آشپزی

طرز تهیه ناگت مرغ خوشمزه و رستورانی در 8 مرحله

ناگت مرغ یکی از غذا های نیمه آماده و سریع است. این خوراک بین المللی و خوشمزه که در بین بسیاری از کودکان محبوب است را می توانید در منزل خود به آسانی تهیه کنید و از طعم بی نظیر آن لذت ببرید. ما در این مقاله از کارمادیو طرز تهیه ناگت مرغ را مرحله به مرحله به شما آموزش خواهیم داد بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ناگت مرغ

قبل از تهیه ناگت مرغ ابتدا مواد زیر را تهیه کنید.

  • گوشت مرغ ترجیحا سینه مرغ ۵۰۰ گرم
  • آرد سفید نصف پیمانه
  • نان تست سه عدد
  • تخم مرغ یک عدد
  • پودر نارنجی سوخاری به مقدار لازم
  • پنیر پیتزا ۱۲۰ گرم
  • نمک و فلفل سیاه به میزان دلخواه
  • پودر سیر و پودر پیاز به میزان لازم

طرز تهیه ناگت مرغ مرحله به مرحله

طرز تهیه ناگت مرغ مرحله به مرحله

در این قسمت قصد داریم تا طرز تهیه ناگت مرغ را مرحله به مرحله به شما عزیزان آموزش دهیم.

مرحله اول

در اولین مرحله از طرز تهیه ناگت مرغ وسط سه عدد نان تست را در می آوریم و در یک ظرف مناسب خرد می کنیم سپس سه قاشق سوپ ‌خوری آب سرد به آنها اضافه می کنیم و به خوبی مخلوط می کنیم تا این مخلوط نرم شود و حالت خمیری به خود بگیرد.

مرحله دوم

اکنون گوشت مرغ را به قطعات کوچک برش بزنید و به نان تست خمیری اضافه کنید سپس مقداری پودر پیاز، پودر سیر، فلفل سیاه و نمک به میزان دلخواه اضافه کنید و تمام مواد را با کمک دست مخلوط کنید. چنانچه پودر پیاز در دسترس نداشتید کافی است یک پیاز نسبتا کوچک رنده شده را جایگزین پودر سیر کنید.

مرحله سوم

در مرحله سوم و بعد از ترکیب مواد با همدیگر آنها را به درون میکسر منتقل کنید تا به شکل پوره در بیایند. اگر قصد دارید به جای میکسر از چرخ گوشت استفاده کنید بهار است مواد را دو مرتبه چرخ کنید تا پوره یکدستی حاصل شود و سپس ۱۲۰ گرم پنیر پیتزا را به همراه یک قاشق سوپ‌خوری به مایه ناگت اضافه کنید.

مرحله چهارم

حال که ناگت مرغ را به صورت کامل آماده کرده اید آن را به یک کاسه مناسب منتقل کنید و روی مایه ناگت را با استفاده از سلفون به صورت کامل بپوشانید و به مدت نیم ساعت داخل یخچال نگهداری کنید. بعد از گذشت نیم ساعت ناگت شما آماده سرخ کردن است.

مرحله پنجم

قبل از سرخ کردن ناگت ها مقداری آرد سفید، پودر نارنجی سوخاری و یک عدد تخم مرغ را در سه کاسه جداگانه بریزید و جلوی دست خود بگذارید. تخم مرغ را با کمک یک چنگال به خوبی هم بزنید تا از حالت لختگی در بیاید.

مرحله ششم

در این مرحله یک ظرف گود روی حرارت قرار دهید و تا اندازه ای روغن مایع مخصوص سرخ کردنی در آن بریزید که ناگت های شما در زمان سرخ کردن درون آن شناور بمانند. بعد از داغ شدن روغن به اندازه یک گردو از مایه ناگت بردارید و با کمک دست به آن حالت دهید.

مرحله هفتم

یکی از نکات ضروری و بسیار مهم در شکل دادن ناگت این است که قطر ناگت نه زیاد نازک باشد و نه زیاد قطور باشد بلکه قطر ناگت ها باید تقریبا یک سانتی متر باشد که به سرعت خشک نشوند بنابراین حتما به این موضوع توجه کنید.

مرحله هشتم

اکنون مایه ناگت را که به آن شکل داده اید را ابتدا در آرد سفید و بعد در تخم مرغ و در نهایت در پودر نارنجی سوخاری بغلتانید و درون روغن با حرارت ملایم سرخ کنید. بعد از سرخ کردن ناگت ها روغن اضافه آنها را با کمک یک حوله بگیرید و با سس مورد نظر سرو کنید‌.

زمان نگهداری ناگت مرغ

ناگت غذایی است که می توانید آن را به صورت نیمه آماده، تهیه کنید و سرخ کردن آن را به زمانی دیگر موکول کنید. ناگت نیمه آماده را می توانید دو الی سه ماه درون فریزر نگهداری کنید و در هر زمانی که خواستید آن را از فریزر خارج کنید و سرخ کنید.

جمع بندی

همانگونه که در این مقاله از کارمادیو متوجه شدید طرز تهیه ناگت مرغ بسیار راحت و ساده است و شما می توانید این غذای خوشمزه را به عنوان یک وعده آماده کنید و نوش جان کنید. حال پیشنهاد می کنیم مقاله طرز تهیه چند غذا ساده و خوشمزه با سینه مرغ / مرحله به مرحله و دیگر مقالالات در مورد آشپزی را از سایت ما مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا