سفر و گردشگری

زیباترین جاهای دیدنی تایلند که حتما باید ببینید + عکس

کشور تایلند یکی از کشورهای گردشگری است و بیش از ۹۰ درصد مردم آن بودایی هستند که همین مسئله سبب می‌ شود معابد زیادی در این کشور وجود داشته باشد و نیز جاهای گردشگری مختلف دیگری که دیدن آنها برای گردشگران لذت بخش است حال در ادامه این مقاله از کارمادیو دیدنی این کشور را بشناسید.

بررسی مکان‌ های دیدنی تایلند

در ادامه به معرفی چند مورد از جاذبه‌های دیدنی این کشور می‌پردازیم.

معبد سپیده دم

معبد سپیده دم

این معبد که با نام معبد وات آرون نیز شناخته می‌ شود از جمله محبوب‌ ترین جاذبه‌ های دیدنی در این کشور است که در قسمت غربی رودخانه چائوپرایا در بانکوک قرار دارد و ساختمانی مخروطی شکل به رنگ سفید و  نقش‌ های رنگارنگ از چینی و سرامیک و شیشه‌ای  می باشد.

معبد سفید

معبد سفید

این معبد یکی از عجایب تایلند است و رنگ سفید آن نشانی از خلوص و خرد است و دارایی نمایی زیبا و منحصر به فرد می باشد بنابراین اگر شما نیز به دنبال محیطی خاص برای عکاسی هستید و برای گردش به کشور تایلند سفر کرده‌اید می‌ توانید روی این معبد حساب کنید لازم به ذکر است که این معبد از شهر بانکوک ۸۰۰ کیلومتر از پاتایا ۹۰۰ کیلومتر و از پوکت حداقل ۱۶۰۰ کیلومتر فاصله دارد و به طور کلی در  پاتایا  قرار دارد.

معبد وات فو

معبد وات فو

این معبد یکی از قدیمی‌ ترین معبد های بانکوک است و ساخت آن به سال ۱۷۸۸ برمی‌ گردد در آن یکی از مهم‌ ترین دیدنی‌ های کشور تایلند یعنی بودای خوابیده یا لمیده را می‌ توان مشاهده کرد و این مجسمه نماد یکی از آخرین مراحل سیر و سلوک نیروانا  یعنی آرامش مطلق می‌ باشد و طول آن به ۴۵ متر می‌ رسد و با نقش های خود این مجسمه 108 ویژگی از بودا را نشان می‌ دهد.

پناهگاه حقیقت پاتایا

پناهگاه حقیقت

این بنا یک بنای شخصی است و هنوز تکمیل نشده است و پیش بینی می‌ شود تا سال ۲۰۵۰ تکمیل گردد به عنوان یکی از جالب‌ترین جاذبه‌ های دیدنی تایلند معرفی خواهد گردید و دلیل اینکه پیش بینی می‌ شود این جاذبه یک جاذبه گردشگری خواهد بود که در ساخت آن از هیچ فلزی استفاده نشده است و همه سازه‌ های آن چوبی است و مصالح به کار رفته در آن نشانه‌ های افسانه‌ های هند چین و کامبوج و تایلند است. به ناگاه حقیقت در شمال پاتایا قرار دارد.

جزیره پوکت

جزیره پوکت

جزیره پوکت در جنوب غربی کشور تایلند واقع شده است و بزرگترین جزیره تایلند است و می توانید در آن انواع جاذبه ‌های تایلند را مشاهده کنید ز جمله معابر مراکز اسپا و پارک ‌های تفریحی.

پارک ملی پانگ سیدا

پارک ملی پانگ سیدا

این پارک در سال ۱۹۸۲ به عنوان پارک ملی در این کشور اعلام شده است و دارای جنگل‌ های همیشه سبز کوه‌ ها و دره‌ ها و پرتگاه‌ ها و علفزار هایی است که وجود آنها این پارک را جذاب‌تر و برای مسافران یدنی‌ تر کرده است.

جزیره کوسامویی

جزیره کوسامویی

جزیره فوق یکی از بزرگترین جزایر تایلند می‌ باشد که سواحل و مجتمع‌ های اقامتی و تفریحی و درختان نارگیل آن شهرت دارد. این جزیره هفت ساحل اصلی دارد که برخی از آنها  دارای سواحل مرجانی و برخی دیگر ماسه‌ های سفید است.

پارک پادشاهی ببرها

پارک پادشاهی ببرها

امکان برخورد نزدیک با حیوانات از طریق پارک پادشاهی ببرها یکی از شگفت انگیزترین امکاناتی است که در تایلند برای شما مهیا شده است و این مجموعه در سال ۲۰۰۸ افتتاح شده است که در آن ببرها دیده می شود.

بازار شناور پاتایا

بازار شناور پاتایا

اگر به پاتایا سفر می‌ کنید از بازار شناور پایا دیدن کنید این مجموعه بازاری که روی قایق‌ های کوچک بنا شده است و برای هر کسی جذابیت دارد به شما لذت بیشتری از خرید و سفر خواهد داد در واقع شما با خرید و فروش روی قایق و حتی خوردن روی آن لذت زیادی می‌ برید.

واکینگ استریت پاتایا

واکینگ استریت پاتایا

خیابان مشهور واکینگ استریت یکی از جاهای دیدنی کشور تایلند است که از هنگام غروب خورشید زیبایی خاص خود را دارد و شما می‌ توانید تمام شب را میان رستوران‌ ها، کافه‌ ها و مراکز تفریحی تایلند به خوشی بگذرانید.

مجموعه هنر در بهشت

این مجموعه دارای نقاشی‌ های سه بعدی است که شما می‌ توانید در میان آنها قرار گرفته و عکس‌ های زیبایی از خود بگیرید و یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاتایا به شمار می‌ آید.

بازار روی آب

بازارهای شناور در گذشته بخش مهمی از زندگی مردم تایلند بودند و در حال حاضر نیز با پیشرفت تکنولوژی به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده‌اند در حال حاضر بازارهای شناور پاتایا علاوه بر خرید مکانی برای تفریح هم است و می‌ توان با استفاده از قایق روی آب آن عبور کرد و لذت بیشتری برد.

ساحل کولان

این ساحل یکی دیگر از جاذبه‌ های دیدنی پاتایا است که شبیه به ساحل‌ های فانتزی فیلم‌ ها و انیمیشن‌ ها می‌ باشد ساحل کولان با داشتن شن‌ های نرم و چشم انداز دریای بزرگ با عمق آبی و طبیعی و سرسبزی که دارد  سفر به این کشور و دیدن از این ساحل را برای شما لذت بخش‌تر می‌ کند.

ساحل کاتایا

ساحل کاتایا از تپه‌ های سرسبز درختان دام اصلی و نخل پوشیده شده تشکیل شده است و علاوه بر امکانات تفریحی مراکزی برای مرکزی برای خوردن خوراکی‌ های خوشمزه، نوشیدنی‌ های دلچسب و انواع ساندویچ است.

شهربازی دریم ورلد

شهربازی دریم ورلد

این شهربازی از جاذبه‌ های مهیج شهر بانکوک است دارای سه بخش دریم ورلد پلازا منطقه پر ماجرا و باغ رویایی است و فضای جذابی برای تمامی گروه‌ های سنی می‌ باشد.

جمع‌بندی

در این مقاله به بررسی چند مورد از جاذبه‌ های دیدنی کشور تایلند پرداختیم. این کشور همچنین دارای جاذبه‌ های دیدنی دیگری مانند پارک لیپینی، کاخ بزرگ، موزه خانه جیم تامپسون،آبشار تیلاسو کوه فوجی فا، پارک فانوم، رانگ، خلیج مایا، پارک فیل ‌ها و…است. حال اگر می‌ خواهید با جاذبه‌ های گردشگری کشور ترکیه آشنا شوید می توانید مقاله معرفی ۱۰ مکان دیدنی ترکیه که ارزش بازدید دارند را مطالعه کنید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا