مد و استایل

بهترین رنگ مو برای پوست گندمی روشن کدام است؟

بیشتر خانم‌ ها رنگ کردن مو را خیلی دوست دارند ولی نمی‌ توانند رنگ مناسب با پوست خود را انتخاب کنند زیرا رعایت هارمونی بین رنگ پوست و رنگ مو تاثیر زیادی روی زیبایی آنها دارد یعنی اینکه زیبایی چهره یک خانم رابطه مستقیمی با تناسب بین رنگ مو و رنگ پوست دارد به عنوان مثال افرادی که رنگ پوست گندمی دارند باید رنگ موهای خاصی انتخاب کنند که در این مقاله از کارمادیو در ارتباط با این رنگ پوست و رنگ موی مناسب آن توضیحات لازم را ذکر خواهیم کرد.

منظور از رنگ پوست گندمی

رنگ پوست گندمی را به این علت با این نام مشخص کردند که افرادی که این نوع پوست را دارند پوستشان شباهت زیادی به رنگ گندم دارد که در واقع رنگ گندمی تناژ رنگی می‌ باشد که نه خیلی روشن است و نه خیلی تیره و بیشتر در اهالی منطقه خاورمیانه و آسیای مرکزی و نیز شبه قاره هند مشاهده می‌ شود.

تشخیص تناژ پوستی

برای اینکه بتوانید رنگ موی مناسبی انتخاب کنید لازم است که تناژ پوستی خود را بشناسید یعنی اینکه بدانید تن پوست شما سرد است یا گرم که از این دو روش استفاده می‌شود.

  • روش تشخیص با استفاده از جواهرات: اگر رنگ پوست صورت شما تناژ سردی باشد با قرار دادن رات نقره احساس می‌ کنید که این رنگ به پوست شما می‌ آید و اگر تناژ پوست شما گرم باشد با قرار دادن جواهرات طلا این احساس را خواهید داشت.
  • استفاده از رگ ‌های پوستی: برای این مورد وقتی در روشنایی روز و زیر نور زیاد خورشید قرار می‌ گیرید رگ های زیر پوستی بین آرنج تا مچ را نگاه کنید اگر این رگ‌ ها مایل به آبی باشند یعنی تناژ پوستی شما سرد است اما اگر رگ‌ ها مایل به سبز بود یعنی تناژ پوستی شما گرم است.

انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست گندمی

انتخاب بهترین رنگ مو برای پوست گندمی

حواستان باشد که رنگ پای خیلی تیره و مشکی تحت هیچ عنوان به پوست گندمی می‌ آید و بهترین رنگ مو برای رنگ پوست گندمی روشن ترکیبی از رنگ طلایی و سرخ است حال در ادامه به معرفی بهترین رنگ‌ های مو برای این پوست می‌ پردازیم.

رنگ موی قهوه‌ای مایل به قرمز: این ترکیب رنگ را رنگ ماهاگونی هم می‌ گویند  که باعث می‌ شود پوست گندمی روشن‌ تر دیده شود و ماهاگونی تیره انتخاب بهتری برای پوست گندمی است.

رنگ موی کاراملی: این رنگ مو یک انتخاب جسورانه و عالی برای پوست‌ های گندمی است و خانم‌ ها و حتی دختر خانم می‌ توانند آن را به عنوان رنگ اصلی یا به شکل هایلایت استفاده کنند.

رنگ موی قهوه‌ای طلایی: این رنگ مو ترکیبی از رنگ موی قهوه‌ای و طلایی است که جذبه بسیاری به پوست‌ های گندمی می‌ دهد و ه را با طراوت‌تر می‌ نماید لازم به ذکر است که این رنگ مو بیشتر مناسب خانم‌ های مسن  بهتر است.

سرخ شرابی: رنگ سرخ شرابی یا قرمز از بهترین رنگ موها برای پوست‌ های گندمی است زیرا علاوه بر خنثی کردن ته رنگ سبز چهره جذابیت و زیبایی این نوع پوست را بیشتر می‌ کند.

رنگ موی شیرین: این رنگ مو از دیگر رنگ‌ های بسیار مناسب برای رنگ پوست‌ های گندمی است زیرا باعث روشن‌ تر شدن آنها می‌ گردد.

رنگ موی عسلی و رنگ موی شکلاتی : می‌ توان گفت رنگ موی عسلی بهترین رنگ مو برای پوست‌ های گندمی است کسانی که پوست گندمی روشن دارند این رنگ بیشتر به آنها می‌ آید. رنگ موی شکلاتی از دیگر رنگ موهایی است که افراد با پوست گندمی می‌ توانند از وجود آن بهره ببرند.

رنگ موی فندقی و رنگ موی مسی: اگر به دنبال یک رنگ خاص برای موهای خود هستید و پوست گندمی دارید رنگ موی مسی را به شما پیشنهاد می‌ کنیم. همچنین رنگ موی فندقی جزو رنگ های گرم است که برای افراد با رنگ پوست گندمی مناسب می‌ باشد.

رنگ موهای فانتزی برای پوست‌های گندمی

رنگ موهای فانتزی برای پوست‌های گندمی

در بالا رنگ موهای غیر فانتزی را برای افرادی که دارای پوست گندمی هستند ذکر کردیم اما بسیاری از این افراد دوست دارند که رنگ موهای خود را فانتزی انتخاب کنند بنابراین در زیر به چند مورد از رنگ‌ های فانتزی برای پوست گندمی می‌ پردازیم.

رنگ موی دودی: یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها برای رنگ کردن مو افرادی که دارای رنگ پوست گندمی هستند رنگ دودی است و جذبه خاصی به آنها می‌ دهد بنابراین اگر این رنگ پوست را دارید و می‌ خواهید یک چهره خاص و زیبا داشته باشید رنگ دودی را استفاده کنید این رنگ را می‌ توانید با رنگ نقره‌ای و خاکستری نیست ترکیب کنید.

زیتونی تیره: این رنگ از پایه قهوه‌ای و هایلایت‌ های ظریف و کمرنگ زیتونی به وجود می‌ آید و یک انتخاب بسیار مناسب برای افرادی است که پوست گندمی دارند.

رز گلد: این یک رنگ موی فانتزی برای افرادی است که رنگ پوست گندمی دارند و علاقمندند که رنگ موی خود را فانتزی انتخاب کنند.

قهوه‌ای قارچی: این رنگ از ترکیب رنگ قهوه‌ای و خاکستری و سایه‌هایی از رنگ کرم به وجود می‌آید و می‌ توان یک نسخه خاکی از رنگ بلوند در نظر گرفت و برای کسانی که دارای پوست گندمی هستند بسیار مناسب می‌ باشد.

جمع‌بندی

رنگ پوست گندمی در میان ساکنان آسیای مرکزی و شبه قاره هند و خاورمیانه دیده می‌ شود و در واقع امروزه در حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد است ساکنان اروپا و ۳۰ تا ۴۰ درصد از کشورهای آسیایی مانند کشورمان ایران ترکیه افغانستان و کشورهای عربی دارای رنگ پوست گندمی هستند بنابراین لازم است که می‌ توانند با مطالعه این مقاله این رنگ‌ ها را بشناسند.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا