آشپزی

طرز تهیه سالاد تن ماهی خوشمزه در ۷ مرحله

سالاد یکی از خوراکی‌ های بسیار خوشمزه و متنوع است که به شکل‌ های مختلف و مواد غذایی بسیاری می‌ توان آن را تهیه کرد و ما در این مقاله از کارمادیو قصد داریم طرز تهیه سالاد تن ماهی که از سالاد های محبوب نزد بسیاری از ما ایرانیان است و می‌ توانیم آن را حتی به عنوان یک وعده غذایی کامل صرف کنیم را به شما آموزش دهیم. با کارمادیو همراه باشید.

مواد لازم جهت تهیه سالاد تن ماهی

برای تهیه این نوع سالاد که به عنوان یک وعده غذایی نیز بسیار مقوی است برای چهار نفر مواد زیر لازم است:

  • یک عدد کنسرو تن ماهی
  • دو عدد متوسط سیب زمینی
  • ۴ عدد متوسط خیارشور
  • ۴ قاشق غذاخوری کنسرو نخود فرنگی
  • ۲ قاشق غذاخوری شوید
  • نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز و سس مایونز به مقدار دلخواه

مراحل تهیه سالاد تن ماهی با سیب زمینی

سالاد تن ماهی را می‌ توان طبق مراحل زیر تهیه کرد:

مرحله اول:

در ابتدا پوست سیب زمینی‌ ها را جدا کرده و می‌ شوییم و به صورت نگینی خرد می‌ کنیم سپس آنها را درون یک قابلمه حاوی آب ریخت و قابلمه را روی حرارت قرار می‌ دهیم تا آب پز شود.

مرحله دوم:

پس از پخت سیب زمینی‌ ها و جدا کردن پوست آنها, کنسرو تن ماهی را درون یک قابلمه حاوی آب گذاشته و روی اجاق گاز قرار می‌ دهیم و  اجازه می دهیم به مدت ۲۰ بجوشد.

مرحله سوم:

در این مرحله کنسرو تن ماهی را از قابلمه خارج کرده و آن را از صافی رد می‌ کنیم تا روغن اضافه جدا شود سپس گوشت را ریش ریش کرده و درون یک ظرف مناسب می‌ ریزیم.

مرحله چهارم:

در این مرحله شوید را شسته سپس درون آبکش ریخته و آب آن خارج شود سپس روی تخته گوشت قرار داده و به صورت ریز خرد می‌کنیم و بتن ماهی اضافه می‌ کنیم.

مرحله پنجم:

در ادامه سیب زمینی‌ ها را به همراه نمک فلفل سیاه و فلفل قرمز با تن ماهی اضافه و با هم مخلوط می‌ کنیم سپس خیارشور را شسته و به صورت نگینی ریز می‌ کنیم.

مرحله ششم:

در این مرحله کنسرو نخود فرنگی را درون آبکش می‌ ریزیم تا آب اضافه آن خارج شود سپس نخود فرنگی را همراه خیارشور و سس مایونز به مخلوط تن ماهی اضافه می‌ کنیم.

مرحله هفتم:

در این مرحله سالاد تن ماهی را با قاشق زیر و رو کرده تا مواد آن به سس آغشته شوند و در پایان سالاد تن ماهی را درون یخچال قرار داده و به مدت ۱ تا ۲ ساعت اجازه می‌ دهیم تا از طعم‌ ها با هم ترکیب شوند.

تهیه سالاد تن ماهی با دیگر مواد

سالاد تن ماهی را می‌ توان با کمک مواد خوراکی مختلفی که در زیر به برخی از آنها می‌ پردازیم تهیه کرد.

سالاد تن ماهی با لوبیا

برای تهیه این نوع سالاد به لوبیا چینی پخته شده و کنسرو تن ماهی و خیارشور و پیازچه  و سس مایونز و چاشنی‌ های دیگری مانند نمک و فلفل نیاز داریم که همه این مواد را با هم ترکیب کرده به مدت یک ساعت در یخچال قرار می‌ دهیم تا طعم آنها به خورد یکدیگر برود.

سالاد تن ماهی با پاستال

جهت تهیه این سالاد با تن ماهی پاستال‌ها را در یک ظرف ریخته و اجازه می‌ دهیم تا خوب پخته شود سپس تن ماهی را نیز به مدت ۲۰ دقیقه در آب می‌جوشانیم و بعد آنها را با خیارشور خرد شده، شوید خرد شده، نمک، فلفل، نخود فرنگی، ذرت و زیتون را در یک ظرف ریخته و با سس مایونز ماست مخلوط می‌ کنیم.

سالاد تن ماهی و ذرت

برای تهیه سالاد تن ماهی و ذرت تمام مواد فوق را با هم ترکیب کرده و ذرت پخته شده و سبزیجات دیگری مانند اسفناج آووکادو هویج و پیاز را نیز به آنها اضافه می‌ کنیم و می‌ توانیم آن را با نان باگت یا لواش سرچ کنیم.

سالاد تن ماهی با کاهو

این نوع سالاد یک پیش غذای لهستانی است که روش پخت آن آسان است و برای تهیه آن ابتدا تن ماهی را جوشانده سپس با هویج، پیاز بنفش و جعفری خرد شده مخلوط می‌ کنیم

در مرحله بعد سس فرانسوی یا سس مایونز را همراه با آب لیمو به آن اضافه کرده سپس چند برگ کاهو را در یک ظرف چیده و مواد را روی آن می‌ ریزیم برای تزیین این سالاد می‌ توانید از گوجه گیلاسی یا زیتون هم استفاده کنید.

جمع‌بندی

در این مقاله به روش‌ های تهیه سالاد تن ماهی با مواد مختلف پرداختیم شما می‌ توانید با مطالعه آن روش‌های تهیه این سالاد بسیار مغذی و خوشمزه را بیاموزید. همچنین اگر می‌ خواهید روش تهیه یک سالاد خوشمزه دیگر یعنی سالاد جوانه گندم را یاد بگیرید مقاله بهترین روش های تهیه سالاد جوانه گندم + خواص را به طور دقیق مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا