سبک زندگی

ضرورت استفاده از کرم ضد آفتاب در پاییز و زمستان

استفاده از ضدآفتاب یک عادت سالم و ضروری در مراقبت از پوست است که تاثیرات بزرگی بر سلامت و زیبایی پوست دارد. محافظت از پوست در برابر اشعه مضر خورشید باعث پیشگیری از بسیاری از مشکلات پوستی خواهد شد.

ممکن است فکر کنیم این اشعه های مضر فقط در تابستان و روز های خیلی گرم وجود دارند و در فصل پاییز و زمستان نیازی به استفاده از ضد آفتاب نداریم که این طرز تفکر کاملا غلط است. در این مقاله از کارمادیو به شما توضیح خواهیم داد که چرا استفاده از ضدآفتاب از اهمیت بسیاری برخوردار است و چرا باید در روز های سرد نیز آن را استفاده کنیم.

چرا از ضد آفتاب استفاده کنیم؟

محافظت از پوست در برابر اشعه مضر یو وی

لایه اوزون همواره در حال تخریب بیشتر است و این موضوع باعث می‌ شود که احتمال تحت تاثیر قرار گرفتن اشعه مضر خورشید بیشتر شود. استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست در برابر اشعه مضر یو وی (اشعه ماوراء بنفش) محافظت می کند.

این اشعه از نور خورشید به پوست می‌ رسند و می‌ توانند به طور مستقیم به بافت های پوست آسیب برسانند. کرم‌ های ضد آفتاب از جذب این اشعه جلوگیری می‌ کنند.

جلوگیری از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک

استفاده منظم از کرم ضد آفتاب می‌ تواند از پیری زودرس و ایجاد چین و چروک در پوست جلوگیری کند. اشعه یو وی نور خورشید یکی از عوامل اصلی پیری زودرس پوست و افزایش چین و چروک است. این اشعه می‌ تواند به طور مستقیم بافت‌ های پوست را تحت تأثیر قرار دهد و باعث ایجاد خطوط ریز و چین‌ های عمیق در سطح پوست شود.

کرم‌ های ضد آفتاب از نفوذ این اشعه مضر به پوست جلوگیری کرده و به این ترتیب به کاهش آسیب‌ های ناشی از اشعه یو وی از جمله پیشگیری از چین و چروک و پیری زودرس کمک می کنند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان پوست

استفاده منظم از کرم ضدآفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را کاهش می دهد. اشعه مضر نور خورشید یکی از عوامل اصلی سرطان پوست است.

مهم است که کرم ضدآفتاب را به صورت منظم و به درستی استفاده کنید تا از پوست شما به خوبی محافظت کند.

کاهش لکه های پوستی

کاهش لکه های پوستی با کرم ضد آفتاب

استفاده از کرم ضد آفتاب در کاهش لکه های روی پوست بسیار موثر است. مخصوصا لکه‌ هایی که ناشی از تابش اشعه یو وی خورشید هستند.

استفاده از کرم ضدآفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب لکه‌ های آفتابی که در نتیجه اشعه نور خورشید ایجاد می‌ شوند را کاهش می دهد.

پیشگیری از آفتاب سوختگی

کرم های ضد آفتاب می‌ تواند از آفتاب ‌سوختگی جلوگیری کند. کرم‌ های ضد آفتاب با فاکتور حفاظتی مناسب می‌توانند پوست را در برابر آفتاب‌ سوختگی محافظت کنند. مهم ترین عامل آفتاب سوختگی، اشعه های مضر خورشید است.

حفظ سلامت پوست

استفاده منظم از کرم ضد آفتاب به افزایش سلامت پوست کمک می کند. استفاده از این کرم‌ ها می‌ تواند در حفظ سلامت پوست نقش بسزایی داشته باشد. کرم ضد آفتاب از پروتئین های مهم پوست از جمله کراتین و کلاژن به خوبی محافظت کرده و مانع تخریب آن می شود. وجود این پروتئین ها برای داشتن پوستی سالم و صاف ضروری است.

آیا استفاده از ضد آفتاب در فصل پاییز هم نیاز است؟

استفاده از ضد آفتاب در فصل پاییز

برخلاف تصور برخی افراد که گمان می‌ کنند در فصل پاییز اشعه خورشید مضر نیست و یا کمتر می‌ تابد، استفاده از کرم ضد آفتاب در این فصل بسیار ضروری است. در این فصل اشعه یو وی خورشید نیز حاضر است. حتی در روز های ابری اشعه یو وی قادر به عبور از ابر ها هستند و می‌ توانند به پوست آسیب بزنند.

همچنین در فصل پاییز و سرما، هوا خشک شده و این موضوع باعث خشکی پوست می شود. برخی از کرم‌ های ضدآفتاب حاوی ترکیبات مرطوب‌ کننده هستند که به حفظ رطوبت پوست کمک کرده و از خشکی آن جلوگیری می نمایند. در فصل سرما لایه اوزون به نازک‌ترین حالت خود می‌ رسد و این موضوع باعث می‌ شود خطر اشعه‌ مضر خورشید افزایش پیدا کند.

چندبار در روز ضد آفتاب استفاده کنیم؟

تعداد دفعات استفاده از ضد آفتاب به عوامل مختلفی مانند نوع پوست، شرایط آب و هوا، مدت زمانی که در معرض نور خورشید هستید و … بستگی دارد. اما در کل توصیه می‌شود صبح قبل از خروج به فضای باز، ضد آفتاب را بر روی پوست صورت و سایر قسمت ‌های قابل دسترسی از جمله دست ها و گردن بمالید.

اگر برای مدت زمان طولانی در فضای باز قرار دارید یا به طور مکرر به داخل و بیرون می‌ روید، تجدید ضدآفتاب هر دو ساعت یک بار نیاز است. اگر به شدت عرق کردید یا در حال شنا کردن بودید، این دفعات باید بیشتر شوند.

جمع بندی

در این مقاله فواید ضد آفتاب و اهمیت استفاده از آن در فصل پاییز زمستان را توضیح دادیم. همانطور که گفتیم استفاده از ضد آفتاب برای حفظ سلامت و زیبایی پوست بسیار مهم است. بنابر این لازم است که آن را جدی بگیرید. مقاله تفاوت کرم ضد آفتاب رنگی و ساده و تأثیر آن ها بر پوست نیز می تواند در انتخاب و تهیه یک ضدآفتاب مناسب به شما کمک کند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا