خواندنی

بوم ریس چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

بوم ریس ها تابلو های زیبا و دست سازی هستند که با استفاده از پنبه چوب و رنگ‌ های طبیعی تولید می‌ شوند که به آنها مکرومه نیز گفته می‌ شود و در سبک‌ های مختلف مانند بوهمی و روستیک یافت می‌ شود. بنابراین اگر می‌ خواهید به طور دقیق‌تری با این هنر آشنا شوید مقاله پیش رو از کارمادیو را با دقت مطالعه کنید.

تعریف بوم ریس

بوم ریس ها دیوارکوب‌ های ساخته شده از جنس نخ و چوب هستند که در فرم‌ ها و رنگ‌ های مختلف تولید و رنگ آمیزی شده و به منزل زیبایی خاصی می‌ دهند و در مدل‌ های روستیک، معاصر بوهمی و تلفیقی کاربرد دارد. بوم ریزها برای کسانی که به طبیعت علاقه زیادی دارند و دوست دارند منزلشان نشانه از طبیعت داشته باشد یک گزینه بسیار عالی است.

بوهمی یا بوهمین یک کلمه فرانسوی است که معنای کولی می‌ دهد در واقع بوهمیا بخشی از اروپای مرکزی می ‌باشد که در چکسلواکی امروزه قرار دارد که مرکز فرهنگ های مختلف اروپا نظیر جمهوری چک و آلمان است.

کاربردهای بوم ریس

سبک بوهمی در سال‌ های اخیر به عنوان یکی از محبوب ‌ترین گرایش‌ های کولی‌ ها شناخته شده است و امروزه به سبک بوهمیان اشاره دارد سبکی پر انرژی و سرشار از هیجان و نشاط.

این سبک از زندگی کولی ها نشات می گیرد افرادی که ساکن بوهم بوده و از قوانین خاصی  پیروی می کردند و امروزه این اصلاح به سبک زندگی بوهمیان گفته می شود که در این سبک آزادی وجود داشته و الگو ها ورنگ ها و بافت ها متنوعی در آن استفاده می گردد.

روش اول بافت بوم ریس

یکی از این روش‌ ها این است که نخ ها ساده با یک گره یا بدون گره و با چسب به چوب متصل می‌ شود که نخ معمولاً از جنس پنبه است.

بافت بوم ریس

روش دوم بوم ریس مکرومه

نخ ها با گره ‌های مکرومه بافی  فرم‌ های مختلف در هم تنیده شده و انتهای آن به شکل ساده آویزان می‌ گردد.

رنگ آمیزی بوم ریس

در طراحی بوم ریس ها رنگ اهمیت زیادی دارد به عبارتی رنگ و نخ با هم ترکیب اصلی بوم ریس تشکیل می دهند. رنگ‌ هایی که به جان می‌ بخشند و تصویری زیبا از آن ایجاد می‌ کنند و در واقع طراحان خوش سلیقه بوم ریس با تغییر درجه رنگ‌ها طرحی زیبا ایجاد می‌ کنند.

رنگ آمیزی بوم ریس

در طراحی بوم ریس با حفظ هماهنگی در رنگ‌ها چندین رنگ مناسب برای دکوراسیون منزل ساخته می‌ شود و معمولاً یک رنگ خنثی یا گرم مانند خاکی یا خاکستری یا سفید به عنوان زمینه انتخاب می‌ شود سپس رنگ‌ هایی مانند نارنجی، بنفش سبز یا رنگ‌ های دیگر با آن ترکیب می‌ گردد.

نکاتی که هنگام رنگ آمیزی باید به آن توجه کنید  این است که از رنگ‌‌ های پودری استفاده شود و دیگری اینکه برای خشک شدن نخ‌ ها حتماً آنها را صاف آویزان کرده تا هیچگونه چین و چروکی روی آنها باقی نماند.

کاربردهای بوم ریس در شکل‌ های مختلف

از بوم ریس ها در نقاط مختلفی از خانه از جمله دیوار پشت کاناپه، دیوار پشت تخت خواب، دیوار بالای کمدها، دیوار که خالی است می توان استفاده کرد تا زیبایی خانه شما را چند برابر کنند.

جمع‌بندی

بوم ریس ‌ها هنرهای دستی هستند که نمادی از طبیعت بوده و با استفاده از نخ و چوب تولید می‌ شوند  و اگر می‌ خواهید به طور دقیق‌ تر و کامل‌ تری با این هنرهای دستی آشنا شوید این مقاله از کارمادیو را مطالعه کنید.‌

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا