خواندنی

۷ ترفند برای افزایش قدرت مکش جاروبرقی

جاروبرقی یکی از وسایل بسیار مهم برای هر خانه‌ای است زیرا با کمک آن می‌ توان تمام خانه را نظافت کرد اما گاهی این وسیله دچار مشکلاتی می‌ شود از جمله مکش آن کیفیت لازم را ندارد که در این مقاله از کارمادیو می‌ خواهیم چند ترفند برای افزایش مکش جاروبرقی را توضیح دهیم.

بهترین ترفندها جهت افزایش مکش جاروبرقی

با استفاده از اقدامات ساده زیر می‌ توان مکش جاروبرقی را افزایش داد:

۱. عوض کردن فیلتر جاروبرقی

در جاروبرقی‌ های جدید دو فیلتر وجود دارد که یکی برای جلوگیری از ورود گرد و خاک به موتور می‌ باشد و یکی هم از ورود هوای آلوده به محیط جلوگیری می‌ کند و هنگامی که این فیلترها کثیف می‌ شوند مکش جاروبرقی کاهش یافته بنابراین باید آنها را تعویض کنید و فیلترهای قابل شستشو را می‌توانید به طور کامل شسته و آنها را تمیز کنید اما فیلترهای یکبار مصرف را باید حتماً عوض کنید.

۲. عوض کردن کیسه جاروبرقی

یکی از دلایل اصلی کاهش مکش جاروبرقی را می‌ توان پر شدن کیسه آن دانست بنابراین وقتی مکش آن کم می‌ شود در اولین فرصت کیسه آن را بررسی کنید زیر اگر به موقع آن را عوض نکنیم یا تمیز نکنیم مکش این وسیله برقی کاهش یافته و حتی ممکن است نیاز به تعمیر پیدا کند.

رسیدگی نکردن به کیسه جاروبرقی و تمیز کردن آن حتی عمر این وسیله را کاهش می‌ دهد بنابراین هنگامی که ۷۰ درصد آن پر شده آن را تعویض یا خالی کنید تا به موتور آسیب وارد نشود.

اگر کیسه را بررسی کردید و پر نبود اما مکش جاروبرقی شما کاهش یافته بود حتماً از سالم بودن کیسه مطمئن شوید چرا که در بسیاری از مواقع وجود سوراخ‌ های ریز یا پارگی در این قسمت از جاروبرقی باعث کاهش مکش آن می‌ شود.

۳. تنظیم کردن جادو برقی

اگر ارتفاع دسته جاروبرقی به صورت درست تنظیم نشده باشد مکش آن کاهش پیدا می‌ کند. بنابراین باید هنگام تمیز کردن ارتفاع آن در نظر بگیرید زیرا اگر از سطح مورد نظر به اندازه مناسب نباشد قدرت مکش آن کاهش پیدا می‌ کند و برای برطرف کردن این مشکل می‌ توانید از اهرم یا دکمه‌ای که روی آن قرار دارد استفاده کنید.

۴. باز کردن مسیر مکش‌ها

در صورتی که گرفتگی یا مانعی در دستگاه جاروبرقی و مسیر مکش آن وجود داشته باشد مسیر مسدود شده و قدرت مکش آن کاهش می‌ یابد بنابراین لوله‌ های جاروبرقی و دسته آن را باز کنید و بررسی کنید که آیا چیزی در آنها گیر کرده است یا نه و در صورت وجود هرگونه شیئی مانند تکه‌ های کاغذ یا مو آنها را با دست بیرون کشید تا مکش جاروبرقی شما به حالت عادی برگردد.

۵. بررسی و تمیز کردن پارویی

منظور از پارویی بروسی است که گرد و خاک روی زمین را به کمک آن جمع می‌ کنیم و اگر این قطره به اندازه کافی تمیز نباشد ممکن است در عملکرد جاروبرقی تاثیر منفی داشته باشد بنابراین برای تمیز کردن و افزایش مکش جاروبرقی برس پارویی را از دستگاه جدا کرده و تمیز کنید.

۶. تمیز کردن موتور جاروبرقی

از جمله دلایل اصلی کاهش مکش جاروبرقی ضعیف بودن و کثیف شدن موتور دست این دستگاه است بنابراین اگر راهکارهای قبل را انجام داده و مکش جاروبرقی به حالت عادی برنگشته است جاروبرقی خود را به دست یکی از متخصصان و تعمیرکاران بسپارید تا با بررسی موتور آن و تمیز کردن این قطعه مشکل مکش را برای شما برطرف کند.

۷. بررسی کردن اتصالات جاروبرقی

از دیگر روش‌ های بررسی مشکل مربوط به مکش جاروبرقی مربوط به اتصالات است بنابراین نباید هوای داخل آن به بیرون نفوذ کند و در صورت شکستگی لوله خرطومی هوا به بیرون نفوذ کرده و قدرت مکش کاهش می‌ یابد پس باید قسمت‌ های مربوط به مکش را بررسی کنید و در صورت نفوذ هوا از آنها به بیرون مشکل را برطرف نمایید.

نکاتی برای افزایش مکش جاروبرقی

نکاتی برای افزایش مکش جاروبرقی

جهت افزایش قدرت مکش جاروبرقی نکات زیر را رعایت کنید:

  • در حین تمیز کردن لوله خرطومی باید مواظب بود که آسیبی به آن نرسد چرا که این لوله به راحتی آسیب می‌ بیند و نباید آن را محکم کشید.
  • برای اینکه از خرابی لوله خرطومی جلوگیری کنید باید از حرکت ناگهانی آن خودداری کنید و اگر لوله خرطومی دچار شکستگی شد هرچه سریعتر آن را تعمیر و یا تعویض کنید.
  • جاروبرقی را بیشتر از ۱۵ دقیقه نباید روشن گذاشت زیرا به قطعات مختلف آن فشار وارد شده و موتور ضعیف می‌ شود و نیز مکش آن کاهش پیدا می‌ کند.
  • جاروبرقی را در محیط مرطوب نگهداری نکنید و قبل از جارو زدن از خشک بودن آن مطمئن شوید.
  • برای روشن و خاموش کردن این وسیله از پا استفاده نکنید زیرا ممکن است باعث صدمه به جاروی شما شوند و یا خطر برق گرفتگی شما را در پی داشته باشد.

جمع‌بندی

در این مطلب  روش هایی برای افزایش مکش جاروبرقی ذکر کردیم و نیز نکاتی برای جلوگیری از این مشکل را بیان نمودیم حال می توانید با مطالعه مقاله بهترین روش‌ های نگهداری از کولر آبی در فصل زمستان اطلاعات بسیار مفیدی در این باره دریافت کنیم.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا