گل و گیاه

معرفی 8 گیاه مخصوص دستشویی و حمام برای زیبایی و تصفیه هوا

آوردن زیبایی طبیعت به داخل خانه می‌تواند تأثیر عمیقی بر محیط و کیفیت هوای فضای زندگی ما داشته باشد. قرار دادن گیاهان در اتاق نشیمن و اتاق خواب یک امر معمول است و بسیاری برای زیبایی بیشتر فضا از این ایده استفاده می‌کنند. اما گیاهان می‌توانند در مناطق غیرمنتظره دیگری از خانه مانند دستشویی و حمام نیز قرار داده شوند. گنجاندن گیاهان در این فضاها نه‌تنها بعدی از طبیعت را به آن اضافه می‌کنند، بلکه زیبایی بیشتری به فضا می‌بخشند و فوایدی نیز به همراه دارند. اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که با ایده قرار دادن گیاهان در حمام و دستشویی موافقید، با کارمادیو در این مقاله همراه شوید. در ادامه برخی از گیاهان مناسب نگهداری در فضای حمام و دستشویی با شرایط محیطی مختلف را معرفی خواهم کرد.

گیاهان مخصوص دستشویی و حمام

گیاهان مخصوص دستشویی و حمام

هنگام انتخاب گیاهان مخصوص دستشویی و حمام، بهتر است گونه‌هایی را انتخاب کنید که بتوانند سطوح بالا و متغیر رطوبت را تحمل کنند. در ادامه به برخی از گیاهان مناسب برای نگهداری در محیط حمام و دستشویی اشاره خواهم کرد.

سرخس بوستون

سرخس‌ بوستون به دلیل علاقه‌ای که به رطوبت زیاد دارند، انتخاب‌های ایده‌آلی برای نگهداری در حمام و دستشویی هستند. برگ‌های سرسبز و پر آنها فضایی استوایی و پر جنب‌وجوش ایجاد می‌کند. سرخس‌های بوستون نور غیرمستقیم را ترجیح می‌دهند و باید به طور مداوم مرطوب نگه داشته شوند. قرار دادن آنها روی طاقچه حمام و دستشویی یا آویزان کردن آنها در گوشه‌ای از این فضا با نور مناسب می‌تواند شرایط ایده‌آلی را برای رشد آنها فراهم کند.

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا به دلیل اینکه رطوبت زیاد را دوست دارد و به طور کلی در محیط‌های مرطوب رشد می‌کند، می‌تواند از جمله گیاهان مخصوص دستشویی و حمام باشد.

آلوئه‌ورا نیاز به نور غیر مستقیم و حداقل آبیاری دارد و گیاه تقریباً مقاومی محسوب می‌شود. همچنین خواص دارویی ژل موجود در برگ آلوئه‌ورا می‌تواند آن را به گزینه‌ای پرطرفدار تبدیل کند زیرا هم گوشه‌ای از حمام و دستشویی را سرسبز می‌کند و هم می‌توان از خواص بی‌نظیر آن برای پوست و مو بهره برد.

 

نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم

این گیاه رطوبت زیاد را دوست دارد و در محیط دستشویی و حمام می‌تواند به خوبی رشد کند. گل‌های سفید و ظریف این گیاه در بالای برگ‌های براق و سبز تیره‌اش می‌تواند جذابیت چشمگیری برای فضای حمام و دستشویی به ارمغان آورد. نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم توان تحمل نور کم را دارد اما در صورت نورگیر بودن فضا، نور غیر مستقیم را ترجیح می‌دهد. این گیاهان همچنین با کاهش آلاینده‌های رایج به بهبود کیفیت هوا کمک می‌کنند.

گیاه مناسب دستشویی و حمام تاریک

گیاه مناسب دستشویی و حمام تاریک

ممکن است انتخاب گیاه برای استند گل کنار تلویزیون بسیار آسان تر از انتخاب گیاه مناسب دستشویی تاریک باشد، اما وقتی نوبت به یافتن گیاهان مناسب برای حمام و دستشویی تاریک می‌رسد، مهم است که گیاهی را انتخاب کنید که با شرایط نور کم و رطوبت بالا بتواند کنار بیاید.

گیاه سانسوریا یا زبان مادر شوهر

گیاه سانسوریا یا زبان مادر شوهر

یکی از گزینه‌های عالی برای حمام و دستشویی تاریک، گیاه سانسوریا است یا زبان مادرشوهر نیز شناخته می‌شود. این گیاه در نور کم رشد می‌کند و به حداقل مراقبت نیاز دارد. برگ‌های بلند و عمودی آن دارای الگوهای رنگارنگ زیبایی است که ظرافت بی‌نظیری را به فضا می‌بخشد. علاوه بر این، گیاه زبان مادر شوهر توانایی فوق‌العاده‌ای در تصفیه هوا دارد و به پاکسازی محیط دستشویی و حمام کمک شایانی می‌کند.

 

گیاه زاموفیلیا

یکی دیگر از گیاهان مخصوص دستشویی و حمام که از گزینه‌های مناسب برای فضای تاریک است، گیاه زاموفیلیا می باشد. شاید تا به حال از این گیاه برای تزیین و چیدمان گل طبیعی در پذیرایی استفاده کرده باشید، اما جالب است بدانید این گیاه مقاوم دارای برگ‌های سبز تیره و براق است که می‌تواند شرایط نور کم را به خوبی تحمل کند. این گیاه به مقاومت برای زنده ماندن در محیط‌های مختلف مشهور است و حتی در محیط‌های نامساعد نیز به رشد خود ادامه می‌دهد. شاخ‌وبرگ جذاب این گیاه عنصری سرسبز و پر جنب‌وجوش را به فضای حمام و دستشویی می‌افزاید و آن را به انتخابی ایده‌آل برای کسانی تبدیل می‌کند که به دنبال یک گیاه بی‌دردسر و در عین حال جذاب برای فضای حمام و دستشویی تاریک خود هستند.

 

گیاه عنکبوتی یا گندمی

گیاه عنکبوتی یا گندمی به دلیل توانایی و مقاومت بالا در تحمل شرایط کم نور، گزینه‌ای عالی برای نگهداری در فضای حمام و دستشویی تاریک محسوب می‌شود. این گیاه دارای برگ‌های بلند و کمانی با نوارهای سفید است که تضاد بصری جذابی ایجاد می‌کند. گیاه عنکبوتی که به عنوان گیاه گندمی نیز شناخته می‌شود، به دلیل ویژگی‌های تصفیه‌کننده به طور مؤثر سموم موجود در هوا را پاکسازی می‌کند که به ویژه برای فضاهای بسته مفید است.

 

تزیین دستشویی با گل طبیعی

گلدان گل مصنوعی برای روی میز یا شلف داخل سرویس بهداشتی ممکن است زیبا باشد اما فضای دستشویی زمانی که با گل‌های طبیعی تزیین شده به فضایی زنده و باطراوت تبدیل می‌شود. یکی از گزینه‌های فوق‌العاده برای تزیین دستشویی با گل طبیعی، گل ارکیده است. ارکیده‌ها به دلیل شکوفه‌های نفیس و فریبنده خود که در طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها و الگوها موجود هستند، مشهورند. قرار دادن یک گلدان ارکیده روی یک قفسه در نزدیکی پنجره به آنها اجازه می‌دهد تا نور خورشید فیلتر شده‌ای را که برای شکوفا شدن نیاز دارند، دریافت کنند.

 

گل مناسب دستشویی در فنگ شویی

در فنگ شویی فضای دستشویی به دلیل محبوس شدن هوا و پتانسیل انرژی منفی، فضایی چالش‌برانگیز در نظر گرفته می‌شود. با این حال، قرار دادن گل‌وگیاه در دستشویی می‌تواند به متعادل کردن این انرژی در فضا کمک کند و حالات مثبتی را به محیط توالت بیاورد. یکی از گل‌های مناسب برای دستشویی در فنگ شویی، بامبو است. بامبو اغلب به عنوان نماد خوش‌شانسی و رفاه شناخته می‌شود و اعتقاد بر این است که انرژی مثبت و پاکسازی محیط را در فضا به ارمغان می‌آورد.

یکی گزینه دیگر از گل‌ مناسب دستشویی در فنگ شویی، نیلوفر صلح است که به آن اشاره کردم. با قرار دادن یک نیلوفر صلح در توالت، می‌توانید جریان انرژی و حس آرامش را تقویت کنید و فضایی متعادل و آرام در محیط دستشویی از نظر فنگ شویی ایجاد کنید.

 

گل خوشبو برای توالت

یک گلدان اسطوخودوس معطر که می‌توان آن را روی سکوی مجاور روشویی یا قفسه‌های موجود در فضای دستشویی قرار داد، یک گزینه فوق‌‌العاده به عنوان گل خوشبو برای توالت محسوب می‌شود. اسطوخودوس نه‌تنها ظرافت و رنگ را به فضا اضافه می‌کند، بلکه رایحه تسکین‌دهنده آن حسی دلپذیر ایجاد کرده و می‌تواند به‌عنوان یک بوگیر طبیعی عمل کند.

 

گل کاکتوس مناسب دستشویی

کاکتوس‌ها می‌توانند یک انتخاب عالی برای افزودن رنگ سبز به فضای دستشویی باشند. یکی از گونه‌های گل کاکتوس مناسب دستشویی، کاکتوس زبرا است. این کاکتوس با الگوی خیره‌کننده نوارهای سفید و بافت خاصی که روی برگ‌های سبز تیره‌اش دارد، عنصری منحصربه‌فرد و از نظر بصری جذاب را به فضای دستشویی می‌آورد. این ساکولنت به آبیاری کم نیاز دارد و می‌تواند فضای مرطوب را تحمل کند.

یکی دیگر از کاکتوس‌های مناسب برای توالت، کاکتوس کریسمس است. کاکتوس کریسمس دارای گل‌های پر جنب‌وجوش و آویزانی است که در رنگ‌های مختلف از جمله صورتی، قرمز و سفید شکوفا می‌شوند و موجی از رنگ و زیبایی را به فضای توالت می‌بخشند.

 

گل تصفیه کن هوا برای توالت

تمام گیاهانی که برای نگهداری در فضای دستشویی و حمام تا به اینجای کار معرفی کردم، توانایی فوق‌العاده‌ای در پاکسازی و تصفیه هوا را دارند و گل تصفیه کن هوا برای توالت هستند. اگر قابلیت پاکسازی گیاهان در فضای حمام و دستشویی از هر مزیت دیگری برایتان مهم‌تر است، گیاهانی مانند نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم، گیاه سانسوریا و گیاه عنکبوتی بهترین گزینه‌ها برای این منظور خواهند بود.

 

در انتها باید بگویم که برای انتخاب از میان گیاهانی که معرفی کردم بهتر است برخی نکات اساسی را در نظر بگیرید. میزان نور، میزان مقاومت گیاه در برابر رطوبت و زمانی که باید برای نگهداری آن‌ها اختصاص دهید. توجه به این نکات به شما کمک می‌کند که بهترین و مناسب‌ترین انتخاب را برای طراوت بخشیدن به فضای حمام و دستشویی خود داشته باشد.

 

منبع: خوگر

4/5 - (23 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا