خواندنی

آموزش و نحوه نگهداری از سگ پامرانین

سگ یک حیوان باوفا و دوست داشتنی است که امروزه نسبت به گذشته محبوبیت بیشتری پیدا کرده است تا آنجایی که بسیاری از افراد در سراسر جهان آن را در خانه نگهداری می‌ کنند بنابراین لازم است که روش‌ های صحیح نگهداری از این حیوان را آموزش ببینند پس در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم روش نگهداری از سگ نژاد پامرانین را توضیح دهیم.

ویژگی‌های ظاهری سگ پامرانین

این نوع نژاد یک سگ بسیار کوچک اما فعال است که قادر به رقابت با سگ‌ های دیگر بوده در چابکی و رقابت و دوستی بسیار زبانزد است. این نوع سگ نام خود را از استان پامررانیا در کشور آلمان گرفته است و این نژاد سگ زمانی محبوبیت یافت که ملکه ویکتوریا اجازه داد برخی از سگ‌ های این نژاد در یک نمایش دیده شوند.

سگ پامرانین دارای سر گرد با گوش‌ های راست است و برخی از افراد آن را شبیه روباه توصیف می‌ کنند و برخی آن را مانند عروسک بچه یا تدی توصیف می‌ کنند.

این نژاد سگ دارای چشم تیره و بادامی شکل بوده و بینی آن معمولاً تیره یا رنگ سبز خزه‌ای است و در رنگ‌ های مختلف قرمز، نارنجی، سفید یا کرم طوسی قهوه‌ای یا مشکی و…یافت می‌ شود.

در اطراف گردن وسیله این سگ‌ ها یک گردنبند مجلل از خز خودنمایی می‌ کند دست‌ های آن نسبت به باقی بدنش مشخص‌ تر و واضح‌ تر است.

روش نگهداری از سگ پامرانین

روش نگهداری از سگ پامرانین

این نوع سگ به عنوان یک سگ فعال است پیاده‌روی طولانی لذت می‌ برد و عاشق بازی و فعالیت‌ های گوناگون است ولی به راحتی خسته شده و  به گرما حساس است و از اسباب بازی‌هایی که او را به چالش می‌ کشند لذت می‌ برد.

مقدار غذای روزانه آن بین۱٫۴٫ تا ۱٫۲ فنجان غذای خشک با کیفیت در روز است اما این مقدار بستگی به سن اندازه ساختار و متابولیسم سطح فعالیت آن نیز بستگی دارد.

نظافت سگ پامرانین

این نژاد سگ دارای ریزش موی فصلی است پس برای در امان ماندن خانه و مبلمان از موی آن لازم است حداقل دو بار در هفته با برس سیمی و شانه‌ های فلزی موهای آن را بروز کشید.

بهداشت دندان و مراقبت از ناخن این نوع سگ نیز بسیار مهم است زیرا مستعد مشکلات دندانی است پس باید به این مورد نیز دقت داشته باشید و در هفته حداقل یک یا دو بار دندان‌ های آن را مسواک بزنید. همچنین می‌ توانید برای شستشوی این سگ از شامپو و نرم کننده ملایم استفاده کنید و هر زمان که مایل باشید او را استحمام نمایید.

اجتماعی شدن سگ پامرانین

این نژاد سگ دارای خلق و خوی کنجکاو و بازیگوش است و تحت تاثیر عوامل مختلفی از جمله وراثت و آموزش قرار می‌ گیرد و به طور کلی مایل است به مردم نزدیک شود و به آنها خود را نشان دهد. این نوع سگ نیز مانند دیگر سگ‌ ها در جوانی از تجربیات جدید و حضور در طبیعت و  صداها و تجربه‌ ها لذت بسیاری می‌ برد و به آنها نیاز دارد.

دعوت از ن و رفت و آمد با سایر افراد و بردن این سگ به پارک‌ های شلوغ و فروشگاه‌ هایی که اجازه ورود به سگ‌ ها می‌ دهند و نیز قدم زدن‌های آرام و معاشرت با همسایگان و…به این نوع سگ کمک می‌ کند تا مهارت‌ های اجتماعی را بیاموزد و به عنوان یک سگ با اعتماد به نفس و بدون پرخاشگر آن را بزرگ خواهید کرد.

تاریخچه سگ‌های پامرانین

این سگ‌ ها از نوادگان نژاد اشپیتز به شمار می‌ رود و در کشورهای شمالی اروپا زندگی کرده است و از همان ابتدا محبوب و معروف بوده است و مشاهیر زیادی این سگ‌ ها را برای خود انتخاب کردند از جمله این افراد می‌ توان به مارتین لوتر اشاره کرد که یک سگ پامرانینی به نام بلفرلین داشت و در نوشته‌ هایش نیز نام آن را ذکر کرده است.

از دیگر دانشمندانی که سگ پامرانینی داشته است اسحاق نیوتون است که نام سگ او دیاموند بود و گفته است که بسیاری از نوشته‌ هایش را جویده است.

اندازه سگ‌ های پامرانین

قد این سگ‌ ها از ۱۸ تا ۳۱ سانتی متر است و وزن آنها یک و نیم تا ۳ کیلوگرم است البته ممکن است برخی از آنها در بزرگسالی به وزن ۶ کیلوگرم نیز برسد.

جمع‌بندی

در این مقاله در ارتباط با سگ پامرانین و روش‌ های نگهداری و نظافت آن توضیحات لازم داده شد. همچنین در ارتباط با تاریخچه این نوع سگ ویژگی‌ های ظاهری آن نکات لازم را ذکر کردیم لازم به ذکر است که بدانید این سگ ممکن است به بیماری‌های مختلفی مانند آلرژی بیماری سگ بیماری لگن پرس، مشکلات چشمی، مشکلات دهان و دندان و اختلال در رفتگی مفصل زانو مبتلا شود.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا