مد و استایل

معرفی 16 مدل رژ لب + ویژگی هر کدام

جذابیت و افزایش زیبایی چهره خانم‌ ها به کمک بسیاری از لوازم آرایشی به خصوص انواع مختلفی از رژ لب‌ ها  امکان ‌پذیر است و مواد به کار رفته در ترکیبات رژ لب‌ ها مطابق با استاندارد مورد تایید سازمان بهداشت جهانی است که این مورد به حفظ سلامت پوست لب‌ ها نیز کمک بسیاری می‌ کند. بنابراین در این مطلب از سایت کارمادیو تصمیم داریم در ارتباط با انواع رژ لب و ویژگی‌ های آنها اطلاعات بسیار مفیدی در اختیار شما قرار دهیم پس با ما همراه باشید.

انواع رژ لب و ویژگی‌ آن ها

در ادامه به معرفی انواع رژ لب و ویژگی‌های آنها می‌پردازیم:

1. رژ لب کلاسیک

رژ لب‌ های سیک رژ لب‌ های براق و درخشانی هستند که به طور کلی با روغن‌ های مرطوب کننده غنی شده تا لب را خشک نکند و برای هر چهره‌ای مناسب است و برای افرادی که لب‌ های آنها مستعد به ترک خوردن یا خشک شدن هستند گزینه عالی است. اما این رژ لب‌ ها یک مشکل دارند و آن این است که ماندگاری بالایی ندارند و هر ۴ تا ۵ ساعت یک بار نیاز به تمدید دارند.

2. رژ لب‌ های جامد

رژ لب‌ های جامد

یکی از قدیمی‌ ترین و در عین حال پرطرفدارترین انواع رژ لب است که به آن ماتیک هم گفته می‌ شوند و در انواع مختلف دیده می‌ شود. از مهم‌ ترین ویژگی‌ های رژ لب جامد طیف رنگی متنوع پوشش دهی فوق العاده پخش شدن راحت روی لب حفظ رطوبت لب ماندگاری بالا و افزایش شادابی لب‌ ها است.

3. رژ لب ماتیک ماژیکی

این نوع رژ لب ماندگاری بالایی داشته ولی برای استفاده روی لب‌ های خشک مناسب نیست و از دیگر ویژگی ‌های خوب آن می‌توان به افزایش دوام و ماندگاری رنگ استفاده کرد.

4. رژ لب بدون سرب

اینو رژ لب یکی از پرطرفدارترین رژ لب‌ ها است که در تولید آن از ماده مضر و سمی سرب استفاده نشده و بنابراین استفاده از آن ابتلا به سرطان و فشار خون و بیماری‌ های کلیوی برعکس از لب های سرب دار برای شخص را به دنبال نخواهد داشت.

5. رژ لب‌های مات با روکش مخملی

رژ لب‌های مات با روکش مخملی

این گونه رژ لب‌ ها یک گزینه فوق العاده برای افراد سخت پسند به شمار می‌ رود زیرا شفاف با بافتی صاف و یک دست به لب‌ ها می‌ دهد. این نور رژ لب‌ ها بر خلاف رژ لب‌ های کلاسیک که  دارای روکش براق می‌ باشند. سطحی مات و مخملی دارند و برای پوشاندن  لب ها مانند رنگدانه‌ ها یا لکه‌ های روی لب به خوبی عمل کرده و بنابراین طرفداران بسیاری بین بانوان دارند.

6. رژ لب کرمی

این نوع رژ لب رایج نیز سبک از انواع رژ لب است که بدون دردسر و با یک حرکت بر روی لب‌ ها اعمال می‌ گردد و به آسانی بر روی آنها قابل استفاده است. رژلب ‌های کرمی سرشار از روغن بوده و بنابراین برای تغذیه لب‌ها بسیار عالی هستند و دارای مقدار زیادی موم هستند.

7. برق لب یکی از رایج‌ترین انواع مدل رژ لب

برق لب

این نوع رژ لب یکی از رایج‌ترین انواع مدل رژ لب است که ظاهری شاداب و براق به لب‌ ها می‌ بخشد و برای لب‌ های خشک و نازک گزینه‌ای عالی است و عمیقاً مرطوب کننده است بنابراین اگر لب‌ های شما خشک و ترک خورده است بهترین گزینه برای شما برق لب می‌ باشد.

8. تینت لب

تینت لب

تینت لب یا همان رنگ لب ماندگاری بسیار بالایی دارد پس اگر می‌ خواهید رژ لبی انتخاب کنید که تمام روز ماندگار باشد این گزینه را در نظر داشته باشید. این گونه رژ لب لب‌ های شما را هیدراته نگه داشته و از هرگونه آسیب به آنها محافظت می‌ کند ولی این رژ لب یک عیب دارد و این است که معمولا لب ها را خشک می‌ کند.

9. رژ لب پالتی

این نوع رژ لب یکی از محبوب‌ ترین انواع رژ لب‌ها است که در اصل یک رژ لب کرمی بوده و در قالبی شبیه به یک پالت بافت بسیار کرمی ارائه می‌ شود و به طور کلی دارای چند سایه متعلق به یک طیف رنگی است و بین بانوانی که علاقه بسیاری به آرایش دارند محبوبیت فراوانی دارد.

10. رژ لب حجم دهنده

همانطور که از نام این نوع رژ لب مشخص است استفاده از آن باعث ایش موقت حجم لب‌ ها می‌ گردد و برخی از انواع این  رژ لب‌ ها حاوی موادی مانند کافئین و نعنا هستند که این مواد باعث تحریک خفیف لب‌ ها و در نتیجه افزایش گردش خون در آنها شده و نتیجه آن افزایش حجم لب‌ ها است و می‌توانید بر روی آنها از یک رژ لب مایع یا مات نیز استفاده کنید.

11. رژ لب پودری

این نوع رژ لب را مستقیماً به صورت کرم پودر استفاده می‌ کنند یا اینکه با بافت کرمی مخلوط می‌ کنند تا راحت‌تر اعمال گردد و پوششی که بر اثر رژ لب پودری بر روی لب‌ ها ایجاد می‌ شود مشابه ماتیک مات با ظاهری شبیه به مخمل است و تنها نقطه ضعف این نوع رژ لب مقاومت و دوام کم آن است.

12. رژ لب نیمه مات

این نوع رژ لب،خشکی لب‌ ها را کاهش می‌ دهد ولی رنگ لب‌ ها را به صورت کامل مات نمی‌ کند و رطوبت زیادی برای لب‌ ها ایجاد می‌کند. از دیگر ویژگی‌ های رژ لب نیمه مات دوام و ماندگاری زیاد آن است.

13. رژ لب دائمی یا ضد آب

این نوع رژ لب نیاز به تمدید مداوم ندارند و برخی از آنها حتی تا ۲۴ ساعت ماندگاری دارد بنابراین مناسب برای مراسم هایی مانند  جشن  عروسی یک گزینه فوق العاده است بر شما دیگر نیاز به تمدید آرایش خود نخواهید داشت.

استفاده از رژ لب دائمی یا ضد آب باعث لب‌ ها می‌ شود که برای برطرف کردن این مشکل و جلوگیری از آن می‌ توانید قبل از استفاده از یک مرطوب کننده یا بالم لب بهره ببرید.

14. رژ لب مدادی

رژ لب مدادی

اینو رژ لب یک وسیله آرایشی بین خط لب و رژ لب است و دارای فرمت خط لب و رژ لب است و همانگونه که از نام آن مشخص است یک مداد می باشد و مهم‌ ترین ویژگی آن این است که به شما کمک می‌ کند شکل و سطح مورد نظر را روی لب بکشید.

15. رژ لب مایع کرمی

این نوع رژ لب معادل رژ لب کرمی در حالت مایع است و بسیار شبیه به رژ لب کرمی جامد است  و ماندگاری بالایی دارد و به دلیل بافت کرمی استفاده از آن بسیار راحت است.

16. رژ لب مایع

این نور رژ لب ری شبیه به لاک ناخن‌ ها دارد و از یک بطری کوچک تشکیل می‌ شود که در آن برس کوچکی برای استفاده قرار گرفته است و در سال‌ های اخیر این نوع رژ لب قابل توجه بسیاری از خانم‌ ها بوده و محبوبیت فراوانی یافته زیرا دارای رنگ‌ دهی و ماندگاری بالایی است.

مواد تشکیل دهنده رژ لب‌ ها

رژ لب از ترکیبات مختلفی شامل موارد زیر ساخته می‌ شود که این ترکیبات همگی به زیبایی و تقویت لب‌ ها کمک بسزایی می‌ کند.

موم

یکی از ترکیبات اصلی انواع رژ لب‌ ها موم است که این ماده به شکل دهی رژ لب کمک کرده و باعث ایجاد چسبندگی براقیت و اثربخشی آن می‌ گردد. موم‌ های به کار رفته در رژ لب شامل موم گیاه  کلندیلیا، موم زنبور عسل، موم برگ‌ های نخلی برزیلی با نام کانابرنا است.

روغن‌ها

حدوداً ۶۰ درصد از حجم مواد تشکیل دهنده رژ لب از روغن‌ های مختلفی مانند روغن کرچک، روغن هسته انگور، روغن بادام شیرین، روغن زیتون، روغن معدنی، روغن نباتی، تری گلیسرید و روغن پالم و…تشکیل شده است.

الکل یا گلیکول

ماده دیگری که در ترکیب انواع رژ ها به عنوان حلال به کار گرفته می‌ شود الکل یا گلیکول است باعث مخلوط شدن یکنواخت مو و روغن‌ ها می‌ گردد.

اسانس یا عطر

جهت از بین بردن بوی بد روغن‌ های موجود در ترکیبات رژ‌ها و سایر ترکیبات آن نوعی عطر و اسانس نیز اضافه می‌ شود اما این نوع عطر ها و اسانس‌ ها معمولاً حساسیت زا نیستند هرچند کسانی که لب‌ های حساس دارند توصیه می‌ شود از رژهایی با ترکیبات عطر و اسانس خیلی موثر استفاده نکنند زیرا باعث خشکی لب و واکنش‌ های آلرژیک در آنها می‌ شود.

مواد نگهدارنده و آنتی اکسیدان ‌ها

از دیگر مواد ترکیب دهنده رژ‌ها مواد نگهدارنده و آنتی اکسیدان‌ ها هستند که از فاسد شدن زود هنگام این لوازم آرایشی بسیار مهم جلوگیری کرده و  عمر آن‌ها را افزایش می‌ دهند و نیز کیفیت آن ها را بهبود می بخشند.

رنگدانه‌ها

رنگدانه ها از جمله مواد اصلی و بسیار مهم  در ترکیب انواع رژ‌ها هستند که به دو گروه ارگانیک و غیر ارگانیک تقسیم شده و با استفاده از آنها می‌ توان رژ لب‌ ها را در رنگ‌ های متنوع تولید کرد.

جمع‌بندی

در این مقاله پس از ذکر ترکیبات تشکیل دهنده انواع رژ لب‌ ها به معرفی آن ها و ویژگی‌ های هر یک پرداختیم بنابراین  می‌ خواهید با انواع رژ لب‌ها آشنا شوید و بهترین و مناسب‌ترین آنها را برای خود انتخاب نمایید این مقاله را با دقت مطالعه کنید شما همچنین می‌ توانید مقاله ((رژ لب حرارتی چیست؟ (مزایا استفاده از رژ لب حرارتی))  را مطالعه کنید و با یکی دیگر از رژلب‌ های پرکاربرد و مزایای آن آشنا شوید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا