مد و استایلسبک زندگی

میسلار واتر یا تونر؟ کدام برای پوست ما بهتر است؟

 میسلار واتر و تونر از جمله محصولات مراقبتی پوست می ‌باشد که در ادامه این مقاله از کارمادیو شما را به طور کامل با این دو آشنا می کنیم.

تونر چیست؟

تونر را می‌ توان یک محصول مراقبتی برای پوست صورت دانست که بر پایه آب بوده و پس از تمیز کردن و شستشوی پوست جهت تنظیم ph آن می‌ توان از آن استفاده کرد.

تونر سطح پوست را تقویت و موجب شادابی، طراوت و نرمی آن شده و در نتیجه آمادگی لازم جهت استفاده از لوازم آرایشی را برای آن مهیا می‌کند.

 میسلار واتر و تونر

مزایای تونر

تونرها می‌ توانند فواید زیادی برای پوست ما داشته باشند و بسته به نوع و برند آنها دارای مزایا و فواید زیر هستند.

  • آبرسانی پوست به دلیل داشتن ترکیباتی مانند هیالورونیک‌ ها یا گلیسیرین
  • تسکین دهندگی به دلیل داشتن سنتلا آسیاتیکا
  • مبارزه با آکنه‌ های موجود در پوست
  • جلوگیری از پیری پوست و از بین بردن باکتری‌ های مضر

میسلار واتر چیست؟

میسلار واتر یک پاک کننده آرایشی برای پوست صورت است که ترکیبی از روغن و آب می‌ باشد. در این پاک کننده آرایشی روغن یا همان میسل‌ آزادانه در آب شناور شده و آلودگی‌ ها، چربی‌ ها و مواد آرایشی غلیظ را به خود جذب می نمایند.

وقتی از میسلار واتر استفاده می‌ شود بعد از آن نیاز به شستشوی صورت نیست اما می توانید جهت جلوگیری از تحریک پوست و واکنش‌ های آلرژیک آن را بشویید.

میسلار واتر

مزایای میسلار واتر

میسلار واتر دارای مزایایی از جمله موارد زیر است

  • این ماده پاک کننده بدون اینکه کسب کند صورت شما را پاکسازی می‌ کند.
  • در میسلار واتر مواد شیمیایی و مضر مانند الکل وجود ندارد.
  • این ماده معمولاً و بیشتر برندهای آن دارای مواد آبرسان و تسکین دهنده پوست مانند گلیسیرین یا بابونه است.
  • شما عزیزان می‌ذتوانید از این پاک کننده هنگامی که به آب دسترسی ندارید به عنوان یک تمیز کننده خوب برای صورت خود استفاده کنید.
  • میسلار واتر هیچ ردی از چربی و مواد شیمیایی مضر یا ترکیبات صابونی بر روی پوست شما باقی نمی گذارد.
  • فایده دیگر این پاک کننده این است که قرمزی سوزش و سرازیر شدن اشک از چشمان شما را باعث نمی‌ گردد.
  • پخش نشدن مواد آرایشی بر روی پوست و صرفه‌ جویی در وقت از دیگر مزایای استفاده از میسلار واتر است
  • این پاک کننده کاملاً ملایم و بدون ضرر برای پوست بوده به دلیل ترکیب آب گلیسی و مولکول‌ های چربی دوست یک پاک کننده ملایم برای پوست‌ های حساس به شمار می‌ رود.

آیا استفاده از میسلار واتر و تونر برای روتین پوستی ضروری می‌ باشد؟

در جواب به سوال فوق باید گفت خیر و در حالی که میسلار واتر یک پاک کننده ار مفید است اما استفاده از آن در روتین روزانه ضروری و واجب نیست.

همچنین با وجود اینکه تونر را فواید زیادی برای پوست از جمله آبرسانی و لایه برداری آن دارند اما استفاده از این ماده پاک کننده  نیز در روتین روزانه ضروری نمی‌ باشد.

زمان استفاده از میسلار واتر و تونر

زمان استفاده از میسلار واتر هنگامی است که آرایش دارید و می‌خواهید آرایش خود را بدون شستشوی صورت پاک کنید ولی وقتی از تونر استفاده می‌ شود که صورت خود را با آب شستشو می‌دهید و در واقع پس از شستن صورت زمان به کارگیری تونر است.

تفاوت بین میسلار واتر و تونر

هم تونر و هم میسلار واتر برای پوست‌ های نرمال تا خشک رد استفاده قرار می‌ گیرند اما تفاوت بین آنها در موارد مختلف زیر است

  • میسلار واتر به عنوان یک شوینده صورت کامل و بدون نیاز به هر پاک کننده دیگر برای تمیز کردن صورت مورد استفاده قرار می‌ گیرد اما تونر بعد از مرحله شستشو از آن برای پاکسازی مواد از روی پوست رد استفاده قرار می‌ گیرند و در واقع یک شوینده کامل نیست که بتوان تنها با استفاده از آن پوست صورت را تمیز کرد.
  • میسلار واتر همه کاره می‌ باشد یعنی اینکه پوست را می‌شوید، مرطوب می‌ کند و آرایش را از سطح آن پاک نماید اما تونل برای تکمیل کردن مرحله شستشو استفاده می‌ شود.

میسلار واتر بهتر است یا تونر؟

میسلار واتر بهتر است یا تونر؟!

به گزارش کارمادیو، این دو محصول آرایشی اهداف مشابهی دارند به دلیل مصرف راحت می‌ توانید روزانه از آنها استفاده کنید ولی اگر بخواهیم بگوییم کدام یک بهتر است باید گفت میسلار واتر زیرا و فواید متنوع‌ تری مانند آبرسانی برای پوست صورت دارد.

اما این بدین معنا نیست که تونر مفید نیست بلکه این ماده نیز بسته به نوع ترکیباتی که دارا است میزان تحریکات پوستی را کاهش داده و سلول‌ های مرده پوست را از بین می‌برد و…

و در پایان باید گفت که کاربرد میسلار واتر و تونر با همدیگر متفاوت بوده و هیچ کدام جای دیگری را نمی‌ گیرند.

اگر برای پاک کردن آرایش ماده ای شستشو دهنده می‌ خواهید، میسلار واتر بهتر است ولی اگر برای شستشو می‌ خواهید بهتر است به فکر تونر تهیه تونر باشید.

 

منبع: کارمادیو

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا