مد و استایل

تینت مژه چیست؟ با مزایا و عوارض احتمالی تینت مژه آشنا شوید

تینت مژه فرآیندی است که طی آن می توانید مژه های خود را به رنگ دلخواه در بیاورید و مژه ها و چشم های خود را به حالتی کاملا طبیعی زیبا کنید. معمولا برای تینت مژه از رنگ هایی بر پایه گیاهی استفاده می کنند تا در چشم های شما حساسیتی ایجاد نشود. در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا در مورد تینت مژه، مزایا، عوارض آن و… با شما صحبت کنیم. بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

تینت مژه چیست؟

اگر دوست دارید هر روز با مژه های بلند و تیره که زیبایی چشمان شما را دو چندان می کند، بیدار شوید، تینت مژه را به شما پیشنهاد می کنیم چرا که این دقیقا همان چیزی است که شما می خواهید. این آرایش نیمه دائمی با به کار بردن رنگ مخصوص در مژه ها سبب پرپشت شدن، تیره تر و واضح تر شدن مژه های شما می شود. تینت مژه بر خلاف ریمل که دردسرهای زیادی دارد، ماندگاری و دوام بیشتری دارد و انتخاب مناسبی برای افرادی است که به دنبال یک راه‌حل برای جذابیت بی دردسر هستند.

تینت مژه چیست

مزایای تینت مژه

تینت مژه مزایای متعددی دارد. در این قسمت ما چند مزایای تینت مژه را برای شما بررسی می کنیم.

۱- استفاده آسان: با استفاده از تینت مژه می توانید از دردسر روتین روزانه ریمل خلاص شوید. با تینت مژه، مژه هایی زیباتر، تیره تر و بدون استفاده مداوم از ریمل خواهید داشت.

۲- جذابیت چشم ها: مژه های تیره زیبایی بی نظیری در برابر سفیدی چشم شما به وجود می آورند و بلافاصله چشمان شما را جذاب تر و برجسته تر جلوه می دهند.

۳- دوستدار آلرژی: تینت مژه برای کسانی که به ریمل حساسیت نشان می دهند جایگزین بسیار مناسبی است که باعث ناراحتی یا تحریک چشم های شما نمی شود.

۴- ایده آل برای سبک زندگی فعال: چه در حال فعالیت های آبی باشید و چه در حال رفتن به باشگاه، تینت مژه های شما همچنان دست نخورده باقی خواهد ماند و زیبایی را در تمام طول روز برای شما به ارمغان می آورد چرا که در مقابل عرق و آب مقاوم است.

آمادگی برای تینت کردن مژه ها

قبل از تینت مژه برای یک تجربه موفق انجام مراحل زیر ضروری است.

۱- مشاوره: یک متخصص زیبایی باید ابتدا رنگ طبیعی مژه های شما را بررسی کند در باره نتیجه دلخواه با شما صحبت کند و سپس خاطر شما را جمع کند که این روش با انتظارات شما کاملا تطابق داشته باشد.

۲- تست پچ: ۲۴ الی ۴۸ ساعت پیش از آغاز فرایند تینت مژه، تست پچ برای شما انجام می شود. تست پچ هر نوع واکنش نامطلوب یا آلرژی بالقوه را در شما بررسی می کند و ایمنی شما را ضمانت می کند.

۳- پاکسازی: دور چشم های شما باید کاملا تمیز شود و هیچ اثری از آرایش، مواد زائد یا چربی که روند تینت مژه را دچار اختلال می کند، از بین برود.

فرآیند تینت کردن مژه

متخصص زیبایی در طی فرایند تینت مژه با جادوی خود مژه های شما را به حالت دلخواه در می آورد.

۱- محافظت از پوست: برای محافظت از پوست اطراف مژه ها، ضروری است که یک سد محافظ مانند پد چشم یا وازلین و با دقت و ظرافت تمام در برابر تینت رنگی محافظت نماید.

۲- کاربرد رنگ: یک متخصص زیبایی ماهر و با تجربه، باید رنگ را با دقت تمام و از ریشه تا نوک مژه ها با پوششی یکنواخت تضمین کند.

۳- زمان پردازش: رنگ باید برای زمانی مشخص شده، معمولا ۱۰ الی ۱۵ دقیقه روی مژه ها بماند تا با مژه ها تطبیق یابد و یک تغییر جذاب بوجود آورد.

۴- مراقبت های نهایی: بعد از گذشت زمان مشخصی، رنگ باید به آرامی و با دقت پاک شود. البته احتمال دارد جهت اطمینان از تینت مژه، دستورالعمل های مراقبتی از جانب متخصص زیبایی دریافت کنید.

تینت مژه

نکات نگهداری تینت مژه

زمانی که تینت مژه انجام داده اید باید استفاده از لوازم آرایشی مژه (ریمل) را به حداقل برسانید چرا که استفاده از ریمل باعث می شود تا مژه های شما به حالت اولیه برگردند. تینت مژه به نگهداری و مراقبت کمتری نسبت به لوازم آرایشی مژه نیاز دارد.

عوارض احتمالی تینت مژه

همانگونه که ذکر کردیم تینت مژه بی خطر و عاری از هرگونه عارضه ای است اما به شرطی که توسط یک متخصص زیبایی معتبر و آموزش دیده انجام گیرد. اگر تینت مژه توسط اشخاص بدون مهارت و بی تجربه انجام شود موجب صدمات جدی به چشم های شما می شود. بنابراین اگر تصمیم دارید تینت مژه انجام دهید حتما به سالن های زیبایی معتبر و دارای مجوز مراجعه کنید و اطمینان حاصل کنید که از مواد بهداشتی و درجه یک استفاده می کنند.

تینت مژه برای افراد زیر ممنوع است:

  • افرادی که به رنگ مژه یا مواد موجود در رنگ مو حساسیت دارند.
  • افرادی که چشم های آسیب دیده دارند و یا در اثر جراحی هنوز به صورت کامل بهبود یافته باشند.
  • کسانی که مشکلات جدی چشم دارند.
  • همچنین کسانی که مژه های مشکی دارند، تینت مژه برایشان مناسب نیست بلکه این افراد باید به دنبال راه حل دیگری مانند اکستنشن مژه یا لیفت مژه برای جذابیت چشم های خود باشند.

جمع بندی

آرایش با ظاهری طبیعی همان چیزی است که اغلب افراد این روزها به دنبال آن هستند. تینت مژه یکی از خدمات زیبایی است که مژه های شما را به صورت طبیعی پرپشت تر و تیره تر می کند. با استفاده از تینت مژه می توانید در عرض کمتر  از ۲۰ دقیقه رنگ مژه های خود را تغییر دهید و جذابیت طبیعی به چشم های خود ببخشید. در این مقاله از کارمادیو توضیحات کاربردی و کاملی در مورد تینت مژه به شما ارائه دادیم. امید است که مطالعه این مطلب به شما در داشتن آرایش مژه و چشم ها با ظاهری طبیعی کمک کند.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا