گل و گیاه

این گیاهان آپارتمانی را به هیچ وجه غبار پاشی نکنید!

اسپری آب که به آن غبار پاشی نیز می‌ گویند یکی از رایج‌ ترین روش‌ های ایجاد رطوبت و آب پاشی گیاهان است که در مطلب پیش رو از کارمادیو بدان خواهیم پرداخت.

گیاهانی که نباید روی آنها غبارپاشی یا اسپری انجام داد

دسته‌ای از گیاهان را نباید غبارپاشی کرد چرا که ممکن است اسپری آب روی برگ‌ های آن‌ ها باعث خرابی این گیاهان شود از جمله این گیاه هان می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد.

گل قاشقی

گل قاشقی

پپرومیا یا گل قاشقی از خانواده پیراسه است این گیاه علفی و همیشه سبز است و یکی از زیبا ترین و لطیف‌ ترین گیاهان آپارتمانی به حساب می‌ رود که نسبت به غبارپاشی حساس است.

دمای مناسب برای گلبرگ قاشقی حداکثر ۲۵ درجه و حداقل ۱۸ درجه می‌ باشد.

زاموفیلیا

گیاه زاموفیلیا که به آن زامیفولیا هم گفته می‌ شود از جمله محبوب ترین گیاهان آپارتمانی به شمار می‌ رود که امروزه در دکوراسیون منزل و محیط‌ های کاری در سراسر دنیا استفاده فراوان دارد و از جمله گیاهانی است که نباید روی آن اسپری آب انجام داد.

از دیگر ویژگی‌ های این گیاه می‌ توان به سازگاری با نور کم، رشد بی‌ دردسر، نیاز کم به آب و تحمل خشکی، سازگاری با محیط آپارتمانی، برگ‌ های سبز و براق و قدرت تصفیه کنندگی حوا اشاره کرد.

سانسوریا

سانسوریا

گیاه سانسوریا از دیگر گیاهانی است که نباید روی آن غبارپاشی انجام داد و به آب کمی نیاز دارد این گیاه همچنین در محیط با نور کم رشد می‌ کند.

باید مواظب باشید که این گیاه در معرض باران و برف قرار نگیرد و در فصل زمستان آن را در خانه نگهداری کنید

لیراتا

لیراتا یک گیاه همیشه سبز با برگ‌ های براق به شکل پنج ضلعی یا شبیه یک ویلون و چرم مانند با حاشیه امواج دارد و از دیگر گیاهانی است که نسبت به آب پاشی حساس می‌ باشد.

روش تکثیر لیراتا روش قلم زدن روش خوابانیدن هوایی  و روش قلمه برگ است و هرس کردن و بریدن برگ‌ های آن باعث رشد و بهبودی بیشتر این گیاه می‌ شود.

گل سنگ

گل سنگ

این گیاه کوچک و بسیار زیبا و چشم نواز است و برگ‌ هایی خالدار و خاص دارد اکثر گونه‌ های گیاه گل سنگ برگ‌ هایی به رنگ صورتی با خال‌ های سبز رنگ دارند.

گیاه گل سنگ در انواع مختلفی از جمله کامینا، کانفتی و لکه‌ای یافت می‌ شود هر کدام از این‌ها از لحاظ گلبرگ‌ ها دارای رنگ متفاوت از دیگری است.

بنفشه آفریقایی

این گیاه به دلیل گل‌ های رنگی برگ‌ های مخملی و کردار به رنگ سبز تیره جذابیت بسیاری نزد علاقمندان به گل و گیاهان آپارتمانی دارد و در مواردی مدل‌ های بنفش آفریقایی لبه‌ های برگ سفید یا روشن دارند.

گیاه بنفشه آفریقایی را می‌ توان به روش‌ های مختلفی از جمله روش قلمه زدن روش تکثیر از طریق کاشت بذر و روش تقسیم بوته تکثیر کرد.

یوکا

یوکا

این گیاه یک گیاه مقاوم و همیشه سبز با برگ‌های شمشیری و دارای گل‌های کرمی رنگ می‌ باشد و معمولاً بومی آمریکای شمالی و مرکزی است و ایران به گل زنگوله‌ای معروف می‌ باشد. این گل نیست مانند موارد قبل نسبت به آب پاشی حساس است.

گیاه یوکا از گیاهان دیر رشد و دارای برگ‌های بزرگی کشیده و نوک تیز شمشیری و ایستاده است و در انواع مختلفی از جمله یوکا جواهری، یوکا پک و یوکا ابلق یافت می‌ شود.

دراسنا

گیاه دراسنا از خانواده مارچوبه بوده و معمولاً در محیط‌ های گرم رشد می‌ کند و بنابراین مناسب برای شهرهایی با آب هوای گرم است. گیاه دراسنا دارای ظاهری شبیه به ذرت برگ‌ هایی پهن و کشیده و شبیه به گیاه بامبو دارد.

و به انواع مختلفی از جمله دراسنا با برگ لیمویی، دراسنا پرچمی دراسنای بلالی درازنای رفلکسا و…تقسیم می‌ شود که هر کدام از این‌ها دارای رنگ برگ و ارتفاع متفاوتی از دیگری است.

جمع بندی

در مقاله فوق از کارمادیو به بررسی گیاهان آپارتمانی که نباید آنها را غبار پاشی کرد پرداختیم و انواع مختلفی از آنان را به همراه میزان دما و نور مناسب برای این گیاهان ذکر کردیم حال می‌ خواهیم یکی دیگر از مطالب مربوطه یعنی مقاله ۱۲ گیاه خوش یمن که جاذب عشق و ثروتمند هستند! را به شما پیشنهاد کنیم تا با استفاده و  مطلب در ارتباط با گیاهان خوش یمنی مانند گل بشم، ارکیده، فیکوس الاستیکا و… اطلاعات بسیار مفیدی دریافت کنید.

 

4.5/5 - (2 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا