آشپزی

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر خوشمزه و مجلسی + مواد لازم

کراکت مرغ و پنیر یکی از غذاهای خوشمزه است که می‌ توان آن را در مهمانی‌ ها نیز استفاده کرد و از جمله غذاهای متنوع و جدید  که می‌ توان آن را به برای خانواده و مهمان‌ ها استفاده کرد و با کراکت مرغ ریش ریش و سیب زمینی مواد خوشمزه دیگری تهیه می‌ شود که در این بخش از کارمادیو قصد داریم به طرز تهیه آن بپردازیم.

مواد لازم جهت تهیه کراکت مرغ و پنیر

جهت تهیه این غذای خوشمزه مواد زیر لازم است:

  • یک عدد سینه مرغ و دو عدد سیب زمینی
  • ۲ قاشق غذاخوری جعفری ساطور شده
  • یک دوم قاشق چای‌خوری پودر آویشن و یک حبه سیر
  • ۲۰۰ گرم پنیر پیتزا و چوب دارچین یک تکه
  • دو عدد تخم مرغ و یک پیمانه آرد سوخاری
  • پودر سیر و پودر پاپریکا هرکدام یک عدد قاشق چای‌خوری
  • نمک و فلفل و زردچوبه به میزان کافی

طرز تهیه کراکت مرغ و پنیر خوشمزه

مرحله ۱

جهت پخت کراکت مرغ و سیب زمینی با پنیر پیتزا ابتدا داخل یک قابلمه مرغ را به مقداری آب می گذاریم تا بپزد سپس یک عدد پیاز را به صورت خلالی خرد کرده و به همراه یک حبه سیر به مرغ در حال پخت اضافه نمایید.

مرحله ۲

در این مرحله نمک فلفل زردچوبه و دارچین را نیز به مرغ اضافه می‌ کنیم و اجازه می‌ دهیم تا کاملاً بپزد و سیب زمینی را شسته و در ظرف دیگری آب ریخته و آنها را اضافه کرده و اجازه دهید تا بپزد.

مرحله ۳

در این مرحله مرغ‌  های پخته شده را از سر حرارت بیرون کشیده و ریش ریش کنید و و در ظرفی مناسب قرار دهید سپس سیب زمینی‌ های پخته شده را نیز پوست گرفته و با کمک گوشت کوب له کنید و به مرغ اضافه نمایید.

مرحله ۴

در این مرحله ادویه های دیگر مانند فلفل پودر سیر آویشن و پاپریکا و نمک را به مرغ اضافه کنید و جعفری‌ هایی که از قبل شسته‌اید را  ریز ریز خرد کرده و آن را به کراکت مرغ و سیب زمینی اضافه کنید.

مرحله ۵

در این مرحله یکی از تخم مرغ‌ ها را به مواد کراکت اضافه کرده و پنیر پیتزا را نیز به این مواد اضافه کنید سپس شروع به وزن دادن مواد کرده تا کاملاً با یکدیگر ترکیب شوند.

مرحله ۶

در این مرحله  مقداری از مواد آماده شده را به اندازه یک گردو برداشته و به شکل لوله‌ای در بیاورید و همه مواد را به این شکل آماده کنید.

مرحله ۷

در یک ظرف دیگر یک عدد تخم مرغ شکسته و به هم بزنید و مواد را ابتدا در تخم مرغ بغلتانید و آرد سوخاری را نیز در یک ظرف دیگر بریزید و پس از غلتاندن کراکت‌ ها در تخم مرغ آن را در آرد سوخاری بغلطانید و با روغن زیاد و مناسب سرخ کنید.

مرحله ۸

پس از طلایی شدن کراکت‌ ها آنها را از روغن خارج کرده و در صافی یا روی دستمال کاغذی مخصوص آشپزخانه قرار دهید تا روغن اضافه آنها کاملا گرفته شود.

جمع‌بندی

در این مقاله به تهیه کراکت مرغ و پنیر خانگی خوشمزه و ساده پرداختیم لازم به ذکر است که شما می‌ توانید پنیر را با مواد مخلوط نکنید و در مرکز کراکت قرار دهید. همچنین بهتر از سایز همه کرافت‌ ها با هم برابر باشد تا شکل بهتری داشته باشند. در پایان پیشنهاد می‌ شود در مقاله طرز تهیه فلافل خانگی ساده با نخود (خوشمزه و پفکی) روش تهیه فلافل خانگی را در سایت ما با ساده ترین و بهترین روش آموزش ببینید.

 

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا