سفر و گردشگری

همه چیز درباره هتل بین المللی قم

هتل بین المللی قم یک هتل 4 ستاره است که در سال 1380 برای سرویس دهی به زائران حرم حضرت معصومه(س) تأسیس شده است. این هتل شامل 3 طبقه، 85 اتاق و یک طبقه زیرزمینی است. ارزش اضافه این هتل این است که عضو گروه هتل‌های آریا است. هتل بین المللی قم تلاش می‌کند تا با داشتن گواهینامه‌های مديريت كيفيت و تجربه‌ای ۲۰ ساله، خدمات خود را با بالاترین کیفیت به مهمانان ارائه دهد.

مکان قرارگیری هتل بین المللی قم در بلوار زائر شهر قم است. این هتل در نزدیکی حرم مطهر حضرت معصومه واقع شده است. مزایای ویژه این هتل شامل فاصله بسیار نزدیک و کمتر از ۱۰۰ متر تا حرم مطهر و مرکز شهر، نزدیکی به مراکز خرید اصلی و بازارهای شهر و تماشای رودخانه قم است.

معرفی هتل بین‌المللی قم

هتل بین‌المللی قم یک هتل لوکس با 85 اتاق است و در نزدیکی حرم حضرت معصومه (س) و در مرکز شهر قم قرار دارد. این هتل دارای رستوران بین‌المللی است که انواع غذاهای ایرانی و بین‌المللی را بر اساس سفارش مهمانان سرو می‌کند. همچنین کافی‌شاپ هتل نیز خدمات پذیرایی از مهمانان را فراهم می‌کند. منوی فست‌فود ایتالیایی هم می‌تواند ذائقه متنوع مهمانان را ارضا کند.

از مزایای این هتل می‌توان به نزدیکی آن به حرم کریمه اهل بیت، مرکز شهر قم و رودخانه قم اشاره کرد. هتل بین‌المللی قم در 6 طبقه و با مساحتی حدود 1200 متر مربع ساخته شده است.

هتل بین‌‌المللی قم دو سالن کنفرانس و همایش به نام عطار و مولوی دارد که هر کدام قابلیت پذیرایی از 60 نفر را دارند و برای برگزاری همایش‌ها، جلسات و میزگردهای تخصصی ارائه خدمات می‌کنند.

سونا و جکوزی به عنوان مکمل حمام اتاق‌ها، برای آرامش و رفع خستگی مهمانان موجب تسکین و آسودگی آنان می‌شوند. هتل دارای پارکینگ اختصاصی برای میهمانان است و ظرفیت پارکینگ آن حدوداً 30 خودرو است. لازم به ذکر است که هزینه‌ای برای پارک کردن در پارکینگ دریافت نمی‌شود.

هتل ارائه دهنده خدمات گردشگری، فروشگاه صنایع دستی و گالری فرش نیز است. در عین حال بخش ویژه‌ای به نام لابی VIP برای پذیرایی از میهمانان خاص و سالن کنفرانس نیز در این هتل وجود دارد.

امکانات دیگر اتاق‌های هتل شامل صبحانه، خدمات اتاق، کمد لباس، تلویزیون، تلفن، یخچال، آباژور، حمام و لوازم بهداشتی، دمپایی، رخت‌آویز، مبلمان، سیستم اعلام حریق، مینی‌بار، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت و خدمات شارژ وسایل الکترونیکی است.

از امکانات دیگر هتل بین المللی قم می‌توان به آسانسور، صندوق امانات، آژانس مسافرتی، نمازخانه، پله اضطراری، فروشگاه صنایع دستی، زنگ‌هشدار، تاکسی سرویس، اتاق چمدان، اتاق سیگار، صرافی، روزنامه، خدمات تور، خدمات واکس کفش، خدمات CIP (تشریفات ویژه) و لوازم کارهای اداری و دفتری اشاره کرد.

در عین حال هتل بین‌المللی قم خدمات تکمیلی دیگری نیز مانند جکوزی، خدمات باربری، تلفن در لابی، سونا، ماساژ، مرکز خرید، چایخانه سنتی، خدمات تهیه بلیط، کپسول آتش‌نشانی، سیستم اعلام حریق، خدمات برای معلولان، نظافت روزانه، سیستم تهویه مطبوع، اینترنت در لابی، خشکشویی و لباسشویی، سرویس بهداشتی فرنگی در لابی و سرویس بهداشتی ایرانی در لابی و طبقات ارائه می‌دهد.

معرفی هتل بین‌المللی قم

کدام اماکن در نزدیکی هتل قم قرار دارند؟

در این بخش قصد داریم برخی از اماکن دیدنی که در نزدیکی هتل بین المللی قم قرار دارند را معرفی کنیم تا سبب آشنایی شما شود.

حرم حضرت معصومه

حرم حضرت معصومه (س) در قم، دومین زیارتگاه مهم مذهبی در ایران و یکی از جاذبه ‌های دیدنی این شهر است. این حرم مقدس که در سال ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی ایران قرار گرفته است، هر سال میلیون‌ها زائر داخلی و خارجی را دریافت می‌کند. حضرت معصومه (س) دختر امام موسی کاظم (ع) و خواهر حضرت رضا (ع) بوده و حرم او از نظر مذهبی و تاریخی اهمیت زیادی دارد.

حرم حضرت معصومه (س) از بخش‌های مختلفی مانند کتابخانه، موزه، صحن، شبستان تشکیل شده است که بیشتر آن‌ها با مقرنس‌کاری، کاشی‌کاری و آینه‌کاری زیبا تزئین شده‌اند. در این حرم، افراد مشهوری از جمله پروین اعتصامی و برخی از شاهان صفوی و قاجار دفن شده‌اند که بازدید از آرامگاه‌های آنها نیز جذاب خواهد بود.

از نکته جالب و مهم درباره این حرم، زیارت‌نامه‌ حضرت معصومه (س) است که برخلاف سایر زیارت‌نامه‌های امام‌زادگان، از طرف امام رضا (ع) نقل شده است. این زیارتنامه برای اولین بار در سال ۱۳۹۸ با دستخط علی بن موسی الرضا (ع) در کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی بازآفرینی شد.

حرم حضرت معصومه (س) در شهر قم قرار دارد و ورودی‌های مختلفی دارد که از جمله آن‌ها باب الکوثر و باب الشفا (به‌عنوان ورودی‌های اصلی در میدان آستانه)، باب القبله، باب الجنه، باب الکرامه و باب العلم هستند. برای استفاده از اتوبوس‌های برقی جهت جابه‌جایی در داخل حرم، می‌توان به باب الشفا، باب الجنه و باب الکوثر مراجعه کرد. فاصله حرم حضرت معصومه تا این هتل حدود 240 متر است.

مدرسه فیضیه قم

مدرسه فیضیه واقع در شمال صحن عتیق آستان مقدس حضرت معصومه (س) در قم و نزدیکی هتل قم قرار دارد. این مدرسه به دلیل مجاورت با مسجد اعظم و مدرسه دارالشفا، به عنوان مرکزیت حوزه علمیه قم شناخته می‌شود و در آن دروس مهم حوزه قم و اجتماعات حوزوی برگزار می‌شود.

برای دسترسی به مدرسه فیضیه در شهر قم، باید به آستان حضرت معصومه (س) بروید. اگر از بلوار زائر وارد این مکان ساکن شوید، مدرسه فیضیه در مسیر ورودی صحن عتیق قرار خواهد گرفت.

مدرسه فیضیه قم از دو قسمت اصلی یعنی صحن و ساختمان تشکیل شده است. صحن اصلی مدرسه تا ورودی صحن عتیق حرم حضرت معصومه (س) گسترش یافته است و در واقع سردر ورودی این مدرسه همان ایوان جنوبی است. صحن اصلی شامل حوضی به ابعاد ۱۲٫۵ × ۱۲٫۵ متر است.

ساختمان اصلی مدرسه فیضیه دارای ابعاد ۵۰ در ۸۹ متر است و دارای چهار ایوان در دو طبقه است. در هر طبقه، ۴۰ حجره وجود دارد و سردر، ایوان ها و پیشانی حجره ها با کاشی های رنگی تزئین شده است. همچنین دوازده غرفه سپهرنشان نیز در این ساختمان قابل مشاهده است. مدرسه فیضیه در فاصله 250 متری هتل قرار دارد.

مدرسه فیضیه قم

مسجد جامع قم

مسجد جامع قم یکی از بناهای تاریخی در شهرستان قم است. این مسجد در خیابان آذر و در نزدیکی دروازه ری قرار دارد. نزدیکی این مسجد به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س)، هتل بین المللی قم و خانه تاریخی یزدان پناه نیز جاذبه‌ای برای بازدیدکنندگان است.

برای دسترسی به مسجد جامع قم می‌توان از خیابان آذر، بزرگراه عمار یاسر یا تونل غدیر استفاده کرد. این مسجد در خیابان بیست و ششم دروازه ری قرار دارد.

مسجد جامع قم یکی از بناهای تاریخی شهرستان قم است و در محله‌ای مشرف به حرم حضرت معصومه (س) قرار دارد. بازدید از این مسجد برای بسیاری از زائران و گردشگرانی که به قم سفر می‌کنند، از جمله برنامه‌های سفری آن‌ها است.

مسجد جامع قم با ویژگی‌های خاص خود، به عنوان یکی از مساجد منحصربه‌فرد در دنیای اسلام شناخته می‌شود. این مسجد در سال ۱۳۱۲ به عنوان یکی از آثار ملی ایران ثبت شده است.

مسجد جامع قم دارای مساحت حدود ۶,۰۰۰ مترمربع است و قسمت‌هایی از جمله سردر ورودی، صحن، ایوان، گنبدخانه و شبستان را در بر می‌گیرد.

این مسجد دو ورودی دارد که یکی آن به عنوان ورودی اصلی تلقی می‌شود و در بخش غربی بنا قرار دارد. ورودی دیگر در یک کوچه جانبی و در نزدیکی شبستان‌ها قرار دارد.

گنبدخانه مسجد جامع قم قدمتی به سال ۵۲۹ هجری قمری دارد و قبل از سایر قسمت‌های مسجد ساخت شده است. این گنبد در مرتفع‌ترین قسمت مسجد قرار گرفته‌است و زیبایی و شکوه آن را افزایش می‌دهد. این مسجد در حدود 500 متری هتل قرار دارد.

بازار قدیم قم

مسافرینی که در هتل اقامت دارند قطعاً به دنبال خرید سوغاتی و اقلام مورد نیاز خود هستند. نزدیکی هتل به بازار قم بسیار حائز اهمیت است اما بیاید این بازار را بیشتر بررسی کنیم.

بازار قدیم قم یکی از جاذبه های گردشگری مهم قم است. علاوه بر خرید سوغاتی های محلی، شما می‌توانید از آثار تاریخی بازدید کنید و در عین حال از معاشرت با مردم بومی لذت ببرید. وقتی از ورودی بازار عبور می‌کنید، باید خودتان را به موج جمعیت بسپارید.

اما اگر در اوایل صبح به بازار می‌روید، می‌توانید به راحتی قدم بزنید و از معماری دیدنی بازار لذت ببرید. در بازار قدیم قم مغازه‌های زیبا و متنوعی وجود دارد که با پرده‌های منگوله‌ای رنگارنگ و فرش‌های ابریشمی آراسته شده‌اند.

مغازه‌های بازار قدیم هنوز به حرفه‌های قدیمی اختصاص دارند، از جمله رنگرزی، آهنگری، نجاری و حتی مغازه های زغال فروشی. در کل، همه اینها بازار را به شباهت با قم قدیمی می‌برند.

بازار قدیم قم به دو بخش قدیمی و جدید تقسیم می‌شود. بخش قدیمی در سمت شرقی خیابان طالقانی واقع شده و بافتی بسیار زیبا دارد. بخش جدید نیز به سمت شمال بازار امتداد یافته است. در گذشته، بازار قم از میدان کهنه تا پل علیخانی دراحاطه خود قرار داشت، اما اکنون محدوده آن کمتر شده است.

این مجموعه شامل دو راسته است که پوشیده از یک سقف گنبدی است. استفاده از سقف گنبدی از یک سو به سنت‌های معماری و از سوی دیگر به دلیل آب و هوای بسیار گرم تابستان و سرد زمستان در قم است.

قدمت و ساختار بازار قدیم و ساختمان‌های اطراف آن به دوره قبل از عصر صفویه برمی‌گردد، اما معماری و طرح بخش‌های جدید بیشتر به دوره‌های صفویه و قاجاریه تعلق دارد. سبک معماری ایرانی-اسلامی در تمام قسمت‌ها به خوبی قابل مشاهده است.

بازار قم به خاطر داشتن یک سقف ضربی بزرگ شهرت دارد، که تمام فضای تیمچه بزرگ را پوشانده است. مصالح ساختمانی بازار قم شامل خشت، آجر، گل و سنگ است. همه این موارد سبب شده تا مسافرانی که در هتل بین المللی قم اقامت می‌کنند، مشتاق به بازدید از این بازار جذاب باشند.

بازار قدیم قم

لیستی از امکانات هتل بین المللی قم

هتل بین المللی قم امکانات پرشماری به عنوان یک هتل چهار ستاره دارد. بعد از معرفی و بررسی اماکن نزدیک به هتل حالا نوبت به بیان امکانات و مزایای هتل است که شامل موارد زیر می‌شود:

  • خشکشویی
  • تهویه مطبوع
  • تاکسی سرویس
  • سیستم گرمایشی
  • سیستم سرمایشی
  • یخچال
  • تلویزیون
  • رستوران
  • روم سرویس
  • اینترنت وایرلس
  • صندوق امانات
  • خودپرداز بانک
  • روزنامه رایگان
  • اتاق جلسات
  • نمازخانه
  • مبلمان
  • آسانسور
  • جکوزی
  • لابی
  • سرویس فرنگی
  • مینی بار
  • حمام
  • کافی شاپ
  • سالن همایش
  • رستوران سنتی
  • ماساژ و اسپا

امکانات اتاق‌های هتل

با توجه به واحد‌ها و ظرفیت آن‌ها، هتل قم منشا 79 واحد اقامتی، هر کدام شامل یکی از انواع اتاق‌های دو تخته دابل، دو تخته توئین، سه تخته، سوئیت سه نفره، کانکت چهار تخته و چهار تخته است.

این اتاق‌ها از امکاناتی مانند اینترنت Wi-Fi، بالکن قابل استفاده، تلویزیون معمولی، حمام، دوش، سرمایش و گرمایش مرکزی، سرویس فرنگی، سشوار، شوفاژ، فن کوئل، میز آرایش، مینی بار، یخچال و… برخوردار هستند.

سخن پایانی

در این مقاله هتل بین المللی قم را معرفی کردیم تا به شکل کامل با آن آشنا شوید. هتل بین المللی قم با قدمت 20 ساله و 6 طبقه بنا، به منظور بهبود کیفیت خدمات و افزایش رضایت مهمانان، در سال 1395 بازسازی شد. با توجه به بین المللی بودن این مجموعه، به عنوان یک انتخاب مناسب برای مهمانان خارجی تلقی می‌شود.

از مزایای این مجموعه می‌توان به موقعیت بسیار نزدیک به جاذبه‌های تاریخی و زیارتی اعم از حرم مطهر حضرت معصومه (س)، مسجد جمکران، مسجد جامع قم، خانه یزدان‌پناه، شهرک سینمایی نور، مراکز اداری تجاری، ایستگاه راه آهن و پرسنلی که زبان‌های مختلف را مسلط هستند، امکانات و خدمات رفاهی استاندارد اشاره کرد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا