خواندنی

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ چیست و چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از مهم ترین اجزای سرویس بهداشتی توالت فرنگی است‌ که‌ باید در هر خانه ای وجود داشته باشد و سرویس بهداشتی خانه بدون آن کامل نیست. توالت فرنگی ها انواع گوناگونی دارند که انتخاب آن از لحاظ زیبایی و عملکرد اهمیت بسیار بالایی دارد. این توالت ها در مدل ها، طرح ها و رنگ های متنوعی تولید می شوند تا نقش پررنگی در زیبایی سرویس بهداشتی ایفا کنند. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا در مورد یکی از جدیدترین مدل های توالت فرنگی به اسم توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ و همچنین تفاوت آن با توالت فرنگی معمولی بپردازیم، بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

توالت فرنگی دیواری یا وال هنگ

وال هنگ به معنای آویزان بودن از دیوار است و در حقیقت بدون پایه بودن آن است سیستم توالت فرنگی وال هنگ طوری است که تمام تجهیزات آن در درون دیوار پنهان می شود و در نتیجه فضای کمتری را اشغال می کند.

جنس توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی های وال هنگ از جنس های گوناگونی مثل سرامیک، فلز و حتی پلاستیک قابل تولید هستند که در بین آنها توالت فرنگی وال هنگ از جنس سرامیک به دلیل نگهداری آسان و ظاهر بسیار شیک بیشترین محبوبیت را دارد. نکته دیگر در مورد توالت وال هنگ آنتی باکتریال و بهداشتی بودن آن است. علاوه بر این جنس توالت وال هنگ باید طوری باشد که تحمل‌ وزن اشخاص را داشته باشد و به آسانی نشکند.

مزایا و معایب توالت فرنگی وال هنگ

پیش از انتخاب توالت فرنگی وال هنگ بهتر است مزایا و معایب آن را بررسی کنید تا در نهایت با توجه به فضای در دسترس و بودجه و سلیقه شخصی خود بهترین تصمیم را بگیرید.

مزایا و معایب توالت فرنگی وال هنگ

مزایای توالت فرنگی وال هنگ

توالت فرنگی وال هنگ شش مزیت دارد که ما در این قسمت آن ها را برای شما ذکر می کنیم.

۱- صرفه جویی در فضا

همانطور که در متن فوق ذکر کردیم توالت فرنگی وال هنگ درون دیوار قرار می گیرد و در نتیجه فضای کمتری را هم اشغال می کند بنابراین اینگونه توالت ها برای سوئیت ها، آپارتمان ها و فضاهای محدود و کوچک گزینه بسیار مناسبی هستند. قسمت توکار توالت فرنگی وال هنگ با استفاده از یک پنل ساده بر روی دیوار نصب می شود و به راحتی قابل دسترسی است.

۲- نظافت راحت تر

سیستم تخلیه توالت فرنگی وال هنگ برای تخلیه از جاذبه استفاده نمی کند بلکه هوای فشرده را برای این مورد به کار می برد. در واقع سیستم واش دان را جایگزین سیفون می کند. سیستم داش وان بوی نامطبوع کمتر و همچنین آلودگی کمتری در پی دارد. علاوه بر این به دلیل اینکه توالت فرنگی وال هنگ به سطح زمین متصل نمی باشد، تمیز کردن زیر آن بسیار آسان تر است.

۳- استحکام بیشتر

توالت فرنگی وال هنگ دیوار را به عنوان نقطه اتکا استفاده می کند و نسبت به توالت فرنگی معمولی استحکام و ساختار محکم تری دارد. به ویژه سیستم لوله کشی توالت فرنگی وال هنگ مقاومت بسیار بیشتری در مقایسه با سایر توالت فرنگی های معمولی دارد.

۴- امکان تنظیم ارتفاع

بر خلاف توالت فرنگی هایی که ارتفاع ثابتی دارند، ارتفاع توالت فرنگی وال هنگ را می توانید با توجه به اندازه قد اعضای خانواده به راحتی تنظیم کنید‌. این مزیت از توالت فرنگی این امکان را به وجود می آورد که بچه ها نیز بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند.

۵- کاهش سر و صدا

توالت فرنگی وال هنگ فاقد فلاش تانکی است و در زمان تخلیه صدای بلندی بوجود نمی آورد. بنابراین این گونه توالت ها به دلیل کاهش سروصدا برای فضاهایی که نیازمند حفظ  آرامش و سکوت هستند، بسیار مناسب می باشند.

۶- کاهش مصرف آب

یکی از مهم‌ترین و اصلی ترین مزایای توالت فرنگی وال هنگ کاهش میزان آب مصرفی آن ها است. مخزن آب توالت فرنگی وال هنگ کوچک است بنابراین در مدت زمانی طولانی آب قابل توجهی برای شما ذخیره می کند.

معایب توالت فرنگی وال هنگ

همانگونه که دیدید توالت فرنگی وال هنگ مزایای زیادی دارد، ولی بهتر است معایب آن را نیز بدانید تا تصمیم بهتری در این مورد بگیرید.

۱- تعمیر دشوار فلش تانک

قسمتی از توالت فرنگی وال هنگ داخل دیوار قرار می گیرد بنابراین در صورت خراب شدن تعمیر آن سخت است ممکن است لازم شود که برای تعمیر قسمتی از دیوار تخریب و سپس بازسازی شود. اگر بخواهیم به صورت کلی بگوییم توالت فرنگی وال هنگ به علت داشتن سیستم پیچیده تر، هزینه تعمیرات آن نیز به مراتب بیشتر است.

۲- قیمت بالاتر و نصب سخت

توالت فرنگی وال هنگ قیمت بسیار بیشتر و همچنین نصب دشوارتری نیز دارد اما استفاده از توالت دیواری وال هنگ به دلیل صرفه جویی در مصرف آب در مدت زمان طولانی هزینه خرید و همچنین نصب آن را جبران می کند. نصب توالت فرنگی وال هنگ به مهارت بیشتری نیاز دارد و همچنین در دیوارهای نازک قابل نصب نیست.

۳- نیاز به برق

برای استفاده از توالت فرنگی وال هنگ به برق نیاز است. بنابراین در صورت قطع برق توسط سازمان و همچنین اتصالی برق، نمی توانید از توالت فرنگی وال هنگ استفاده نمایید.

جمع بندی

توالت فرنگی وال هنگ همانگونه که از اسمش پیداست از دیوار آویزان می شود این گونه توالت ها نسبت به توالت فرنگی های معمولی فضای کمتری اشغال می کنند. توالت فرنگی وال هنگ با توجه به طراحی لوکس و مدرنی که دارد و همچنین مزایای آن که در این مقاله از کارمادیو برای شما بیان کردیم در مقایسه با توالت فرنگی معمولی بسیار گران تر است.

جنس مرغوب این گونه توالت ها و همچنین ظاهر زیبای آن ها سبب شده است که بسیاری از کسانی که در حوزه دکوراسیون داخلی و تزئینات فعالیت دارند، نصب این گونه تجهیزات را به مشتریان پیشنهاد کنند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا