چین با نام چری تیگو ۳X  یا تیگو ۲ پرو شناخته می شود، دست نخورده باقی مانده اند.

داخل X33 کراس چه خبر است؟

داخل X33 کراس چه خبر است؟

به گزارش کارمادیو، با نگاهی به تصاویر منتشرشده از داخل کابین این خودرو با تفاوت‌ های فاحشی مواجه می شویم. به طور کلی می‌توان گفت، کراس اوور جدید مدیران خودرو از فضای داخلی متفاوتی نسبت به ام وی ام X22 پرو بهره می گیرد. سیستم مالتی مدیای خودرو درست در راستای کلاستر آن قرار گرفته است و به نوعی، طراحان چری سعی داشته اند حس و حال کلاستر و مانیتور یکپارچه را برای این کراس اوور ایجاد کنند. طراحی پوسته داشبورد نیز کاملاً متحول شده است و با X22 پرو تفاوت های بسیاری دارد.

در جای‌جای کابین این خودرو شاهد به‌کارگیری همان طرح الماس‌گونه هستیم؛ به طور مثال، این طرح در بخش رودری ها، نوار میانی داشبورد و… به‌کار رفته است و به نظر می رسد طراحان چری با این کار قصد داشته اند اومودا C3 را لوکس تر از آن چه است به نمایش درآورند. همچنین ام وی ام X33 کراس دارای آپشن ها و امکانات افزوده شده ای نظیر سیستم ورود و استارت بدون کلید، کلاستر دیجیتالی، شارژر وایرلس و ایربگ های کناری خواهد بود.

 

 

4.2/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
ارسلان دارابی
5 ماه قبل

عاشق چراغ های جلوی x33 شدم. ولی ماشین های ام وی ام متاسفانه چراغ های عقب زشتی برای ماشین هاش طراحی میکنه. البته به جز mvm x55 نسخه جدیدش

دکمه بازگشت به بالا