گل و گیاه

گل های آپارتمانی که به نور نیاز ندارند و سایه دوست هستند

برخی از گل ها را می توان در محیط هایی که محل تابش مستقیم خورشید نیست نیز نگهداری کرد بنابراین می توانید در خانه های آپارتمانی نیز از وجود این گیاهان لذت کافی ببرید. حال در این مقاله از کارمادیو به بررسی این گیاهان می پردازیم بنابراین تا پایان این مقاله را مطالعه کنید.

گل‌ هایی که به آفتاب نیاز ندارند

در زیر به معرفی چند مورد از گیاهانی می پردازیم که به آفتاب نیاز ندارند:

دراسنا

دراسنا

دراسنا یکی از گیاهانی است که یا به نور نیاز ندارد یا نور کم برای آن کافی است بنابراین می توانید صد در صد روی آن حساب کنید و از گیاهانی است که نیازمند محیط های مرطوب می باشد و بنابراین می توانید در حموم و سروس بهداشتی نیز آن را نگهداری کنید.

پاپیتال از گل هایی که به آفتاب نیاز ندارد

گیاه عشقه یا همان پاپیتال یکی از گیاهانی است که در نور کم میز به خوبی رشد می کند و برای آبیاری آن هنگامی که خاک آن خشک شد آبیاری کنید.

اسپاتی فیلوم

اسپاتی فیلوم

 این گیاه که به آن زنبق نیز گفته می شود می تواند در نور کم به رشد خود ادامه دهد و به خوبی رشد کند و حتی با نور لامپ نیز رشد می کند و بنابرین از گیاهان پرطرفدار آپارتمانی است.

گیاه برگ عبایی

این گیاه در واقعا در بیشتر موارد رشد می کند و  بهتر است که این گیاه از نور مستقیم خورشید دور بماند در غیر این صورت برگ های آن می سوزد و می ریزد ولی باید خاک آن را به طور مرتب مرطوب نگهداری کرد.

گیاه گندمی

گیاه گندمی

این گیاه برای رشد خود نیاز به نور ندارد و در هر دمایی رشد می کند ولی برای مراقبت از آن باید آن را به طور منظم هرس کرد و لازم است یک بار در هفته آبیاری شود. البته گیاه گندمی ابلق که رگه های زرد رنگ دارد، نیاز به نور آفتاب دارد و گیاه گندمی که کاملا سبز می باشد، نیاز به نور زیاد آفتاب ندارد.

زاموفیلیا

این گیاه آبپارتمانی در نور کم و حتی نور مصنوعی رشد می کند وبنابراین می توانید در فضای تاریک نیز آن را نگهداری کنید این گیاه حتی می تواند در مدت طولانی بدون آبیاری زنده بماند ولی نکته ای که در مورد آن باید بدانید این است که برای انسان و حیوانات سمی شناخته شده است.

بامبولاکی

این گیاه به عنوان یکی از گیاهان شیک آپارتمانی شناخته می شود که یک گیاه مقاوم بوده و در برابر کم نوری نیز به خوبی رشد می کند و آب و هوای لازم برای آن گرم و مرطوب است و اگر در آب نگهداری می شود باید هر دو هفته یکبار آب آن را عوض کرد.

گیاه گازمانیا

این گیاه گرمسیری از گیاهان منحصر به فردی است که جز گیاهان سایه دوست و مقاوم به نور کم است و در واقع در نور غیر مستقیم و بسیار کم نیز به خوبی رشد می کند.

گیاه دیفن باخیا

این گیاه هم برای منازل و محیط های اداری مناسب است که به گیاه دوزخ معروف می باشد که در صورت تماس با پوست برای بساری از افراد حساسیت ایجاد می کند و از جمله گیاهانی است که در نور کم رشد می کند.

گیاه پرسیاوشان

گیاه پرسیاوشان

این مورد نیز دارای اتواع مختلفی است که بیشتر آن ها در محیط های کم نور رشد می کند و به دلیل زیبایی خاصی که دارای طرفداران بسیاری در بین علاقه مندان به گل و گیاه دارد.

گیاه قاشقی

این گیاه که با نام پپرومیا نیز شناخته می شود از گیاهان سر سبز و بسیار زیبایی است که می تواند در نور خیلی کم به خوبی رشد کند و نیز مقاوم به کم آبی است و دارای تنوع بسیاری تا 100 نوع است.

گیاه سانسوریا

این گیاه که دارای رنگ راه راه بوده و شباهت به مار دارد از دیگر گیاهان سایه دوست است که می تواند در نور بسیار کم نیز به خوبی رشد کند و از خانوده ساکولنت ها به شمار می رود. توجه داشته باشید که سانسوریا ابلق نیاز به نور زیاد دارد.

گیاه گل سنگ

گل سنگ یک گیاه با رنگ خای جذاب و رنگارنگ است که دارای برگ هایی با زمینه صورت بوده و در نور کم نیز به خوبی رشد می کند و نور بیش از حد باعث بی رنگ شدن برگ های آن می شود.

شاخ گوزنی ها یا پلاتیسریوم ها

این گیاهان شگفت انگیز و زیبا از دیگر گیاهان مقاوم به نور هستند که مانند سرخس های دریایی می باشند. این گیاهان رطوبت دوست هستند که و باید محیط نگهداری از آن ها در رطوبت باشد.

 جمع بندی

در این مقاله به معرفی چند مورد از گیاهان مقاوم به کم نوری پرداختیم تا با شناخت آن ها بتوانید در خانه های بدون نور و آپارتمانی نیز از وجود گیاهان بهره ببرید در پایان نیز می توانید مقاله ۸ گیاه آپارتمانی زیبا که رشد سریع و بالایی دارند را نیز مطالعه کنید.

4/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا