خواندنی

ویژگی های کسانی که توانایی خواندن ذهن شما را دارند!

نظریه ذهن خوانی توسط گریگوری بیتسون انسان شناس و روانشناس معروف ابداع شده است و افراد بسیاری این مهارت را دارند که در ادامه این مقاله از کارمادیو قصد داریم شما را با این افراد آشنا کنیم.

ویژگی افرادی که توانایی خواندن ذهن ما را دارند

یک دسته از افراد که در زیر به معرفی ویژگی آنها می‌ پردازیم می‌ توانند قبل از اینکه شما در ارتباط با احساستان صحبت کنید معروف‌ ترین نشانه‌ ها را در احساسات و رفتار شما درک نمایند به گونه‌ای که احساس کنید دارای حس ششم هستند و علم غیب دارند.

1. کسانی که توانایی ذهن خوانی دارند افرادی بلند نظرند

گاهی دوستان ما افرادی هستند که احساسات ما را کاملاً  از احساس شادی تا غم را درک می‌ کند و علت این مسئله این است که آنها افرادی هم دل اند.

این دوستان دارای ارتباط عمیقی با ما هستند و می‌ فهمند در دل و سر ما چه می‌ گذرد،این افراد می‌ دانند چه زمانی در کار ما دخالت کنند و چه زمانی عقب نشینی نمایند و بهتر است ما نیز هنگامی که نیاز به وجود کسانی داریم که ما را درک کنند و با ما همدلی کرده و راهنمایمان کنند به سراغ این افراد برویم.

2. افراد ذهن خوان سراپا گوش هستند

افرادی که توانایی ذهن خوانی دارند بهترین شنوندگان برای شما هستند و در مواقع مختلف احساس  شما را درک می‌ کنند این افراد گوش می‌ دهند تا متوجه مشکل شما شوند.

طبق مطالعاتی که توسط دکتر رالف نیکولاس از دانشگاه مینسوتا انجام گرفته است مشخص شد که افراد تنها ۲۵ درصد از آنچه  می شنوند را به خاطر می سپارند اما افراد ذهن خوان و رفیق بیشتر از ۲۵ درصد صحبت‌ های دوستان خود را به خاطر می‌ سپارند.

3. کسانی که ذهن خوانی می‌ کنند چشم عقاب دارند

این افراد از طریق زبان بدن یعنی حرکات ظریف‌ ترین تغییرات را نیز شناسایی و درک می‌ کنند و در واقع از روی زبان بدن و سرنخ‌هایی که شما به آنها می‌ دهید متوجه غم و شادی پنهان وجود شما می‌ گردند و در واقع این افراد بسیاری از نشانه‌ هایی که شما دارید و افراد عادی متوجه آنها نمی‌ شوند را درک می‌ کنند.

4. افراد ذهن خوان به غریزه خود اعتماد می‌ کنند

افرادی که توانایی و مهارت ذهن خوانی دارند نسبت به غریزه و شهود خود اعتماد دارند در واقع غریزه آنها مانند قطب نمایی عمل می‌کند که آنها را به سمت موضوعاتی سوق می‌دهد که از نگاه افراد عادی آشکار نیست.

به عبارتی افراد ذهن‌ خوان هنگامی که چیزی درست نیست یا شخصی ناراحت است این مسئله را واقعاً درک می‌ کنند اما ممکن است نتوانند توضیح دهند که این مسئله را چطور متوجه شده اند.

این بدان معنا نیست که افراد ذهن خوان دارای قدرت جادویی یا علم غیب هستند بلکه بدین معناست که با احساسات خود جهان اطراف را درک می‌ کنند.

ویژگی های کسانی که توانایی خواندن ذهن شما را دارند!

5. افراد ذهن خوان آفتاب پرستند!

این یعنی افراد ذهن خوان توانایی سازگار شدن با شرایط مختلف را دارند و می‌ توانند در یک جلسه رسمی با اعضای هیئت علمی یا در یک نهار غیر رسمی و با همکاران و غیر حاضر باشند در واقع این افراد رویکرد خود را با توجه به شرایط  کسی که در آن لحظه با آن در ارتباط هستند تغییر می‌ دهند یعنی هنگامی که با رئیس هم صحبت  اند رسمی و نکته سنج می‌ باشند و وقتی با یک تازه کار در محیط کار صحبت می‌ شوند دوستانه و آرام رفتار می‌ کنند سعی می‌ کنند به افراد تازه کار کمک کرده و هدایتشان نمایند.

6. افراد ذهن خوان شبیه به گربه‌های کنجکاوند

کسانی که دائم در حال سوال پرسیدن هستند در واقع افرادی کنجکاو و ذهن خوان هستند و پرسش‌ های آنها راهی برای فهم بهتر شما از حقایق هستند.

7. افرادی که توانایی ذهن خوانی دارند ذهن خود را باز نگه می‌دارند

کسانی که دارای ذهن خوانی هستند قضاوت خود را همیشه در حالت تعلیق نگه داشته و ذهنشان را برای پذیرش اطلاعات تازه آماده می‌ کنند آنها آدم‌ هایی هستند که در فهم درک و احساسات دیگران عملکرد عالی دارند و در مقابل قضاوت دیگران مقاومت می‌ کنند.

8. افراد ذهن خوان محترم اند

درست است که افراد ذهن خوان احساسات دیگران را به خوبی متوجه می‌ شوند حتی اگر در ارتباط با این احساسات با آنها صحبت  اما این افراد بسیار محترم هستند و برای احساسات دیگران احترام قائلند. افراد ذهن خوان به مرزهای دیگران تعدی نمی‌ کنند و حد و مرزها را رعایت می‌ کنند.

9. افرادی که دارای مهارت ذهن خوانی اند خودآگاه نیز هستند

کسانی که دارای مهارت ذهن خوانی اند معمولاً خودشناسی قوی نیز دارند در واقع آنها ابتدا احساسات و تفکرات خود را شناخته‌ اند بعد توانایی شناسایی احساس و درک دیگران را به دست آوردند در واقع این افراد نقاط قوت و ضعف و مفروضات خود را می‌ شناسند و این مسئله به آنها کمک می‌ کند تا احساسات دیگران را نیز به خوبی بشناسند.

10. افراد ذهن خوان کارشناسان احساسات اند

کسانی که دارای مهارت ذهن خوانی اند علاوه بر دیدن لبخند بر روی لب شما آنچه در پشت آن ن لبخند وجود دارد را از شادی تا اضطراب و غم و ترس را احساس می‌ کنند.

جمع‌بندی

در این مقاله ابتدا در ارتباط با ذهن خوانی و ابداع آن صحبت کردیم سپس ویژگی‌ های افرادی که دارای مهارت ذهن خوانی اند را به طور کامل توضیح دادیم حال می‌ خواهیم شما را با یکی از مقالات مربوطه یعنی ۸ تکنیک ساده و کاربردی برای داشتن یک بچه مودب دعوت نماییم.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا