خودرو

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023 وارداتی

نسخه‌های واردشده از تویوتا کرولا 2023 به ایران، متعلق به نسل دوازدهم این خودرو هستند که با کد اتاق E210 شناخته می‌شود. این نسل همانند همیشه در قالب نسخه‌های سدان، هاچ‌بک و استیشن واگن عرضه می‌شود. پیشرانه‌های مختلفی نیز برای این خودرو در دسترس هستند که معین خودرو در مرحله اول، موتور 1.2 لیتری را برای آن برگزیده است. البته علاوه بر این پیشرانه، کرولا جدید با موتور 1.5 لیتری سه سیلندر نیز به بازار ما عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023 وارداتی

پیشرانه نسخه‌های وارداتی کرولا از نوع 1.2 لیتری چهارسیلندر توربوشارژر است که به خانواده موتورهای سری 8NR تویوتا تعلق دارد. این پیشرانه حداکثر 116 اسب‌بخار قدرت و 185 نیوتن‌متر گشتاور آزاد می‌کند. از آن‌جایی که با یک خودرو اقتصادی در کلاس جهانی مواجه هستیم، گیربکس اتوماتیک CVT برای این خودرو در نظر گرفته شده است. این گیربکس به‌صورت مصنوعی 10 دنده را در اختیار راننده قرار می‌دهد. البته حالت اسپرت نیز برای این گیربکس تعبیه شده است که دور موتور بالاتری را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023 وارداتی

شتاب صفر تا صد تویوتا کرولا 1200 روی کاغذ 10 ثانیه است. همچنین مصرف سوخت ترکیبی این خودرو نیز 5.8 لیتر بر صد کیلومتر عنوان شده است. با توجه به باک 50 لیتری خودرو، برد تویوتا کرولا 1200 حدود 850 کیلومتر خواهد بود که رقم مطلوبی به حساب می‌آید. سیستم تعلیق کرولا در جلو از نوع مرسوم مک فرسون و در عقب از نوع مولتی لینک است، بنابراین سرنشینان سواری راحتی را با این خودرو تجربه خواهند کرد.

امکانات و آپشن‌ها تویوتا کرولا 2023 وارداتی

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023 وارداتی

به‌دلیل محدودیت‌های قیمتی در حوزه واردات خودرو، امکان عرضه نسخه‌های تمام فول اتومبیل‌های وارداتی به بازار ایران وجود ندارد. تویوتا کرولا 2023 معین خودرو نیز از نسخه‌های نیمه فول این خودرو است که امکانات مناسبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. بزرگ‌ترین آپشنی که در کرولا 1200 وارداتی وجود دارد، ترمزهای دیسکی چرخ‌های عقب است. وجود این آپشن تأثیر بسیاری در ایمنی خودرو دارد، چرا که برخی نسخه‌های کرولا فاقد ترمز دیسکی چرخ‌های عقب هستند.

از دیگر امکانات کرولا 1200 وارداتی می‌توان به این موارد اشاره کرد: کیسه‌های هوا جلو، جانبی و پرده‌ای (شش عدد)، رادار نگهدارنده بین خطوط، رادار تعویض خط، کروز کنترل تطبیقی، سیستم صوتی به همراه نمایشگر 8 اینچی، کلاستر آنالوگ، سیستم پایش فشار باد تایرها، تهویه دستی، اتوهلد، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل پایداری و سیستم ورود و استارت بدون کلید.

مشخصات فنی تویوتا کرولا 2023 وارداتی

تویوتا کرولا 2023 با قیمت دو میلیارد تومان، رقبای بسیاری را پیش روی خود در بازار می‌بیند. رقبای این خودرو سدان‌های اندازه متوسط وارداتی مربوط به دوره‌های قبل هستند که اکنون با قیمت تقریبی 2 الی 3 میلیارد تومان در بازار خرید و فروش می‌شوند. هیوندای سوناتا و کیا اپتیما ازجمله این خودروها به شمار می‌روند.

در بین خودروهای وارداتی جدید نیز کیا سراتو از کوشا خودرو و یکی از مدل های نیسان جدی‌ترین رقیب کرولا به حساب می‌آید. این دو خودرو در بازار جهانی نیز رقبای یکدیگر هستند و رویایی آن‌ها در بازار ایران برای مشتریان جذاب خواهد بود.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا