خواندنی

رازهای جلوگیری از درد هنگام پوشیدن کفش پاشنه بلند

هنگامی که از کفش‌ های پاشنه بلند استفاده می‌ کنیم، ممکن است با درد و ناراحتی در پاها و یا کمر مواجه شویم. این درد می تواند ناشی از فشار غیر یکنواخت یا استفاده از کفش‌ های نامناسب باشد.

در این مقاله از سایت کارمادیو به بررسی نکات و راهکار هایی می‌ پردازیم که به شما در جلوگیری از درد هنگام استفاده از کفش پاشنه بلند کمک می کند. این نکات برای شما را در خرید کفش مناسب و استفاده درست از آن بسیار مفید است.

انتخاب کفش با سایز مناسب پا

انتخاب کفشی با اندازه مناسب موضوعی بسیار مهم است. کفشی که اندازه‌ اش مناسب نباشد، به پا ها فشار زیادی وارد کرده و درد و ناراحتی ایجاد می کند. بهتر است کفش را در زمان هایی که پا ها ورم بیشتری دارند (به عنوان مثال در غروب یا شب) بخرید. زیرا پاها در این زمان ها به حداکثر حجم و اندازه خود می‌ رسند. سایز نامناسب کفش نه تنها منجر به درد می شود بلکه ممکن است باعث تغییراتی در انگشتان و بیماری های مربوط به پاها شود.

مدل کفش

جنس و مدل کفش پاشنه بلند در جلوگیری از درد گرفتن پاها بسیار تاثیر گذار هستند. کفش‌ های ساخته شده از مواد نرم و انعطاف‌ پذیر مثل چرم طبیعی یا مصنوعی با کیفیت به پا ها فشار وارد نمی کنند و از درد جلوگیری می‌ کنند. همچنین کفش ‌هایی که دارای آستر نرم هستند، از ایجاد تاول و زخم پوست جلوگیری کرده و فشار روی پا ها را کاهش می دهند. اگر کفش شما پاشنه خیلی بلندی دارد، حتما دقت کنید که قسمت جلوی کفش خیلی باریک و تیز نباشد تا به انگشتانتان فشار وارد نکند.

استفاده از کفی

استفاده از کفی در کفش‌ های پاشنه بلند با کاهش فشار بر روی نقاط حساس پا کمک کند و در نتیجه از درد و احساس ناراحتی جلوگیری کند. گذاشتن کفی به جلوگیری از درد زانو و ستون فقرات نیز کمک می کند. حتما از کفی های با کیفیت و مناسب استفاده کنید.

استفاده از دئودورانت

شاید فکر کنید استفاده از دورانت برای پاهنگام پوشیدن کفش فقط از بوی بد و عرق کردن پا ها جلوگیری می کند اما مالیدن دئودورانت بر پشت و پهلوی پا ها از ایجاد اصطکاک بین کفش و پا جلوگیری کرده و دیگر تاول و زخم روی پا هایتان ایجاد نخواهد شد.

چسب زخم

انگشت سوم و چهارم پایتان را با چسب زخم به هم بچسبانید. این کار به نظر کوچک، عصب انتقال درد را کنترل کرده و از ایجاد درد جلوگیری می کند.

ضخامت پاشنه کفش

هرچه ضخامت پاشنه کفش بیشتر باشد، درد و فشار کمتری احساس خواهید کرد زیرا پاشنه کلفت، فشار را به طور یکنواخت تری روی سطح پا پخش می کند و شما احساس راحت تری خواهید داشت.

گذاشتن کفش ها در فریزر

گذاشتن کفش ها در فریز، باعث انبساط و افزایش سایز کفش ها می شود پس اگر کفش شما کمی تنگ یا باریک است، این راهکار را امتحان کنید. برای این کار کفش هایتان را در کیسه های پر از آب قرار دهید.( بهتر است هر کفش را در کیسه های جدا بگذارید). کیسه ها را در فریزر قرار دهید و اجازه دهید چند ساعت بمانند تا یخ بزنند. سپس کفش ها را بیرون آورده و بپوشید. این کار علاوه بر افزایش احساس راحتی، گردش خون در پا ها را نیز بهبود می بخشد.

نکات استفاده از کفش پاشنه بلند

نکات استفاده از کفش پاشنه بلند

١- در مغازه و قبل از خرید کفش، هر دو کفش را امتحان کنید و کمی قدم بزنید تا احساس راحتی داشته باشید و پس از اطمینان آن را بخرید.

٢- یک جفت کفش اضافه همراهتان داشته باشید تا در صورت لزوم آن ها را تعویض کنید. اگر پای شما زخم شد یا درد گرفت، حتما کفش های پاشنه بلند را  تعویض کنید تا درد تشدید نشود. هرچندوقت یک بار به پاهایتان استراحت بدهید.

۳- چند روز قبل از استفاده، کفش ها را به طور مداوم با جوراب بپوشید و در خانه کمی راه بروید تا به قدر کافی جا باز کنند و هنگام پوشیدن آن ها راحت باشید.

۴- استفاده از سشوار نیز و گرم کردن کفش ها به افزایش احساس راحتی کمک می کنند.

۵- وقتی از کفش هایتان استفاده نمی کنید، با گذاشتن ژل سیلیکا درون آن ها به مرطوب ماندن آن ها کمک کرده و از تنگ شدنشان جلوگیری کنید.

۶- در خرید کفش حساسیت زیادی به خرج دهید و از راحت بودن آن اطمینان حاصل کنید.

۷- راه رفتن صحیح و اصولی به جلوگیری از درد پا و کمر کمک بسیار می کند. هنگام راه رفتن با کفش پاشنه بلند، قوز نکنید و صاف بایستید. برای قدم برداشتن، قسمت بیرونی پاشنه را ابتدا زمین بگذارید.

جمع بندی

در این مقاله کارمادیو همه نکات درمورد انتخاب کفش پاشنه بلند و نحوه استفاده اصولی از آن را عنوان کردیم. رعایت نکات گفته شده باعث می شود درد شما هنگام راه رفتن با این کفش ها کاسته شود. در ادامه می توانید مقاله معایب پوشیدن کفش پاشنه بلند برای بانوان را مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا