آشپزی

طرز تهیه کوکو سبزی لذیذ و خوشمزه برای ۴ نفر

کوکو سبزی یکی از غذاهای پرطرفدار و لذیذ ایرانی است که در منوی اکثر خانم های ایرانی جایگاهی تقریبا دائمی دارد. در ادامه مطلب برای شما طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر را مرحله به مرحله آموزش داده ایم. با کارمادیو همراه باشید.

کوکو سیب زمینی یکی از خوشمزه ترین و ساده ترین غذاهای خاورمیانه است که در کشور ما نیز بسیار محبوب است.

مواد مورد نیاز برای ۴ نفر

سبزی کوکویی ۵۰۰ گرم
تخم مرغ ۲ تا ۳ عدد
سیر ۱ حبه
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
روغن و پاپریکا به مقدار کافی

مراحل و طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر

مراحل و طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر

مرحله اول

برای طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر خوشمزه ابتدا سبزی کوکو را تمیز کرده و بشویید سپس در آبکش بگذارید تا آب آن کشیده شود. بعد از اینکه آب اضافی سبزی کاملا گرفته شد، آن را ریز خرد می کنیم.

مرحله دوم

سبزی کوکو را می توانید به صورت خام استفاده کنید یا کمی تفت دهید و بگذارید خنک شود و سپس به مواد نارگیل اضافه کنید. اگرچه در نهایت طعم کوکو سبز فرقی نمی کند.

سطح سوم

بعد از اینکه سبزی ها را خرد کردید، آنها را در یک کاسه بزرگ بریزید، سپس در یک ظرف جداگانه تخم مرغ ها را بشکنید و مقداری نمک، فلفل و پاپریکا به آن اضافه کنید. در ادامه طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر سیر را رنده می کنید و به تخم مرغ ها را به آن اضافه کنید.

مرحله چهارم

در این مرحله تخم مرغ ها را به خوبی با مواد دیگر مخلوط می کنید تا کاملا یکدست شوند و تخم مرغ ها دلمه نشوند. سپس مخلوط تخم مرغ را به کاسه حاوی کوکوی سبزی اضافه کنید.

مرحله پنجم

وقت آن است که مواد رو خوب هم بزنید تا کاملا یکدست شود. در طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر بعد از آن یک تابه مناسب انتخاب کنید و داخل آن روغن بریزید. سپس مایه کوکو را داخل آن بریزید و به طور یکنواخت کف تابه پخش کنید.

مرحله ششم

در این مرحله باید تابه را روی حرارت ملایم قرار دهید و درب آن را ببندید تا کوکو خوب سرخ شود. بعد از اینکه قسمت پایینی کوکو سبزی خوب سرخ شد و رنگی شد، آن را برمی گردانیم تا طرف دیگر آن نیز سرخ شود.

مرحله هفتم

در انتهای طرز تهیه کوکو سبزی ساده برای ۴ نفر بعد از اینکه دو طرف کوکو سبزی کاملا سرخ شد آن را به آرامی از ماهی‌تابه خارج کرده و در ظرف دلخواه خود می چینیم سپس با نان یا برنج و تزیینات دلخواه سرو می کنیم.

نکات مهم در طرز تهیه کوکو سبزی لذیذ و خوشمزه برای ۴ نفر

  • اگر می خواهید کوکو سبزی شما شبیه فینگر فود شود، می توانید از قالب های فلزی برای سرخ کردن آن استفاده کنید. برای این کار قالب را چرب می کنید و در تابه بگذارید تا داغ شود.
  • سپس با قاشق داخل قالب را پر کنید و صبر می کنید تا یک طرف کوکو سرخ شود سپس از قالب خارج کرده و برگردانید تا طرف دیگر هم سرخ شود. با این روش تکه های کوکو سبزی  هم شکل و هم اندازه می شوند.
  • هنگام ریختن مایه کوکو باید روغن داخل تابه کاملا داغ باشد تا هنگام برگرداندن از هم نپاشد.
  • برای خوش طعم شدن سبزی کوکو می توانید سبزی را کمی تفت دهید تا آب اضافی آن تبخیر شود. برای تهیه کوکو سبزی می توانید از قالب های مختلفی استفاده کنید.

 

منبع: پارت نیوز

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا