مد و استایل

استایل اولد مانی مردانه چیست؟ / انواع سبک آن

یکی از بهترین سبک هایی که این روزها ترند شده است و می توانید از آن به عنوان سبک زندگی نیز یاد کنید، استایل اولد مانی (Old money style) است. اگر شما هم به دنبال یافتن استایلی شیک برا خود هستید در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا استایل اولد مانی را به عنوان یک استایل بسیار شیک برای شما تعریف کنیم. بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

تعریف استایل اولد مانی

استایل اولد مانی (Old money style) یک مد مردانه کلاسيک است که تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی و استایل از چندین دهه گذشته بازآفرینی می کند. استایل اولد مانی بر اساس مد مردانه از دهه های ۱۹۲۰ الی ۱۹۶۰ میلادی و به سبک زندگی مردان ثروتمند تاکید می‌کند و شامل سبک های کلاسیک، الگو ها و متریال ها می شود. سبک استایل اولد مانی زندگی ساده و در عین حال لوکس و کلاسیک و لاکچری بوده است.

چگونه به سبک استایل اولد مانی لباس بپوشیم؟

چگونه به سبک استایل اولد مانی لباس بپوشیم؟

یک نجیب زاده به برند لباس خود اهمیت چندانی نمی دهد، بلکه یک استایل شیک و جذاب کلاسیک به سبک پوشش مردان ثروتمند قرن ۱۹ میلادی انتخاب می کند و نیازی نیست که از لباس های گران قیمت استفاده کند. بنابراین اگر تصمیم دارید به سبک استایل اولد مانی لباس بپوشید لباس های با کیفیت و از پارچه هایی مانند نخ، پشم و کتان استفاده کنید.

یکی از مهم ‌ترین ویژگی ‌های استایل اولد مانی، سادگی است. درست است که این سبک را می خواهید از زندگی افراد مرفه تقلید کنید ولی نباید نشان دهنده تجمل باشد. در این سبک کیفیت اهمیت بسیار بیشتری از کمیت دارد. بنابراین به جای این که کمد لباس خود را پر از برندهای معروف و لباس های معمولی کنید چند دست لباس با کیفیت و شیک با پارچه های نخ، پشم و کتان و با دوخت عالی سرمایه گذاری کنید.از ژاکت ها و پیراهن های کلاسیک با خطوط شیک و طراحی ساده استفاده کنید.

انتخاب رنگ در استایل اولد مانی

در این سبک باید به سراغ رنگ های خنثی مانند سفید، خاکستری، خاکی و سرمه ای که هیچوقت از مد نمی افتند و همچنین الگوهای کلاسیک که در استایل اولد مانی محبوب هستند، بروید. در واقع می توان گفت که رنگ های بولد در استایل اولد مانی استفاده نمی شوند و بیشتر رنگ های محافظه کارانه و خنثی کاربرد دارند.

همچنین در استایل اولد مانی طرح های کلاسیک پارچه نظیر شطرنجی، راه راه و چهارخانه رایج هستند.

انتخاب اکسسوری در استایل اولد مانی

در سبک استایل اولد مانی اکسسوری ها نیز نباید بیش از اندازه تجملی باشند. یک کراوات ساده و در عین حال باکیفیت، یک کمربند چرم طبیعی، یک عینک آفتابی کلاسیک و شیک، یک ساعت مردانه رسمی، یک دستمال جیبی ابریشمی با کیفیت و شیک، یک کیف چرم طبیعی دست دوزی شده کافی است تا شما استایل جذاب تری داشته‌ باشید‌.

در استایل اولد مانی زمستانی نیز یک کلاه برت، یک شال گردن پشمی و یک جفت دستکش چرم طبیعی جذابیت شما را دو چندان خواهد کرد.

کفش استایل اولد مانی

شکل و کیفیت کفش در استایل اولد مانی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. بنابراین در این سبک به سراغ نیم بوت و کفش های چرم طبیعی کلاسیک بروید. کفش هایی مانند آکسفورد، لوفر، بروگ و مدل های کفش مردانه رسمی کلاسیک مناسب سبک استایل اولد مانی هستند‌. در فصل تابستان برای استایل های کژوال و غیر رسمی استایل اولد مانی کفش های کتانی کلاسیک و در عین حال باکیفیت انتخاب کنید.

نیم بوت های چرمی انتخاب بسیار مناسبی در فصل زمستان برای سبک استایل اولد مانی هستند.

رفتار در استایل اولد مانی

یک شخص خوش لباس باید رفتار و ادب یک فرد خوش پوش را به خوبی رعایت کند. بنابراین باید ادب و لحن صحبت را سرلوحه خود قرار دهید. یک فرد با اعتماد به نفس بالا فقط هنگامی که نیاز است لب به سخن میگشاید. صحبت در مورد شخصی که حضور ندارد و همچنین شرایط اقتصادی در این سبک اصلا شایسته شما نیست.

در استایل اولد مانی تمام تلاش شما بر این است که بدون نشان دادن ساعت مچی خود، برند لباس و بدون کلام به دیگران نشان دهید که شما دارای شخصیتی پرقدرت، با اعتماد به نفس و یک جنتلمن هستید.

استایل اولد مانی

علت قدیمی نشدن استایل اولد مانی

استایل اولد مانی به سبکی اشاره می کند که از نظر لباس پوشی و ظاهری به افراد با ریشه های فرهنگی و تاریخی عمیق و همچنین نخبگان اشاره دارد. در ادامه دلایل و ویژگی هایی که سبب شده اند این سبک قدیمی نشوند را به ما معرفی خواهیم کرد.

  • کیفیت بی زمان: استایل اولد مانی بر طراحی و کیفیتی که می تواند از گذر زمان عبور کند و همچنان به جذابیت خود ادامه دهد، تاکید دارد.
  • پایداری تاریخی و فرهنگی: استایل اولد مانی بر طبق تاریخ خانوادگی و ریشه ها بوجود آمده است. این ارتباط با مفاهیم فرهنگی و تاریخی سبب می شود که استایل اولد مانی همیشه پایدار و جذاب بماند.
  • استفاده از الگوها و جزئیات کلاسیک: در سبک استایل اولد مانی از جزئیات و الگوهای زیبا و کلاسیک استفاده شده است. بنابراین این طرح ها و الگوها غالبا از معماری هنرمندان کلاسیک و قدیمی و همچنین از هنرها الهام گرفته اند.
  • استانداردهای لباس پوشی مشخص: لباس هایی که در سبک استایل اولد مانی استفاده میشوند بیشتر با استاندارد های ویژه ای از نظر جزئیات، رنگ و طراحی تعریف می شوند.
  • استفاده از جنس ها و مواد با کیفیت زیاد: یکی از علت های اصلی قدیمی نشدن استایل اولد مانی استفاده از جنس ها و مواد با کیفیت بسیار بالا است که نشان دهنده طبقه اجتماعی بالا و ثروتمند بودن است و همین موضوع سبب استقامت و ماندگاری استایل اولد مانی شده است.

جمع بندی

همانطور که در این مطلب متوجه شدید در استایل اولد مانی سادگی و در عین حال شیک پوشی حرف اول را می زند. هرچند که این استایل پرطرفدار و محبوب خواستگاهی از نخبگان و خانواده های ثروتمند دارد. بنابراین اگر شما هم می خواهید به سبک استایل اولد مانی لباس بپوشید نیازی به استفاده از برندهای معروف نیست و با کمی خلاقیت و مدیریت که در این مقاله از کارمادیو به آنها اشاره کردیم می توانید استایلی بسیار جذاب داشته باشید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا