گل و گیاه

روش نگهداری و آبیاری نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم را بدانید [سوسن یا لی لی صلح]

همان طور که می‌دانید گل‌ها و گیاهان آپارتمانی با زیبایی خود حس طراوت و شادابی را به آپارتمان‌ها می‌بخشند. نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم از جمله گل‌های بسیار زیبا برای پرورش در آپارتمان محسوب می‌شوند که اگر به درستی از آن‌ها نگهداری کنید، جلوه زیبایی را به منزل یا محل کار شما می‌دهند. این گیاه با قابلیت تصفیه کنندگی هوا می‌تواند برای محیط زندگی شما بسیار مفید باشد. این گل به نام های لیلی صلح Peace lily، سوسن صلح، نیلوفر صلح و اسپاتی فیلیوم Spathiphyllum شناخته می شود.

برای نگهداری از این گل‌ها باید بدانید که چطور از آن‌ها مراقبت کنید تا همیشه سرزنده و شاداب بمانند و زیبایی خود را به شما نشان دهند؛ به همین خاطر در ادامه مطالبی در خصوص روش نگهداری از این گل آپارتمانی را بیان خواهیم کرد. با کارمادیو همراه باشید.

درباره گل نیلوفر صلح

شاید با دیدن زیبایی گل اسپاتی فیلوم تصمیم گرفته باشید که این گل را در خانه یا محل کار خود نگهداری کنید. اما پیش از هر چیزی بهتر است درباره آن اطلاعاتی داشته باشید و بدانید که روش نگهداری از آن چگونه است. این گیاه آپارتمانی به دلیل ویژگی‌هایی که دارد برای پرورش در آپارتان و منزل بهترین گزینه خواهد بود. نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم به نور نیاز چندانی ندارد و نگهداری از آن بسیار راحت است؛ بنابراین با توجه به زیبایی که دارد می‌تواند یک هدیه مناسب برای اطرافیانتان باشد.

اسپاتی فیلوم دارای برگ‌هایی نوک تیز است که با رنگ سبز و زیبای خود حتی بدون گل هم جذابیت خاصی دارد. زمانی که این گیاه در شرایط مناسبی قرار گیرد، گل می‌دهد. حدوداً ۴۰ گونه مختلف از این گل وجود دارد که هر کدام از آن‌ها بسیار زیبا هستند. به علت سمی بودن این گیاه آپارتمانی باید آن را در جای مناسبی قرار دهید تا در دسترس اطفال یا حیوانات نباشد. اگر از گیاه اسپاتی فیلوم به خوبی نگهداری کنید، شاهد گلدانی زیبا و خیره‌کننده در منزل خود خواهید بود.

روش نگهداری از گل نیلوفر صلح

روش نگهداری از گل نیلوفر صلح

اسپاتی فیلوم هم مانند سایر گل‌های آپارتمانی با توجه به شرایط و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، به مراقبت و نگهداری نیاز خواهد داشت. برای پرورش این گل در منزل باید با روش نگهداری از آن آشنا باشید. در زیر مواردی که در مراقبت و پرورش این گیاه باید به آن‌ها توجه کنید، بیان می‌کنیم.

آبیاری گل نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم

یکی از مهم‌ترین موارد در نگهداری از این گیاه میزان درست آبیاری آن است. اگر آبیاری بیش از اندازه باشد، آسیب می‌بیند. با مشاهده برگ‌ها زمانی که حالت خمیدگی دارند، می‌توانید بفهمید که باید آن‌ها را آبیاری کنید. هر گاه حس کردید خاک رویه گلدان خشک است، برای آبیاری اقدام کنید.

تأمین رطوبت لیلی صلح

این گیاه به رطوبت بالایی نیاز داد و برای نگهداری از آن حتماً باید به این مورد توجه داشته باشید. اقدامات مختلفی می‌توانید برای تأمین رطوبت آن انجام دهد؛ به طور مثال می‌توانید ظرفی را پر از آب کنید، و در کنار گلدان قرار دهید یا در مواقع لزوم مقداری آب را روی برگ‌ها اسپری نمایید.

نور کافی

نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم به نور زیادی احتیاج ندارد. این گیاه در سایه به خوبی رشد می‌کند و نیازی نیست آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. البته توجه داشته باشید که این گل آپارتمانی را نباید در مکانی تاریک قرار دهید؛ زیرا برگ‌های آن طراوت و شادابی خود را از دست می‌دهند.

خاک مناسب

برای رشد بهتر این گل باید از خاکی حاصل خیز با مواد معدنی مناسب استفاده کنید. خاک در گلدان این گیاه باید زهکشی خوبی داشته باشد. این بسیار مهم است که چه خاکی را برای گیاه انتخاب می‌کنید؛ زیرا در صورت نداشتن مواد معدنی کافی گیاه نمی‌تواند به خوبی رشد کند و ممکن است آسیب ببیند.

آبیاری گل نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم

دمای مناسب

قرار دادن گیاه در دمایی مناسب یکی دیگر از اقداماتی است که برای نگهداری از آن باید در نظر داشته باشید. چنان چه این گیاه در هوای سرد و دمایی کم‌تر از ۱۳ درجه سانتی گراد قرار گیرد، به خاطر سرما آسیب خواهد دید. علاوه بر این حتی دما بالا هوا هم می‌تواند برگ‌های گیاه را بسوزاند؛ بنابراین سعی کنید که آن را در شرایط دمایی مناسبی نگهداری کنید.

کود دهی به موقع

برای این که خاک گلدان گیاه اسپاتی فیلوم تقویت شود و به اندازه کافی مواد معدنی دریافت کند، گاهی لازم است تا به آن کود اضافه کنید. برای کوددهی باید زمان مناسبی را انتخاب نمایید. بهترین زمان برای کود دادن به گیاه فصول بهار و تابستان است.

هرس گیاه سوسن صلح

با توجه به این که ساقه گل‌های این گیاه آپارتمانی داخل خاک است بهتر است برای رشد بهتر و جایگزین شدن گل‌های جدید گل‌های خشک شده را جدا کنید. همچنین با چیدن برگ‌های خشک شده و آسیب دیده می‌توانید زیبایی گلدان خود را دوچندان نمایید.

جمع‌بندی

ما در این مقاله از کارمادیو به روش نگهداری و آبیاری نیلوفر صلح، اسپاتی فیلوم، لی لی صلح یا سوسن صلح پرداختیم. این گیاه جزو بهترین گیاه آپارتمانی برای تصفیه هوا می باشد. از آن جا که گل نیلوفر صلح یا اسپاتی فیلوم زیبایی خاصی دارد و نگهداری آن در آپارتمان کار بسیار راحتی است، طرفداران بسیاری دارد. اما برای مراقبت و پرورش این گیاه در منزل یا محیط کار باید روش‌های نگهداری آن را به خوبی بدانید تا در نهایت گل‌هایی زیبا و شاداب داشته باشید.

3.4/5 - (15 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا