سبک زندگیآشپزی

پاک کردن کله پاچه با آب جوش، آتش، آهک، جوش شیرین و قرص

پاک کردن کله پاچه یکی از کارهای پرچالش برای بسیاری از خانم‌ها در خانه است بنابراین در این مطلب از کارمادیو تصمیم گرفتیم تا آسان‌ ترین روش‌ های انجام این کار را به شما عزیزان معرفی کنیم.

روش‌ های تمیز کردن کله پاچه در خانه

برای از بین بردن موهای روی کله پاچه روش‌ هایی وجود دارد که هر کس بر اساس سلیقه و امکانات خود می‌ تواند از این روش‌ ها که در زیر به آنها می‌ پردازیم استفاده کند.

1. پاک کردن موهای کله پاچه با آهک

استفاده از آهک از روش‌ های پاک کردن کله پاچه در خانه است بدین گونه انجام می‌ گیرد مقداری آهک درون آب ریخته و بعد از به جوش آمدن آن کله پاچه‌ ها را داخل آن می‌ اندازیم و بعد از چند دقیقه بیرون آورده و با دست موهای کله پاچه را جدا می‌ کنیم در این روش ممکن است برای از بین بردن کامل موهای روی کله پاچه از روش موزدایی با کمک آتش هم استفاده کنیم. این روش پیشنهاد نمی شود.

2. پاک کردن موهای کله پاچه با آب جوش

یکی از بهترین روش‌ های پاک کردن موهای کله پاچه استفاده از آب جوش است که در واقع این روش ترکیبی است استفاده از آب جوش و روش موزدایی به کمک آتش می‌ باشد.

نکته‌ای که برای پاک کردن کله پاچه با آب جوش باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید کله پاچه را به مدت زیادی در آب جوش قرار دهید زیرا موهای آن سفت‌تر شده و از آن جدا نمی‌ شوند بلکه باید به مدت بسیار کوتاهی و برای چند دقیقه آن را در آب گذاشته و بیرون آورید و موهای آن را جدا کنید.

این روش یکی است سالم‌ ترین روش‌ های پاک کردن کله پاچه است زیرا در آن از هیچ ماده‌ای مانند جوش شیرین آهک استفاده نمی‌ شود و تنها با کمک آب جوش به مدت چند دقیقه موهای کله پاچه را می‌ بزداییم.

3. پاک کردن موهای کله پاچه با آتش

در این روش که یکی از بهترین روش‌ های پاک کردن کله پاچه در خانه است با استفاده از کپسول‌ های فشار قوی روی کله پاچه شعله پخش کرده موهای آن را می‌ سوزانیم سپس با کمک یک چاقوی تیز موهای باقیمانده روی سطح کله پاچه را به همراه سوخت گیاه آن می‌ تراشیم تا کاملاً تمیز شود و سپس آن را می‌ شویم.

4. پاک کردن موهای کله پاچه با جوش شیرین

پاک کردن کله پاچه به کمک جوش شیرین از روش‌ های راحت برای انجام این کار است و تنها لازم است مقدار جوش شیرین داخل آب ریخته و اجازه دهید تا به جوش آید سپس کله پاچه را درون محلول آب به مدت بسیار کوتاهی در حد ۱-۲ دقیقه در داخل آب گذاشته و بیرون کشید و موهای آن را جدا کنید. این روش پیشنهاد نمی شود.

5. پاک کردن موهای کله پاچه با قرص آسپرین

استفاده از قرص آسپرین از روش‌ های دیگر برای تمیز کردن کله پاچه است که برای این کار پس از به جوش آمدن آب چند عدد قرص آسپرین را در آب حل می‌ کنیم و به مدت بسیار کوتاهی و در حد چند دقیقه کله پاچه را در داخل آن گذاشته و بیرون می‌ کشیم و با کمک چاقو یا کارد ک موهای آن را جدا می‌ کنیم. این روش پیشنهاد نمی شود.

روش‌ هایی برای پاک کردن قسمت‌ های مختلف کله گوسفند

جهت پاک کردن روش های مختلف کله گوسفند می‌ توان از روش‌های زیر سود برد.

تمیز کردن بینی کله

جهت تمیز کردن بینی کله ابتدا یک زیرانداز یا سفره یکبار مصرف پهن می‌ کنیم  کله را از سمت بینی به گونه‌ای به زمین می‌ کوبیم تا مجرای آن به طور کامل تخلیه شود بعد به کمک آب داخل بینی را به طور کامل تمیز می‌ کنیم.

جدا کردن گوش کله

از آنجایی که گوش کله جز قسمت‌ هایی است که خوردنی نیست لازم است به طور کامل از آن جدا شود بنابراین برای تمیز کردن موهای گوسفند ابتدا با کمک چاقو گوش‌ های آن را جدا کنید.

پاک کردن دهان کله

برای پاک کردن دهان کله گوسفند لازم است ابتدا با کمک یک چاقوی مناسب دهان را از عرض برش داده سپس فک بالا و پایین را به کمک دست‌ ها از آن جدا کنید و بعد کله را به دو بخش فک بالا پایین تقسیم کنید. و اگر می‌ خواهید دندان‌ها را نیز جدا کنید می ‌تواند به کمک یک انگور دست آنها را کشیده و از کرده جدا کنید ولی اگر برایتان مهم نیست هم بگذارید باقی بمانند. همچنین می توانید با یک فرچه دندان های آن ها تمیز کنید.

مهمترین نکات مربوط به تمیز کردن کله پاچه در منزل

مهمترین نکات مربوط به تمیز کردن کله پاچه در منزل

جهت تمیز کردن کله پاچه در خانه و تهیه یک غذای خوشمزه و سالم با کله پاچه می‌ توانید نکات زیر را در نظر بگیرید.

  • بهتر از جهت پاک کردن موهای کله پاچه به جای استفاده از جوش شیرین، آهک یا قرص از روش‌ های طبیعی مانند استفاده از آتش و آب جوش سود ببرید و از جوش شیرین، آهک و یا قرص استفاده نکنید.
  • هنگام تمیز کردن کله پاچه به سالم بودن قسمت‌های مختلف آن توجه کنید.
  • ابتدای کار بینی کله را برش داده و هرگونه آلودگی یا کرم را از داخل آن خارج کنید.
  • تحت هیچ عنوان جهت پاک کردن کله از پودر موبر یا واجبی استفاده نکنید زیرا این مواد برای سلامت بدن مضر هستند.

کلام آخر

ممکن است برای بسیاری از ما خانم‌ها تمیز کردن کله پاچه در خانه کار سخت و طاقت فرسایی باشد اما اگر روش‌ های ذکر شده استفاده کنید می‌ توانید این حس منفی را از خود دور کنید و به بهترین شکل ممکن و در زمان کوتاهی کله پاچه را آماده پخت و پز کنید.

در پایان می خواهیم روش‌ های حل کردن زعفران را  به شما در مقاله بهترین روش دم کردن زعفران با آب جوش و یخ آشنا کنیم.

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا