خودرو

امکانات و آپشن‌های کوییک GX چیست؟

شرکت سایپا یک خودرو جدید را با نام کوییک GX به بازار عرضه کرده است که طراحی بسیار زیبا و متمایزی دارد. این خودرو با مدل‌های قبلی خودرو‌های سایپا تفاوت زیادی ندارد، اما به هر حال شما قبل از خرید باید کاملاً ویژگی‌های آن را بررسی کنید تا ببینید این خودرو به کارتان می‌آید؟ کوییک در مدل‌های مختلفی تولید می‌شود. ما در این مطلب قصد داریم ویژگی‌های خودرو کوییک GX را بررسی کنیم. اگر شما هم می‌خواهید در این باره اطلاعاتی داشته باشید، تا انتها با کارمادیو همراه شوید.

بررسی خودرو کوییک GX

در ابتدا باید بگوییم که سایپا کوییک، ورژن فیس لیفت شده و هاچبک ساینا بوده و خود ساینا هم ورژن فیس لیفت شده تیبا است. با توجه به این توصیفات می‌توان گفت که خودرو کوییک یکی از ماشین‌هایی است که تا امروز، با تغییرات بسیار کمی، اسم‌ها متعددی را به آن داده‌اند.

کوییک جی ایکس سفید

این خودرو برای اولین بار در سال ۹۷ با مشخصات فنی خودرو سایپا و تیبا و با موتور M۱۵ به بازار روانه شد و به دست مشتریان رسید. تا به امروز، تیپ‌ها و انواع مختلفی از این خودرو به بازار عرضه شده است که شامل کوییک معمولی، کوییک S، کوییک S پلاس، کوییک فول اتوماتیک، کوییک اتوماتیک، کوییک دنده R، کوییک R، کوییک GX و… هستند.

خودرو کوییک جی ایکس یک خودرو جدید از شرکت سایپا است که نسبت به کوییک S امکانات بیشتری دارد. این تغییرات در خصوص ظاهر و بخش فنی آن بوده، البته تغییرات بخش فنی آن، نسبتاً جزئی است. مدل‌های مختلف ماشین کوییک با تغییراتی به بازار عرضه شده‌اند و اگر می‌خواهید یکی از این مدل‌ها را خریدار کنید، باید با ویژگی‌های هر کدام از آن‌ها آشنا شوید.

نقد کارشناسی کوییک GX

نمای ظاهری دو خودرو کوییک جی ایکس و کوییک اس با همدیگر یکسان هستند و نمی‌توانید تغییرات زیادی را در آن مشاهده کنید. بخش جلو پنجره و سپر جلو خودرو، تغییرات نسبتاً جزئی داشته و در نمای ظاهری آن یک فیس لیفت جزئی نسبت به دیگر انواع کوییک‌ها، شاهده بوده‌ایم. اما زمانی که وارد کابین خودرو کوییک جی ایکس می‌شویم، ۳ تغییر اساسی را نسبت به کوییک‌های معمولی می‌بینیم که عبارتند از:

  1. ایجاد تغییرات در طراحی دکمه‌های سمت چپ فرمان
  2. تعبیه یک صفحه کیلومتر با طراحی جدید
  3. غربیلک فرمان به شکل D کات

مهم‌ترین تغییرات فنی و آپشن‌های کوییک جی ایکس نسبت به مدل‌های قبلی این خودرو عبارتند از:

  • کوییک GX از پیشرانه MI۵ GSI بهره می‌برد که دارای فناوری زمان‌بندی متغیر و هدرز بر روی سوپاپ است (WTi)
  • قدرت و گشتاور خودرو حدوداً ۵ درصد افزایش داشته است
  • استفاده از رینگ ۱۴ اینچی از جنس آلومینیوم به جای فولاد
  • دکمه‌های کنترلی را روی فرمان طراحی کرده‌اند.
  • استفاده از روکش‌‌های چرمی برای صندلی
  • نصب سامانه مولتی مدیا همراه با یک نمایشگر ۷ اینچی
  • دارای دوربین با دید عقب
  • نویگیشن
  • اتولایت
  • دارای یک سیستم کنترل باد لاستیک‌ها به نام TPMS
  • دارای چراغ‌های اتوماتیک جلو یا Light Auto
  • سیستم GPS

متاسفانه هنوز هم خبری از کیلس استارتر در مد‌های فول آپشن این خودرو نیست. در حالیکه این آپشن را در سال ۹۷ بر روی خودرو اتوماتیک فول پلاس تعبیه کرده بودند. عملکرد فناوری WTi یا زمان‌بندی هوشمند متغیر سوپاپ‌ها بدین شکل است که وقتی دور موتور بالا می‌رود، سوپاپ هوا کمی دیرتر باز شده و کمی دیرتر هم بسته می‌شود. از همین رو راندمان پیشرانه ماشین کوییک GX افزایش پیدا می‌کند.

داشبورد کوییک GX

ما شاهد تغییرات بسیاری در خصوص این خودرو بوده‌ایم و این تغییرات بیشتر در پیستون‌ها، منیفولد دود، فرم محفظه احتراق به همراه WT و سایز یاتاقان‌ها صورت گرفته است. این تغییرات باعث شده تا بهبودی‌هایی در عملکرد فنی خودرو به وجود بیاید که عبارتند از: مصرف سوخت کمتر خودرو، در دسترس قرار گرفتن حداکثر گشتاور زمانی که دور موتور پایین است و عدم نیاز به فشار دادن بیشتر پدال گاز.

تمامی این ویژگی‌های جدید با همدیگر باعث شده تا قدرت پیشرانه کوییک از ۸۷ اسب بخار به ۹۰ تا ۹۲ اسب بخار ارتقا پیدا کند. همچنین گشتاور آن نیز از ۱۲۸ به ۱۳۲ تا ۱۳۸ نیوتن متر رسیده است. با وجود اینکه تغییرات ایجاد شده نسبتاً جزئی هستند، اما باعث شده‌اند تا شاهد تغییرات عالی در خصوص پیشرانه باشیم.

امکانات رفاهی کوییک جی ایکس

معمولاً افراد زمان خرید خودرو، مایل هستند تا بدانند خودرو مورد نظر چه امکانات رفاهی دارد؛ چراکه استفاده از امکانات جدید باعث می‌شود تا شما راحتی بیشتری را تجربه کنید.

  • سنسور نور
  • چراغ روشنایی در روز
  • بلوتوث
  • نمایشگر ۷ اینچی لمسی با امکان نمایش صفحه تلفن همراه
  • تهویه الکتریکی دستی
  • سنسور پارک دنده عقب
  • سنسور باد تایر‌ها

و…

عکس کوییک جی ایکس

جمع‌بندی

کوییک GX یکی از مدل‌های تولید شده از ماشین کوییک بوده که شرکت سایپا آن را به بازار عرضه کرده است. ماشین کوییک جی ایکس با ظاهری زیبا و امکانات رفاهی نسبتاً زیادی طراحی شده و پاسخگویی خوبی در برابر نیاز عموم مردم دارد. اگر قصد خرید این خودرو را دارید در ابتدا ویژگی‌های آن را بررسی کنید تا بدانید آیا با خواسته‌های شما هماهنگ است یا خیر.

4/5 - (15 امتیاز)

نوشته های مشابه

4 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یتتق
4 ماه قبل

چرا نام ماشین رو بصورت فارسی نوشته لند

محمد
7 ماه قبل

با توجه به قیمتش خریدن کوبیک Gx اصلا به صرفه نیست به جای یه پژو پارس بگیریم خیلی بهتره

راحله
7 ماه قبل

کی وارد بازار شده؟قیمتش چقده؟؟

رضا
پاسخ به  راحله
7 ماه قبل

مهر ماه 350 میلیون

دکمه بازگشت به بالا