فیلم و سریال

تصاویر و بیوگرافی ژیلا شاهی، همه چیز درباره ازدواج، فیلم ها و سریال های او

ژیلا شاهی از بازیگران معروف و شناخته شده ایرانی در دهه نود است. وی با حضور در فیلم سینمایی قصرشیرین نامزد دریافت جایزه نقش مکمل زن شد. بازیگر نقش مژگان در پوست شیر، با بازی عالی خود در این فیلم، به‌خوبی توانسته نظر کارگردانان و فیلمسازان را به خود جلب کند.

در این مطلب از کارمادیو، قصد داریم به زندگی شخصی و هنری این بانوی هنرمند کشورمان بپردازیم.

بیوگرافی و زندگی شخصی ژیلا شاهی

ژیلا شاهی بازیگر جوان و محبوب کشور متولد 22 اسفند 1364 در اردبیل است. وی در سال 1380 زمانی که ۱۴ساله بود، به همراه پدرش به تماشای فیلم رفتند. فیلمی که هر دو آنها را تحت‌تأثیر قرار داد و مسیر زندگی ژیلا به سمت تلویزیون و هنر سینما هدایت کرد. وی می‌گوید: “بعد از اینکه فیلم تمام شد، به پدرم گفتم می دونم می‌خواهم چکاره شوم.”

از همان روز با پدرم در موردعلاقه‌ام به بازیگری صحبت کردم. در همان سال در کلاس‌های بازیگری تئاتر اردبیل ثبت‌نام و شروع به فعالیت هنری کردم. پدر ژیلا شاهی تا سال‌ها مشوق و پشتیبان وی در بازیگری بود.

متأسفانه، این بازیگر، پدرشان را در سال 1396 از دست دادند این موضوع یکی از بزرگ‌ترین حسرت‌های خانم ژیلا شاهی است که پدرشان موفقیت‌های امروز وی را ندیده‌اند.

تحصیلات و ازدواج ژیلا شاهی 

تحصیلات و ازدواج ژیلا شاهی و همسرش

ژیلا شاهی فارغ‌التحصیل رشته تاریخ از دانشگاه است. وی مجرد است و تاکنون ازدواج‌نکرده است. او اکنون کنار مادرش زندگی می‌کند. مادر وی بانویی خانه‌دار است. وی در ابتدا با ورود دخترش به مسیر بازیگری و هنری موافق نبود.

مهاجرت به تهران و شروع بازیگری حرفه‌ای

ژیلا شاهی با گروه تئاتر بازیگران اردبیل، در شهرهای مختلف به اجرا می‌پرداختند تا اینکه وی در سال 1388 تصمیم به مهاجرت به تهران گرفت. بدین منظور در بهترین و حرفه‌ای‌ترین آموزشگاه بازیگری در تهران شرکت نمود. آموزشگاهی که توسط استاد حمید سمندریان و همسرش هما روستا مدیریت می‌شد. در همین کلاس‌های بازیگری بود که وی به فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی در حال ساخت معرفی شد تا قدرتمند و اصولی بازیگری را دنبال کند.

اولین فیلم سینمایی ژیلا شاهی مربوط به سال 90 و بازی در فیلم سینمایی “روییدن در باد” به کارگردانی رهبر قنبری بود. اما مهم‌ترین نقش‌های وی به سریال “هفت‌خوان تا بهشت”، “خاکستر و برف” و “دلتنگی‌های عاشقانه” مربوط است. وی تا سال 96 در بیش از 9 فیلم دیگر تجربه‌های بسیار موفقی را پشت سر گذاشت.

ژیلا شاهی بعد از لاغری و بازی در سریال پوست شیر در کنار هادی حجازی فر

سریال‌های تلویزیونی ژیلا شاهی

ژیلا شاهی در سال 92 با بازی در سریال “همه چیز آنجاست” در قاب تلویزیون دیده شد. در این فیلم در کنار بازیگران باتجربه‌ای همچون سام درخشانی و آشا محرابی به ایفای نقش پرداخت. وی در فیلم توقیف شده “سرزمین مادری” نیز بازی کرده است.

از دیگر فیلم‌های تلویزیونی با بازی ژیلا شاهی، سریال “شکوه یک زندگی” در سال 1396 است. وی در سال 1396 مشغول بازی در نمایش “بهار امسال” به تهیه‌کنندگی محسن قرایی بود، رضا میرکریمی به تماشای بازی او آمد. در همین‌جا بود که میرکریمی از وی برای بازی در فیلم سینمایی خود یعنی “قصرشیرین” دعوت کرد.

فیلم‌های سینمایی ژیلا شاهی

به گزارش کارمادیو، فیلم سینمایی “قصرشیرین” نقطه عطفی در زندگی هنری ژیلا شاهی محسوب می‌شود. وی با بازی در نقش نجمه، اثری ماندگار از خود در ذهن مخاطبان برجای گذاشت. بازی منحصربه‌فرد و کاملاً حرفه‌ای وی در این فیلم، از دید داوران جشنواره پنهان نماند. به‌طوری‌که در کنار بازیگران مطرح و مشهور نیز به‌عنوان نامزد سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش‌ زن معرفی شد. هر چند جایزه این دوره به خانم فرشته صدرعاملی اهدا شد. اما به‌عنوان یکی از افتخارات در کارنامه هنری او ثبت شد. وی در سال 1399 در نهمین جشنواره فیلم‌های ایرانی استرالیا به‌خاطر بازی در این فیلم، جایزه طلایی بهترین بازیگر زن را دریافت نمود.

ژیلا شاهی در فیلم موقعیت مهدی

از دیگر فیلم‌های سینمایی شاخص و درخور توجه ژیلا شاهی، “موقعیت مهدی” به کارگردانی هادی حجازی فر است. وی در کنار بازی حرفه‌ای و تسلط بر زبان ترکی، به‌خوبی توانست از عهده نقش محول شده برآید.

فیلم‌های سینمایی

  • روئیدن در باد 1390
  • دلتنگی‌های عاشقانه 1391
  • خاکستر و برف 1391
  • فصل فراموشی فریبا 1392
  • پرسه در حوالی من 1395
  • روزهای نارنجی 1396
  • قصرشیرین 1397
  • زغال 1398
  • موقعیت مهدی 1400

نمایش خانگی

ژیلا شاهی در سریال پوست شیر

سریال پوست شیر اولین کار هنری وی در نمایش خانگی است. وی در این فیلم نقش “مژگان” را ایفا نمود. نقشی بسیار بی‌بدیل که بسیار موردتوجه قرار گرفت. سریال “پوست شیر” در سال 1401 به کارگردانی جمشید محمودی در ژانر معمایی – جنایی به نمایش خانگی آمد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا