مد و استایل

راهنمای ست کردن مانتو و کفش / چه کفشی برای کدام مانتو مناسب است؟

در پوشش و ظاهر خانم‌ ها مانتو بیشترین سهم را دارد. بنابراین در انتخاب این لباس باید به موارد مختلفی از جمله ست آن با شال و روسری یا کفش توجه کرد. در مقاله پیش رو از کارمادیو روش های ست کردن مانتو و کفش را ذکر خواهیم کرد که ابتدا انواع مختلف مانتو و کفش را نام برده، سپس چگونگی ست کردن آنها با یکدیگر را برای شما شرح خواهیم داد.

توجه به انواع مختلف کفش و مانتو

در زیر به بررسی اجمالی انواع کفش و مانتو می‌ پردازیم هر چند ممکن است که این کار ساده انگارانه باشد، اما برای ست کردن درست این دو با یکدیگر، لازم است که به طور دقیق شما را با این دو پوشش اصلی خانم ها آشنا کنیم.

انواع مختلف مانتو

مانتوها بر اساس کاربرد در انواع مختلف زیر دوخته می‌ شوند.

  • مانتو مجلسی
  • مانتو اسپرت
  • مانتو اداری و رسمی
  • و مانتو خیابانی

انواع کفش

کفش ‌ها دارای مدل‌ های گوناگون از جمله موارد زیر هستند

  • کفش مجلسی
  • پاشنه‌ دار
  • کفش اسپرت
  • کفش کتانی
  • کفش کالج
  • صندل
  • کفش بوت و نیم بوت

روش‌ های ست کردن مانتو با کفش مناسب آن

در زیر نحوه ست کردن چند نوع مانتو و کفش با یکدیگر را توضیح می‌ دهیم.

1) ست کردن مانتو جین با کفش مناسب آن

مانتوی جین یا همان مانتو طرح لی یکی از است که طرفداران بسیاری داشته و می‌ توان در چهار فصل از آن استفاده کرد و می توان آن را به روش های مختلف زیر آن را با کفش ست کرد.

مانتو جین و کفش اسپرت

مانتو جین و کفش اسپرت

آنچه لازم به ذکر این است که بهترین گزینه برای مانتو جین کفش اسپرت است که می‌ توانید رنگ‌ های مختلف آن علی الخصوص رنگ سفید، خاکستری و مشکی را برای این نوع از مانتو استفاده کنید.

مانتو جین و صندل

ست مانتو جین و صندل از دیگر مدل‌ های ست مناسب برای خانم‌ ها و دختر خانم‌ ها در فصل‌ های مختلف سال به خصوص فصل گرم است.

مانتوی جین و کفش بوت

مانتوی جین و کفش بوت

کفش بوت و نیم بوت یک گزینه بسیار مناسب برای ست کردن با مانتو های جین در فصل سرد سال یعنی زمستان و پاییز است که این مدل کفش در مناطق مختلف به خصوص مناطق سرد سیر کاربرد فراوان دارد.

مانتوی جین و کفش‌ های عروسکی

ست مانتوی جین و کفش‌ های عروسکی استایلی دخترانه و جذاب برای شما ایجاد می‌ کند و شما می‌ توانید مانتو جین خود را با کفش عروسکی تخت استفاده کنید. نکته‌ ای که در این مورد حائز اهمیت است، در نظر گرفتن رنگ‌ ها می باشد چرا که لازم است رنگ کفش با لباس هماهنگ باشد.

۲) ست کردن مانتو بلند با کفش مناسب

همانگونه که اطلاع دارید در چند سال گذشته مانتو های بلند در شهرهای مختلف کشور از پر کاربردترین مانتو ها به حساب می‌ آیند بنابراین چگونگی ست کردن این نوع مانتوها با کفش‌ های متناسب با آن ها بسیار اهمیت دارد‌.

مانتوی بلند و کفش پاشنه‌ دار

مانتوی بلند و کفش پاشنه‌ دار

استفاده از کفش‌ های بلند و پاشنه‌ دار در زیر مانتوهای بلند در مهمانی‌ ها و مراسم کاربرد فراوان دارد و شما می‌ توانید این مانتوها را به صورت بلند جلو باز یا بسته با کفش پاشنه بلند پوشیده، استفاده کنید.

مانتو بلند و صندل

از ویژگی‌ های مانتو بلند این است که می‌ توانید از آن در فصل تابستان به همراه کفش‌ های صندل بپوشید که استفاده از این مانتو و صندل علاوه بر اینکه استایل شما را جذاب می‌ کند در فصل تابستان به دلیل خنکی بسیار راحت است.

صندل بند دار به عنوان یکی از پرطرفدارترین صندل‌ ها به همراه شلوارهای گشاد و مانتو بلند یک انتخاب بسیار مناسب در فصل گرم سال است.

مانتوی بلند و کفش بوت

مانتوی بلند و کفش بوت

استفاده از مانتوی بلند و کفش بوت مناسب‌ ترین انتخاب برای روزهای سرد زمستان و پاییزی است و بهترین شلوار برای استفاده با این دو شلوارهای جذب و راسته و بهترین کیف‌ ها برای این تیپ های کمری و کوچک هستند.

مانتو بلند و کفش کتانی

همانطور که می‌ دانید کفش کتانی یکی از راحت‌ ترین کفش‌ ها برای خانم‌ ها و دختر خانم‌ ها است که در انواع تخت و لژدار ساخته می‌ شوند و می‌ توانید آنها را با مانتوی بلند و شلوارهای اسلش، جین و یا حتی شلوارهای ورزشی استفاده کنید.

مانتو بلند و کفش کالج

مانتو بلند را می توان با کفش‌ های کالج که در سرتاسر دنیا طرفداران بسیاری دارند و از آن دسته کفش‌ هایی‌ به شمار می روند که همه عاشق راحتی آن هستند، ست کنید. همچنین می توانید کفش کالج را با مانتوهای کوتاه و اداری نیز بپوشید.

نکات دیگر در ارتباط با ست کردن مانتو و کفش

  • کفش با هر مدلی که باشد را اگر از رنگ استخوانی یا بژ انتخاب کنید، می توانید با هر رنگ لباسی استفاده کنید.
  • جهت داشتن استایل جذاب‌ تر و و زیبا تر می‌ توانید برای برای مانتوهای ‌دار خود از کفش‌ های ساده و همرنگ با طرح‌ های روی لباس استفاده کنید.
  • اگر می‌ خواهید قد شما بلندتر نشان دهد بهتر است از کفش و لباس با یک رنگ مشترک استفاده کنید.

 

منبع: کارمادیو

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا