آشپزیخواندنی

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی و آشنایی با خواص آن

یکی از مقوی ترین و کامل ترین صبحانه ها کره بادام زمینی است که برای یک صبحانه رژیمی و حفظ تناسب اندام مناسب است.  کره بادام زمینی را به عنوان عصرانه یا صبحانه روی نان تست بمالید و با عسل یا مربا میل کنید‌. کره بادام زمینی خانگی فاقد هرگونه مواد نگهدارنده و برای سلامت بدن مفید است.

امروزه که بیشتر کارها ماشینی هستند و فعالیت بدنی افراد هم کم شده مصرف کره بادام زمینی خانگی در وعده صبحانه علاوه بر اینکه مواد مغذی و معدنی به بدن شما می رساند بلکه از چاقی شما هم پیشگیری می کند‌. در این مقاله از کارمادیو قصد داریم تا طرز تهیه کره بادام زمینی در منزل و خواص آن را برای شما شرح دهیم بنابراین تا پایان مقاله همراه ما باشید.

چه نوع بادام زمینی برای تهیه کره بادام زمینی در خانه مناسب است؟

برای تهیه کردن کره بادام زمینی در خانه بهتر است از بادام زمینی خام استفاده کنید ولی چنانچه بادام زمینی خام در دسترس شما نبود با استفاده از بادام زمینی بو داده این کره خوش طعم و ارگانیک را تهیه کنید. اگر می خواهید از بادام زمینی خام استفاده کنید حتما آن را بو دهید.

مواد لازم برای تهیه کره بادام زمینی در خانه

  • بادام زمینی: نیم کیلو
  • نمک: نصف قاشق چایخوری
  • پودر قند: سه قاشق چایخوری
  • روغن کنجد: یک قاشق چایخوری

طرز  تهیه کره بادام زمینی خانگی

طرز  تهیه کره بادام زمینی خانگی

1- برای تهیه کردن کره بادام زمینی ابتدا پوست بادام ها بگیرید. به صورتی که پوست نازک و قهوه ای روی بادام زمینی ها کاملا برداشته شود.

2- بادام زمینی های پوست گرفته را روی حرارت ملایم قرار دهید و آرام آرام زیر و رو کنید تا بو داده شوند و بوی خامی آنها کاملا از بین برود.

3- بادام زمینی های بو داده را در میکسر یا غذاساز بریزید و چندین بار پالس کنید. دقت داشته باشید که بادام زمینی درون میکسر یا غذاساز به سرعت داغ می شود بنابراین بهتر است که میان هر بار میکس کردن، مدت زمان کمی به آن استراحت دهید.

4- اگر دوست داشتید کره بادام زمینی اتان تکه های بادام در آن پیدا شود نصف فنجان از بادام هایی را که کمی خرد شده اند نگه دارید.

5- بادام زمینی را یک الی دو دقیقه دیگر با میکسر یا غذاساز یکدست کنید تا بافت آن مانند شن شود و بعد غذاساز را خاموش کنید و تکه های له شده و درشت بادام زمینی را با کمک کف گیر به پایین ظرف انتقال دهید.

6- پودر قند و نمک را هم اواسط میکس کردن به مواد اضافه کنید. در طرز تهیه کره بادام زمینی نیازی به استفاده از روغن نیست چون در طول میکس کردن خودش روغن می اندازد ولی برای رقیق شدن آن  یک قاشق سوپ‌خوری روغن کنجد اضافه کنید.

7- بادام زمینی را آنقدر میکس کنید تا حالت کره ای و خمیری به خودش بگیرد. به گونه ای که وقتی آن را با قاشق بر می دارید روان شود.

8- سپس تکه های خرد شده بادام زمینی را که جدا کرده بودید در مرحله آخر اضافه کنید و هم بزنید حال دیگر کره بادام زمینی شما آماده است آن را به یک ظرف شیشه ای در دار منتقل کنید و در یخچال نگهداری کنید.

میزان کالری کره بادام زمینی

مناسب ترین وعده برای سرو کردن کره بادام زمینی در هنگام صبحانه است. همچنین کره بادام زمینی را می توانید به عنوان عصرانه هم میل کنید‌‌. کالری کره بادام زمینی که در خانه تهیه می کنید در هر دو قاشق غذاخوری معادل 188 کالری است.

طرز تهیه کره بادام زمینی برای ورزشکاران

حتما برایتان جالب است که کره بادام زمینی هم باعث لاغری و هم باعث چاقی می شود. مصرف مقدار کمتری از آن موجب سیری و در نتیجه کاهش وزن می شود البته مصرف بیش از اندازه از این ماده خوراکی باعث افزایش کالری دریافتی می شود.

ورزشکاران مخصوصا بدنسازان به دلیل انرژی زا بودن کره بادام زمینی و تامین کردن انرژی بدن به مدت طولانی، به مصرف این ماده خوراکی علاقه زیادی دارند. مصرف دو تا سه قاشق غذاخوری از این کره گیاهی به علت وجود پروتئین بالا برای ساخت و ترمیم عضلات لازم است.

طرز تهيه آماده‌سازی کره بادام زمینی تفاوت چندانی با دستور معمولی آن ندارد. فقط برای کاهش یافتن کالری این ماده غذایی، آن را بدون روغن تهیه کنید. ورزشکاران برای عضله سازی می توانند کره بادام زمینی خانگی را با اسموتی های مختلف و به صورت معجون یا با شیر و موز ترکیب نمایند و سپس میل کنند.

خواص شگفت انگیز کره بادام زمینی

خواص شگفت انگیز کره بادام زمینی

کره بادام زمینی نخستین بار در سال 1882 به وسیله مارسلوس گیلمور ادسون کانادایی به مرحله تولید دست یافت و  بیش از سی سال است که به یکی از محبوب ترین خوراکی های جهان به خصوص در آمریکا تبدیل شده است. خواص کره بادام زمینی شامل موارد زیر است.

  • کره بادام زمینی با هرگونه خوراکی از شکلات و میوه گرفته تا کرفس و ژله قابل استفاده است.
  • کره بادام زمینی بسیار خوشمزه و سرشار از مواد مغذی است.
  • استفاده از کره بادام زمینی به صورت روزانه موجب بهبود متابولیسم بدن می شود.
  • این ماده خوراکی منبع عالی پروتئین است. میزان پروتئین موجود در کره بادام زمینی به قدری بالا است که می تواند نیاز روزانه بدن را تامین کند.
  • انرژی زیادی در طول روز برای فرد به ارمغان می آورد.
  • از پیشرفت دیابت جلوگیری می کند. براساس آزمایشی که بوسیله جکوبسون در مجله انجمن پزشکی آمریکا انتشار یافته است مصرف دو قاشق غذاخوری بادام زمینی در پنج روز از هفته می تواند خطر گسترش یافتن دیابت را حداقل تا سی درصد کاهش دهد.
  • به علت داشتن فیبر بسیار بالا و چربی های مفید میتواند شما را به مدت طولانی تری سیر نگه دارد‌.
  • کره بادام زمینی مملو از منیزیم است که می تواند به سم زدایی بدن، استحکام دندان و استخوان ها، تولید انرژی، حفظ سلامت دستگاه عصبی و تنظیم دمای بدن کمک کند.
  • از افت ناگهانی قند خون جلوگیری می کند و در پایدار نگه داشتن قند خون تاثیر گذار است.
  • سیستم ایمنی بدن را تقویت و بهبود می بخشد.
  • بهره ی هوشی را افزایش می دهد.
  • آرامش و خونسردی را افزایش می دهد.
  • احتمال برداشتن کیسه صفرا را در بانوان و احتمال مبتلا شدن به سنگ صفرا را در آقایان کاهش می دهد.
  • این ماده غذایی علاوه بر کاهش کلسترول و سلامت قلب، بعد از جراحت های گوناگون به بهبود ترمیم عضله کمک می کند.
  • با ایجاد سیری به کاهش وزن کمک می کند.
  • کره بادام زمینی کلسترول بد خون را کاهش می دهد و میزان کلسترول خوب خون را افزایش می دهد.
  • کره بادام زمینی همچنین یک انرژی زای طبیعی است.
  • این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان است که از بروز انواعی از سرطان ها و آلزایمر، سکته قلبی و بروز بیماری های عفونی پیشگیری می کند.
  • عملکرد سیستم گوارشی را بهبود می بخشد.
  • فیبر موجود در این ماده غذایی به حرکت روده ها کمک می کند و موجب می شود که دچار یبوست نشوید.
  • در سلامت پوست و مو نقشی اساسی دارد چرا که حاوی مقادیر زیادی بیوتن است و با جذب میزان زیادی ویتامین ای از بروز مشکلاتی مثل لک های پوستی و آکنه پیشگیری می کند.
  • کره بادام زمینی برای کودکان در سنین رشد و زنان باردار مفید است.

کلام آخر

طرز تهیه کره بادام زمینی خانگی بسیار آسان است و به تجهیزات زیادی هم نیاز ندارد و درست کردن آن در خانه موجب می شود از سلامت آن اطمینان داشته باشید. ممکن است کره بادام خانگی مانند محصولات خارجی بافت خوبی نداشته باشد ولی طعم بی نظیری دارد.

در این مقاله از کارمادیو طرز تهیه کره بادام زمینی در خانه و همچنین خواص آن را برای شما ارائه دادیم امیدواریم این ماده غذایی مقوی و سرشار از مواد معدنی را در خانه خود تهیه کنید و از خواص شگفت انگیز آن بهره‌مند شوید.

حال می توانید به یکی دیگر از مقالات سایت کارمادیو یعنی طرز تهیه مربای کیوی خوشمزه در خانه سر بزنید و این مربای خوش طعم و عطر را آماده کنید و همراه با کره بادام زمینی میل کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا