خواندنی

دستگاه جوش اروا بهتره یا رونیکس؟ موتور جوش خونگی بخرم یا صنعتی؟

قیمت دستگاه جوش اروا بهتر است یا رونیکس؟ کدام یک از این دو برندِ دستگاه جوش عملکرد بهتری نسبت‌به دیگری دارد و چرا؟ اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که نمی‌توانید بین دو برند آروا و رونیکس جهت استعلام قیمت و خرید اینورتر جوشکاری تمایز قائل شوید، اولاً بدانید تنها نیستید، ثانیاً (که مهم‌تر هم هست) صفر تا صد صحبت امروزِ ما، برازندهٔ پاسخ به سوال شماست. همچنین اگر نمی‌دانید بین دستگاه جوش خانگی و موتور جوش صنعتی کدام گزینه برایتان مناسب‌تر است، مجدداً اولاً بدانید تنها نیستید و ثانیاً باز هم این مطلب همان پاسخِ گمشدهٔ سوال شماست! بنابراین تفاوتی نمی‌کند جزو طیف اول باشید یا دوم؛ مطلب امروز را تا قطرهٔ آخر دنبال کنید.

بهترین برند دستگاه جوش و اینورتر ایرانی چیست؟ آروا یا رونیکس؟

حتی اگر اطلاع از قیمت دستگاه جوش اروا و رونیکس و خرید آن‌ها جزو اولویت‌های زندگی شغلی شما نباشد (که بعید می‌دانیم چنین باشد و الا اصلا این جا نبودید!)، دست‌ِکم نام آروا و رونیکس در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به گوشتان خورده است. دستگاه جوش یکی از ابزارهای مهم و حیاتی در صنعت و ساختمان‌سازی است و بسته به نوع نیاز و کاربرد، در دو نوع خانگی و صنعتی تولید و روانهٔ بازار می‌شود. وقتی صحبت از خرید چنین ابزار مهمی به میان می‌آید، هیچ برندی برازنده‌تر از اروا (Arva) و رونیکس (Ronix) نیست. با این حال از آنجایی که نمی‌شود هم موتور جوش اروا خرید هم رونیکس، ما در هنگام خرید دستگاه جوش، به یک نام بیشتر احتیاج نداریم!

آن نام چیست؟ آروا یا رونیکس؟ مسئله این است!

پاسخ به این سوال چندان سخت نیست. صرفاً باید به‌طور مجزا با ویژگی‌ها و مشخصات موتور جوش اروا و رونیکس آشنا شوید.

  • دستگاه جوش اینورتر آروا

محصولات برند آروا من‌جمله دستگاه اینورتر جوشکاری، علاوه‌بر قیمت مناسب، از کیفیت بالا و در سطح جهانی هم برخوردار هستند. این دو فاکتور (مناسب بودن قیمت دستگاه جوش اروا و کیفیت بالا) ازجمله اصلی‌ترین دلایلی هستند که اروا را به یک برند برتر در حوزهٔ خرید دستگاه جوش و سایر ابزارآلات صنعتی تبدیل می‌کنند. با این حال همه‌چیز به کیفیت درخور و مناسب بودن قیمت دستگاه جوش اروا ختم نمی‌شود و این برند ویژگی‌های منحصربه‌فرد دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

تنوع بالا و متناسب با نیازهای مختلف

تنوع بالای آروا در تولید دستگاه جوش، دستِ مشتریان را هنگام خرید این محصول کاملاً باز گذاشته است. از دستگاه جوش اینورتر صنعتی مدل 2119 گرفته تا دستگاه جوش اینورتر خانگی مدل 2116، این برند با ارائه طیف گسترده و متنوعی از دستگاه جوش با سطح قیمت‌های مختلف، محال است نیازی را درزمینهٔ حدود قیمت و خرید اینورتر جوشکاری بی‌پاسخ گذاشته یا مشتریانش را دستِ خالی برگرداند.

خدمات پس از فروش

فروشگاه‌های آنلاین و حضوری ارائه‌دهندهٔ محصولات برند آروا مانند ابزار قشقایی با الهام گرفتن از رسالت این برند، همیشه آمادهٔ ارائه خدمات پس از فروش و پاسخگویی به مشتریان هستند. به این ترتیب شما با خرید دستگاه جوش آروا، در صورت مواجه با هرگونه مشکل، می‌توانید در هر زمانی از سرویس خدمات پس از فروش این برند که همواره در جلب رضایت مشتریان موفق عمل کرده‌است استفاده کنید.

تضمین کیفیت بالا

انواع مدل‌های مختلف دستگاه جوش آروا از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند. مهر تأیید و اثبات این ادعا، گارانتی است که Arva روی تمام تولیدات خود من‌جمله اینورتر جوشکاری ارائه می‌کند.

دستگاه جوش اروا بهتره یا رونیکس؟ موتور جوش خونگی بخرم یا صنعتی؟

  • دستگاه جوش اینورتر رونیکس

دستگاه جوش رونیکس بعد از آروا، پرچم‌دار دومِ این عرصه است. چرایی‌اش را در ادامهٔ این قسمت خواهیم گفت. رونیکس مانند رقیب دیرینهٔ خود Arva، در دورانی که تولیدات داخلی در حوزهٔ ابزارآلات صنعتی مانند دستگاه جوش ازلحاظ کیفی چنگی به دل نمی‌زد و متقاضیان مجبور بودند با پرداخت هزینه‌های هنگفت سراغ نمونه‌های خارجی بروند، آمد و با عرضهٔ مدل‌های مختلف دستگاه جوش و اینورتر ایرانی با محدودهٔ قیمت پایین‌تر و مشابهٔ قیمت دستگاه جوش اروا، نه تنها به نیاز مشتریانِ داخلی پاسخ داد، بلکه پای خود را فراتر از مرزهای کشور گذاشت. به‌گونه‌ای که در حال حاضر، علاوه‌بر ایران، محصولات خود را به کشورهای دیگر مانند آلمان و اسپانیا هم صادر می‌کند. برند رونیکس فعالیت خود را از سال 79 آغاز کرده‌است (دو سال بعد از شروع کارِ اروا)، و اکنون بیش از دو دهه قدمت دارد.

خدمات پس از فروش رضایت بخش، قیمت‌گذاری خوب، کیفیت بالا و تنوع کافی همگی ازجمله ویژگی‌هایی هستند که Ronix نیز همچون Arva از آن‌ها برخوردار است و اصلاً به همین خاطر هم این دو برند به‌عنوان پرچمداران اصلی بازار فروش ابزارآلات صنعتی مانند دستگاه جوش و اینورتر شناخته شده‌اند.

پاسخ به یک سوال پرتکرار: چه نوع اینورتر جوشکاری بخرم؟ دستگاه جوش خانگی بخرم یا موتور جوش صنعتی؟

این‌که دستگاه جوش خانگی برای شما مناسب‌تر است یا موتور جوش صنعتی، کاملاً به نوع نیاز و بودجه‌ای که دارید بستگی دارد. در صورتی که به دنبال یک دستگاه جوش برای مصارف خانگی هستید که صرفاً قطعات کوچکی را بهم جوش بدهید، دستگاه جوش خانگی مناسب شماست؛ اما اگر در فضای کار صنعتی با جوشکاری قطعات بزرگ و پرکاربردتر سروکار دارید، باید یک دستگاه جوش صنعتی بخرید.

دستگاه جوش خانگی عموماً برای کاربردهای کوچک و خانگی طراحی شده‌است. این دستگاه‌ها به‌صورت قابل‌حمل، سبک و کوچک تولید می‌شوند و برای جوشکاری قطعات فلزی کوچک و نازک مانند لوله‌های پی‌وی‌سی و پیچ‌ومهره‌های کوچک مناسب هستند. درمقابل، دستگاه جوش صنعتی معمولاً به‌منظور کاربردهای بزرگ و صنعتی طراحی شده‌است. این دستگاه‌ها برای جوشکاری قطعات فلزی بزرگ و سنگین مانند تیرهای فلزی و قطعات بلند مناسب هستند. موتور جوش‌های صنعتی حرارت و برق بیشتری تولید می‌کنند و برای مدت طولانی‌تری می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. همچنین این دستگاه‌ها نسبت‌به نمونهٔ خانگی، از مقاومت و استحکام بیشتری برخوردار بوده و طول عمر بالاتری دارند. افزون بر همهٔ این‌ها، قیمت دستگاه جوش اروا و رونیکس در نوع صنعتی از خانگی گران‌تر است و فضای بیشتری را هم اشغال می‌کند.

در کل دستگاه جوش خانگی و صنعتی در 6 فاکتور با یکدیگر تفاوت دارند. بنابراین هنگام خرید و استعلام قیمت دستگاه جوش اروا، رونیکس یا هر برند دیگری، باید با توجه به این 6 معیار، یکی از دو نوع صنعتی و خانگی را انتخاب کنید:

1.     قدرت

دستگاه جوش خانگی قدرت کمتری نسبت‌به دستگاه جوش صنعتی دارد و برای جوشکاری قطعات کوچک و سبک مناسب است. در حالی که دستگاه جوش صنعتی برای جوشکاری قطعات بزرگ و سنگین با قدرت بیشتری طراحی شده‌است.

2.     طراحی و اندازه

دستگاه جوش خانگی عموماً به‌صورت سبک، کوچک و قابل‌حمل طراحی شده‌است و در فضاهای کوچک مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ اما طراحی دستگاه جوش صنعتی برای کاربردهای صنعتی بزرگ‌تر است، به همین خاطر اندازه و وزن آن بیشتر بوده و برای استفاده در فضاهای بزرگ‌تر مناسب است.

3.     قابلیت‌ها و کاربردها

دستگاه جوش خانگی اغلب تنها برای جوشکاری ساده و محدود به کاربردهای خانگی طراحی شده‌است؛ اما دستگاه جوش صنعتی برای جوشکاری قطعات مختلف با انواع مواد شامل فلزات سبک و سنگین، آلیاژها، پلاستیک و … مناسب است.

4.     قیمت

قیمت دستگاه جوش اروا و رونیکس صنعتی از خانگی گران‌تر است، چون کاربرد وسیع‌تری داشته و از نظر فاکتورهای مختلف مانند قدرت و طول عمر نیز در جایگاه بالاتری نسبت‌به دستگاه جوش خانگی قرار دارند.

5.     مقاومت در برابر شرایط سخت و درازمدت

دستگاه جوش صنعتی می‌تواند در شرایط سخت و پرکاربرد برای مدت طولانی فعالیت کند. در حالی که دستگاه جوش خانگی برای استفاده در شرایط با سختی کمتر و بازهٔ زمانی محدودتر مناسب است.

6.     رابط کاربری و نحوهٔ کار با دستگاه

دستگاه جوش خانگی برای استفاده نیاز به دانش و تجربهٔ کمتری دارد. در حالی که اگر می‌خواهید از دستگاه جوش صنعتی بهترین استفاده را داشته باشید، به دانش، مهارت و تجربهٔ بیشتری نیاز دارید.

دستگاه جوش اروا بهتره یا رونیکس؟ موتور جوش خونگی بخرم یا صنعتی؟

با بهترین ابزارفروشی آنلاین اهواز آشنا شوید!

اگر به دنبال یک ابزارفروشی آنلاین معتبر و خوش‌سابقه می‌گردید که از قضا در شهر اهواز هم شعبهٔ حضوری داشته باشد، ما می‌توانیم یک گزینه را به شما معرفی کنیم که حتم داریم با محصولات باکیفیت و متنوع، قیمت‌های منصفانه و خدمات پس از فروش خوب، رضایت شما را جلب خواهد کرد.

ابزارقشقایی با نشانی https://gshtools.com،  به‌عنوان نمایندگی دو برند برتر آروا و رونیکس و تعدادی برند معتبر دیگر در حوزهٔ فروش ابزارآلات صنعتی، مکانیکی، تجهیزات تعمیرگاهی، جوش و برش، بکس بادی، ترکمتر، کمپرس سنج و … فعالیت می‌کند.

فروش آنلاین محصولات رونیکس و آروا با ضمانت اورجینال بودن و ارائه مشخصات فنی و توضیحات کامل، دسترسی 24ساعته به فروشگاه، امکان جستجوی پیشرفتهٔ محصولات در سایت، ارسال سریع و منطبق بر درخواست مشتری و … ازجمله ویژگی‌های منحصربه‌فرد ابزار قشقایی به‌عنوان یکی از نماینده‌های خوشنام Arva، Ronix است که آن را نسبت‌به همتایان خود متمایز می‌کند.

جمع‌بندی؛ سرانجام آروا یا رونیکس؟ خانگی یا صنعتی؟

دربارهٔ این‌که دست آخر آروا برند بهتری است یا رونیکس؟ همه‌چیز دستِ کلاه خودتان را می‌بوسد! آن را قاضی کنید و با توجه به آنچه گفتیم تصمیم بگیرید. با این حال اگر بحث قدمت و اعتبار باشد، آروا (Arva) از آنجایی که زودتر از رونیکس فعالیت خود را شروع کرده (از سال 77)، کمی بیشتر خاک صحنهٔ ابزارآلات صنعتی را خورده است و قدمت بیشتری دارد. این سابقه بیشتر در کنار ویژگی‌های این برند، آن را به برندی تبدیل می‌کند که حرف اول را در بازار تجهیزات و ابزارآلات صنعتی می‌زند. اما همچنان پای حرفمان هستیم که انتخاب میان آروا و رونیکس عین این است که بخواهید از بین رونالدو و مسی یک نفر را به‌عنوان بهترین بازیکن فوتبال جهان معرفی کنید! دربارهٔ صنعتی یا خانگی هم که مفصل صحبت کردیم و گفتیم این‌که موتورجوش صنعتی برای شما بهتر است یا خانگی، کاملاً به نیاز شما از یک دستگاه جوش و میزان بودجه‌ای که دارید بستگی دارد.

2.7/5 - (6 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا