سبک زندگی

این دوازده ماده غذایی را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا جوان بمانید

متخصصان تغذیه توصیه می‌کنند که مردان در طول روز 16 لیوان آب برابر با 3.7 لیتر و زنان تقریبا 11 لیوان یا 2.7 لیتر آب در طول روز مصرف کنند. با این وجود آب کافی برای بدن نباید همیشه از مایعات تامین شود. با مصرف غذاهایی مثل میوه جات و سبزیجات می توانید بخش زیادی از آب مورد نیاز بدن را تامین کنید.

در این مطلب از کارمادیو قصد داریم 12 ماده غذایی را به شما معرفی کنیم تا با مصرف آن ها همچنان جوان بمانید بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

با مصرف این دوازده ماده غذایی در طول روز جوان بمانید

از میان تمام مواد غذایی میوه جات و سبزیجات خام از بالاترین میزان آب برخوردار هستند. پس سعی کنید این خوراکی ها را در میان وعده و همچنین وعده‌های اصلی غذایی خود بگنجانید.

1- گوجه فرنگی

گوجه فرنگی

گوجه فرنگی های نگینی یا حلقه ای همیشه جز اصلی ساندویچ ها و سالادها بوده اند. گوجه‌ فرنگی های گیلاسی را هم فراموش نکنید زیرا آنها هم مقدار زیادی آب دارند و به تامین آب بدن شما کمک می کنند. گوجه فرنگی با بیش از حدود 90 درصد آب گزینه بسیار مناسبی برای مصرف در هر یک از وعده های غذایی است.

2- بادمجان

بادمجان با محتوای 92 درصد آب یکی از مواد غذایی آبرسان است و می تواند در حفظ نرمی و زیبایی پوست به شما کمک کند. بادمجان همچنین کالری بسیار کمی هم دارد و منبع خوبی از  فیبر است. بادمجان را می توانید به شکل کبابی یا آب‌پز مصرف کنید.

3– کدو سبز

کدو سبزیجات با بیش از حدود 95 درصد محتوای آب در درون خود در جایگاه بالایی از فهرست مواد غذایی آبرسان قرار دارد. کدو سبز کالری کمی دارد و یکی از مناسب ترین گزینه ها برای جلوگیری از تشنگی و افزایش حس سیری است.

4- خیار

خیار یکی از مغذی ترین، سالم ترین و خنک ترین خوراکی ها است که مصرف آن به صورت روزانه بدن را به خوبی آبرسانی می کند. طبع خیار سرد است و درجه حرارت بدن را به سرعت پایین می آورد. خیار همچنین حاوی مقادیری پتاسیم است که از بروز سکته قلبی جلوگیری می کند

5- کرفس

کرفس

کرفس مثل تمام خوراکی هایی که دارای آب فراوان هستند یکی از منابع خیلی خوب برای تامین آب مورد نیاز بدن است. کرفس کالری کمی دارد ولی منبع خوبی از فیبر و همچنین آب بالایی دارد که با مصرف آن علاوه بر هیدراته نگه داشتن بدن، احساس سیری هم به شما می دهد.

مطالعات حاکی از آن است که کرفس به خاطر داشتن فلاونوئید و لوتئولین می تواند رشد سلول‌های سرطانی را به خصوص در لوزالمعده مهار کند.

6- تربچه

تربچه یک گیاه ریشه دار است که حاوی 95 درصد آب می باشد. تربچه به خاطر خاصیت خنک کنندگی که دارد می تواند گرمای اضافی بدن را هم کاهش دهد. تربچه همچنین حاوی فسفر، روی، آنتی اکسیدان، مواد معدنی و ویتامین C است که از بافت ها و سلول ها مراقبت می کند.

7– هویج

هویج محتوای 88 درصد آب در درون خود است و حاوی مقادیر بسیار بالای فیبر است که همین امر موجب شده تا به یکی از بهترین خوراکی ها به عنوان هیدراتاسیون عمل کند. مصرف هویج به دلیل داشتن ویتامین A و همچنین حفظ رطوبت به بهبود تقویت بینایی کمک می کند.

8– کاهو

کاهو از حدود 95 درصد آب تشکیل شده است و خوردن آن به صورت خام یا شکل های دیگر مثل سالاد و یا نوشیدن آب آن می تواند بدن را هیدراته نگه دارد. کاهو همچنین حاوی مقادیر بسیار زیادی فیبر و مواد مغذی مثل ویتامین K و فولات است.

9- طالبی

طالبی از 90 درصد آب تشکیل شده است. طعم و طراوت طالبی بی نظیر است. مقدار بسیار کمی کالری دارد ولی می تواند مواد مغذی زیادی به بدن شما برساند. طالبی منبع خوبی از ویتامین C و بتاکاروتن است. طالبی گزینه مناسبی برای میان وعده است.

10– هندوانه

هندوانه

هندوانه تقریبا 92 درصد آب در درون خود دارد و مملو از مواد مغذی گوناگون مثل ویتامین های A، C و B6 و همینطور آنتی اکسیدان و لیکوپن است. بهترین انتخاب برای تامین آب مورد نیاز بدن هندوانه است و برای فصل تابستان می توانید روی آن حساب باز کنید.

11– گریپ فروت

گریپ فروت از خانواده مرکبات است که بیش از 90 درصد محتوای آن را آب تشکیل می دهد. بنابراین گریپ فروت را بهتر است در رژیم غذایی خود بگنجانید تا بدن شما آب بیشتری دریافت کند. این میوه با مزه تند و در عین حال آبدار کلسترول را کاهش می دهد. این میوه دارای ریز مغذی ها و همچنین ویتامین های گوناگون به ویژه ویتامین C است.

12- توت فرنگی

توت فرنگی

توت فرنگی از 91 درصد آب تشکیل شده است که یک آبرسان بسیار خوب برای بدن شما است. همه توت ها برای آبرسانی به بدن خوب است ولی توت فرنگی آبدار از تمشک و بلوبری بهتر است. توت فرنگی را می توانید در دسرها یا صبحانه مصرف کنید چرا که به عنوان یک خوراکی ضد پیری شناخته شده است.

جمع بندی

افکار مثبت به تنهایی برای کاهش روند پیری کفایت نمی کنند بلکه باید یک رژیم غذایی سالم داشته باشید. در این مقاله از کارمادیو دوازده ماده غذایی را به شما معرفی کردیم تا با گنجاندن آنها در رژیم غذایی روزانه خود جوان بمانید‌.

حال شما را به مطالعه یکی دیگر از مطالب سایت کارمادیو یعنی ازگیل سلامت قلب و مغز را تضمین می کند لینک می دهیم تا با مطالعه این مقاله و چندین مقاله دیگر از سایت کارمادیو بدنی سالم داشته باشید.

 

 

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا