خواندنی

چرا می گویند خواب زن چپ است؟ خواب ظن چیست؟

اکثر افراد بر این عقیده هستند که خواب زن چپ است. حتما شما هم تا به حال این اصطلاح را معروف شنیده اید که خواب زن چپ است و اصطلاحی است که بار منفی زیادی دارد و باعث تحقیر بانوان است‌. حتما برایتان سوال است که چرا می گویند خواب زن چپ است؟ برای اطلاع از این باور عجیب و غریب و همچنین حقیقت ماجرا در این مقاله از کارمادیو تا پایان با ما همراه باشید.

چرا می گویند خواب زن چپ است؟

اصطلاح خواب زن چپ است یک موضوع بی اساس و برداشتی غلط از عبارت خواب ظن چپ است، می باشد. در جواب این سوال شما باید بگوییم که خواب زن اصلا چپ نیست و این عبارت تحریفی از واقعیت خواب ظن چپ است. چنین به نظر می آید که اصطلاح دستاوردی دیگر از نظام مردسالاری ا ست. جایگزین کردن زن به جای واژه ظن به دلیل هم آوایی این دو واژه، احتمالا به علت تقلیل جایگاه زن در زمان های گذشته در جامعه مرد سالاری بوده است.

آیا خواب زن چپ است؟

با مطالعه این موضوع از هم اکنون به بعد به صورت درست از این اصطلاح استفاده کنید. زنان در نزد پیامبر گرامی اسلام جایگاه ارزنده ای داشتند و پیامبر اسلام همانطور که به تعبیر خواب مردان می پرداختند، خواب زنان را نیز تعبیر می کردند و هیچگونه تفاوتی بین خواب زن و مرد قائل نبودند. بنابراین اگر دیدید شخصی این اصطلاح را به کار برد، به نادان بودن و بی سوادی او پی ببرید.

در حقیقت اصطلاح خواب زن چپ است یک خرافات است و خرافات را تنها افراد جاهل باور دارند. اصلا مگر می شود که خواب زن چپ باشد و خواب مرد راست باشد، هیچ شخصی این قانون را برای خواب تصویب نکرده است. در اصل این اصطلاح معروف بدین صورت است: خواب ظن چپ است. اما ظن به چه معنی است؟ ظن به معنی گمان و یک واژه عربی است. گمان هم یعنی چیزی که صددرصدی و یقینی نیست.

خواب ظن چیست؟

همانطور که در قسمت پیش ذکر کردیم ظن به معنای گمان کردن، توهم و شک کردن است. بنابراین خواب ظن نیز خوابی است که براساس شک و گمان و وهم شکل گرفته است. آدم ها در طول روز با موضوعات مختلفی سر و کار دارند در نتیجه پیش از اینکه به رختخواب میروند امکان دارد خواب هایی ببینند که بی اعتبار باشند که به این گونه خواب ها، خواب ظن می گویند که از ذهن مشغول و نا آرام و سر و کار با یک مسئله حل نشده در طول روز ناشی می شوند.

کاربرد ضرب المثل خواب زن چپ است.

حال با توجه به مطالبی که ذکر کردیم به این مطلب رسیدیم که ضرب المثل معروف خواب زن چپ است، واژه ظن است که به اشتباه آن را به جای زن به کار برده اند. در زمان های قدیم فارسی زبانان نیز واژه ظن منظورشان بوده است که با گذشت زمان کلمه زن جای ظن را گرفته است.

از آن جا که این ضرب المثل ها سینه به سینه نقل می شوند، احتمال دارد اشکالاتی در تلفظ یا املای آن ها بوجود آید و یک معنی جدید و کاملا متفاوت پدید آورد. اما دلیل اصلی چنین رویدادهایی این است که بعضی از واج های فارسی یک تلفظ مشترک دارند ولی به یک شکل نوشته نمی شوند.

کلام آخر

در این مقاله از کارمادیو به موضوع چرا می گویند خواب زن چپ است؟ پرداختیم. همانگونه که متوجه شدید خواب زن چپ نیست بلکه این ” خواب ظن چپ است” درست است. چپ بودن خواب زنان کنایه از خلاف آنچه که زن در خواب ببیند است در حالی که اصلا اینگونه نیست چرا که جایگاه زنان همواره در نزد خدا و پیامبرش اهمیت ویژه ای داشته و خواب زنان را پیامبر اسلام و بقیه پیامبران نیز تعبیر کرده اند.

این عبارت خواب ظن چپ است، درست است که ظن به معنی گمان و شک و تردید است که براساس شک و تردید شکل می گیرد و ذهن ما را مشغول به خودش می کند بنابراین زمانی که رویا و خواب ما ناشی از مشغولیت ذهن و یک موضوع حل نشده باشد می گویند خواب ظن چپ است یعنی خواب ما غیر قابل اعتماد و بی اعتبار است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا