آشپزی

طرز تهیه کلروفیل خانگی با انواع ترکیبات

کلروفیل نوعی رنگدانه در ‌گیاهان است که وظیفه آن بخشیدن رنگ سبز به گیاهان است و به عنوان گیرنده نور در گیاهان نقش دارد. کلروفیل مزایای زیادی برای بدن دارد از جمله این مزایا می توان به کاهش وزن، اکسیژن رسانی، پیشگیری از سرطان و سم زدایی را نام برد. ما در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم طرز تهیه کلروفیل خانگی را به شما آموزش دهیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

طرز تهیه کلروفیل خانگی

کلروفیل خانگی راهکاری راحت و سریع جهت بهبود رژیم غذایی افراد با آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی است و از آنجایی که در سال های اخیر افراد زیادی به دلیل رژیم غذایی نادرست از بیماری های گوناگونی رنج برنده اند تولید این نوشیدنی کمک بسزایی به آم ها کرده است. ما در ادامه این مطلب چند دستورالعمل تهیه کلروفیل خانگی را برای شما بیان می کنیم.

جعفری، مارچوبه، اسفناج، کلم بروکلی، آووکادو، خیار، کرفس و کلم بروکسل از جمله سبزیجاتی هستند که مقدار زیادی کلروفیل دارند بنابراین گزینه بسیار خوبی برای تهیه کلروفیل خانگی هستند.

دستورالعمل ۱: ترکیب آب و برگ جعفری

برای تهیه این کلروفیل خانگی پرخاصیت کافی است مقداری برگ جعفری ( حدود دو فنجان) را به دقت بشویید و سپس با یک لیوان آب درون میکسر آن ها را میکس کنید. بعد از میکس شدن آن ها را از یک صافی رد کنید و به یک ظرف در بسته منتقل کنید اکنون نوشیدنی کلروفیل شما آماده است این نوشیدنی را می توانید به مدت یک هفته درون یخچال نگهداری و مصرف کنید.

دستورالعمل ۲: ترکیب کاهو، نعناع و خیار

برای تهیه این کلروفیل کافی است مقداری برگ کاهو، نعناع و خیار را درون میکسر با یک و نیم لیوان آب میکس کنید و سپس آن را از صافی رد کنید تا نوشیدنی کلروفیل شما حاصل شود. البته این ترکیبات را نیز می توانید بدون آب میکس کنید و بدون رد کردن از صافی آن را به صورت پوره استفاده کنید.

دستورالعمل ۳: ترکیب آب، اسفناج و کلم بروکلی

در این دستورالعمل یک فنجان کلم بروکلی و یک فنجان اسفناج را به خوبی بشویید و با یک لیوان آب مخلوط کنید و میکس کنید بعد از میکس شدن آن را از صافی عبور دهید تا نوشیدنی کلروفیل خانگی شما آماده شود. البته برای خوش طعم شدن این نوشیدنی می توانید کمی زنجبیل و لیموترش نیز به آن اضافه کنید تا طعم مطلوب حاصل شود.

دستورالعمل ۴: ترکیب سیب سبز و کرفس

چند تکه سیب سبز و چند شاخه کرفس را با یک لیوان آب مخلوط کنید و سپس به میکسر منتقل کنید و سپس بعد از میکس شدن آن ها را از صافی عبور دهید و درون یک ظرف مناسب بریزید. برای طعم مطلوب این نوشیدنی نیز می توانید چند قطره آب لیموترش تازه به آن اضافه کنید.

خواص کلروفیل خانگی

همانگونه که ذکر کردیم کلروفیل مزایای زیادی برای بدن افراد دارد که ما در این قسمت به بعضی از مهم ‌ترین خواص آن اشاره می کنیم.

۱- کاهش وزن

برای کاهش وزن با کمک کلروفیل استفاده از ۵ گرم از این نوشیدنی پرخاصیت به مدت سه ماه وزن افراد را به صورت قابل توجهی کاهش می دهد. این مکمل همچنین سبب ترشح یک نوع هورمون در روده می شود و در نتیجه احساس سیری را در فرد افزایش می دهد.

۲- شفاف کننده پوست

آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در سلامت پوست افراد دارند. آنتی اکسیدان ها با از بین بردن رادیکال های آزاد که مولکولی های آسیب رسانی برای سلول ها هستند و باعث پیری زودرس و بیماری های گوناگونی می شود مبارزه می کنند.

۳- ضد سرطان

با انجام مطالعات صورت گرفته بر روی جوندگان، کلروفیل موجود در سبزیجات بروز تومورهای سرطانی را کاهش می دهد. بنابراین نوشیدن کلروفیل می تواند مواد شیمیایی سرطان زا را در بدن انسان ها نیز خنثی کند.

۴- ضد باکتری

نوشیدن کلروفیل خانگی رشد انواع گوناگونی از باکتری ها که برای سلامتی مضر هستند را کند می کند و در نهایت از رشد آن ها جلوگیری به عمل می آورد. این اثر ضد باکتری نوشیدنی کلروفیل در دهه ۱۹۵۰ به اثبات رسیده است.

از دیگر خواص نوشیدنی کلروفیل خانگی می توان موارد زیر را نام برد.

  • کاهش بوی نامطبوع بدن
  • افزایش سلامت روده
  • کاهش سطح کلسترول خون
  • بهبود کیفیت گلبول‌های قرمز و سفید خون
  • اثرات ضد التهابی
  • سم زدایی بدن
  • درمان یبوست
  • درمان روماتیسم مفصلی
  • افزایش قدرت سیستم ایمنی بدن

جمع بندی

کلروفیل خانگی (ترکیبی از سبزیجات و میوه های سبز رنگ و آب) یک نوشیدنی کاملا بی خطر است که برای سلامتی بسیار مفید است. همانطور که متوجه شدید طرز تهیه کلروفیل خانگی بسیار ساده است. بنابراین شما می توانید با استفاده از دستورالعمل های ذکر شده در این مقاله از کارمادیو این نوشیدنی پرخاصیت را در منزل خودتان تهیه کنید و از خواص آن بهره‌مند شوید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا