سبک زندگیسلامت

میوه ای گیلانی که سلامت قلب و مغز شما را تضمین می کند

میوه ازگیل که متعلق به گیلان است و حاوی مقادیر بسیار بالای آهن است که از همین طریق با سلامت مغز کمک می کند وجود مقادیر بالای آهن موجود در  ازگیل به تشکیل هموگلوبین کمک می کند. ازگیل اثرات سلامت بخش بر روی سیستم قلبی-عروقی دارد.

پتاسیم به مقدار زیادی در این میوه وجود دارد که به عنوان منبسط کننده رگ ها برای سیستم قلبی-عروقی عمل می کند. پتاسیم فشار خون را پایین می آورد و از سلامت قلب محافظت می کند.میوه ازگیل همچنین منبع غنی از ترکیبات فعال مثل اسیدهای آلی و فنل ها است که با عملکرد ضد اکسایشی بسیار بالای خود موجب کاهش ابتلا با بیماری های قلبی-عروقی می شود.

پتاسیم تقویت کننده مغز است زیرا جریان خون به سوی مغز را افزایش می دهد که باعث بهبود عملکرد شناختی می شود. در این مطلب از کارمادیو قصد داریم طبع ازگیل و همچنین خواص بی نظیر ازگیل برای درمان بیماری ها و سلامتی را برای شما شرح دهیم بنابراین تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

طبع میوه ازگیل

میوه ازگیل دارای طبیعتی سرد و خشک است و برای افرادی که طبع گرم و تر دارند گزینه بسیار مناسب و مفیدی است ولی افرادی که طبع سرد و خشک دارند مصرف این میوه موجب بروز عوارضی خواهد شد بنابراین اگر این افراد قصد دارند از این میوه مصرف کنند باید آن را به همراه عسل مصرف کنند تا بدنشان دچار مشکل نشود.

خواص بی نظیر ازگیل برای درمان بیماری ها و سلامتی

برخی از خواص این میوه شامل موارد زیر است

میوه ازگیل

خواص ازگیل برای سلامت مغز

آهن موجود در میوه ازگیل به رشد مغز کمک می کند. آهن به تامین اکسیژن کمک می کند و تقریبا بیست درصد از اکسیژن خون توسط مغز استفاده می شود. آهن با سلامت مغز و عملکرد آن ارتباط دارد. مقدار لازم خون در مغز باعث افزایش فعالیت شناختی و تشکیل مسیرهای عصبی جدید می شود که از زوال عقل و آلزایمر جلوگیری می کند. مقدار زیادی آهن و اکسیژن رسانی به مغز بسیار حیاتی می باشد.

تنظیم دمای بدن با ازگیل

میوه ازگیل به دلیل داشتن مقدار بسیار زیادی آهن تنظیم کننده دمای بدن است و سرعت اکسیژن رسانی به اعضای بدن را افزایش می دهد.  با توجه به ظرفیت جذب بدن تنظیم می شود که دمای بدن را بالا می برد این بدین معنی است که عملکردهای آنزیمی و عملکردهای متابولیسم در محیط ها و دمای کارآمد و بهینه رخ می دهند.

آهن موجود در ازگیل موجب حمل اکسیژن می شود

یکی از فایده های مهم آهن این است که حامل اکسیژن است و به سلول های بدن انتقال پیدا می کند این یکی از عملکردهای اساسی و حیاتی آهن است. اکسیژن برای هر سلول و عملکرد بدن ضروری است.

خواص ازگیل برای درمان کم خونی

کم خونی به دلیل کمبود آهن در بدن بوجود می آید بنابراین آهن موجود در ازگیل به درمان کم خونی کمک می کند. آهن به پیشگیری از بسیاری از بیماری‌ها که بر تعداد افراد جهان اثر گذاشته است کمک می کند. این مسئله به یک مشکل عادی در کل جهان تبدیل شده است.

پیشگیری از سرماخوردگی با مصرف میوه ازگیل

با مصرف میوه ازگیل می توانید از بیماری هایی مثل آنفلوآنزا و سرماخوردگی جلوگیری می کند به دلیل اینکه ازگیل حاوی ویتامین های A و C است که باعث تقویت سیستم ایمنی بدن می شوند که در نهایت موجب پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی خوردگی و بیماری های اینچنینی می شوند.

میوه ازگیل

خواص ازگیل برای درمان یبوست

یبوست غالبا به این دلیل به وجود می آید که مواد غذایی دارای فیبر به مقدار کافی مصرف نشده باشند ازگیل یکی از میوه هایی است که غنی از فیبر است که علاوه بر اینکه از یبوست جلوگیری می کند حتی این بیماری را هم درمان می کند.

کاهش قند خون با ازگیل

بعضی از تحقیقات حاکی از آن است که ازگیل برای کسانی که به دیابت مبتلا هستند مفید است و قند خون را کنترل میکند. مصرف میوه ازگیل علاوه بر اینکه سطح قند خون را پایین می آورد می تواند از چربی خون و افزایش کلسترول نیز پیشگیری کند.

خواص ازگیل برای بهبود عملکرد عضلات

آهن برای حفظ سلامت ماهیچه ها ضروری می باشد. آهن در  بافت عضلات پیدا می شود و اکسیژن کافی را برای انقباض ماهیچه ها تامین می کند. کمبود آهن باعث می‌شود عضلات خاصیت ارتجاعی و حالت خود را از دست بدهند. ضعف عضلانی یکی از علائم کم خونی است.

کلام پایانی

ازگیل نیز مثل تمام مواد غذایی و میوه‌های دیگر باید به اندازه استفاده شود. هرگونه زیاده روی در مصرف این میوه زیان آور است و برای سلامتی مضر است. مصرف ازگیل در برخی افراد ممکن است سبب واکنش آلرژیک و حساسیت شود. بنابراین این افراد باید از مصرف آن خودداری نمایند

زیاده روی در مصرف ازگیل احتمال دارد موجب مشکلات گوارشی مثل تهوع، دل درد و اسهال شود. همچنین از خوردن هسته ازگیل خودداری کنید زیرا اسید سیانیدریک دارد و سمی است.

امیدوارم در این مقاله از کارمادیو اطلاعات مفیدی را درباره این ماده غذایی با ارزش کسب کنید و با گنجاندن این میوه مفید در رژیم غذایی خود و خانواده عزیزتان از خواص بی نظیر آن بهره‌مند شوید.

 

 

2.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا