سفر و گردشگری

معرفی ۱۰ مکان دیدنی ترکیه که ارزش بازدید دارند

ترکیه ترکیبی از فرهنگ و تمدن آسیا و اروپا است به همین علت این کشور را اوراسیا نیز می نامند. ترکیه از جنوب شرق با سوریه و عراق هم مرز است و همسایگان شرقی این کشور شامل گرجستان، ارمنستان، آذربایجان و ایران هستند. جاذبه ها و آثار فرهنگی و تاریخی فراوانی در کشور ترکیه وجود دارد. در ادامه این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم تا شما را با ۱۰ مکان دیدنی ترکیه آشنا کنیم بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

۱۰ مکان دیدنی در ترکیه

ترکیه یکی از دیدنی ترین کشورها است که در همسایگی کشور عزیزمان ایران قرار دارد. این کشور با دارا بودن جاذبه های طبیعی، تاریخی و تفریحی در تمام فصول سال میزبان گردشگران زیادی از کشورهای گوناگون است. ممکن است برای سفر به این کشور زمان شما محدود باشد و نتوانید همه مکان های دیدنی ترکیه را ببینید بنابراین در ادامه این مطلب ۱۰ مکان دیدنی در کشور ترکیه را به شما معرفی می کنیم تا فهرستی از مکان های دیدنی ترکیه که دوست دارید بروید، را تهیه کنید.

1- آنتالیا

تور آنتالیا یکی از پرطرفدارترین و محبوب ترین تورهای ترکیه است. یکی از بهترین مکان های تفریحی در ترکیه، شهر ساحلی آنتالیا است‌. آنتالیا در امتداد دریای مدیترانه قرار گرفته است که پر از جاذبه های تفریحی و تاریخی، رستوران، سواحل و هتل های لوکس است. در آنتالیا می توانید همزمان نظاره گر کوه های سرسبز و سواحل دیدنی و زیبا باشید.

یکی از بهترین مکان های تفریحی ترکیه برای موزه گردی، تجربه ورزش های آبی و بازدید از آثار باستانی است. در آنتالیا می توانید لذت خوردن غذاها و دسرهای متنوع را در رستوران های گوناگون با منوهای مدیترانه ای و ترکیه ای تجربه کنید.

۲- کاپادوکیا

کاپادوکیا

کاپادوکیا یکی از منحصر به فردترین مکان های دیدنی در ترکیه است. کاپادوکیا با ظاهر خاصی که دارد در قلب کوه های طبیعی قرار گرفته است. از آن جا که کاپادوکیا در یک منطقه کوهستانی قرار دارد و هوای آن بسیار سرد است مناسب ترین زمان برای سفر به آن فصل تابستان می باشد. هتل های کاپادوکیا بی نظیر هستند بنابراین بهترین و خاص ترین تجربه را می توانید در کاپادوکیا تجربه کنید.

بالن سواری در کاپادوکیا یکی از مشهورترین تفریحات در ترکیه است. تماشای منظره بسیار زیبای کاپادوکیا از بالا برای هر بیننده ای فراموش نشدنی است. البته بالن سواری در کاپادوکیا تنها مناسب افرادی است که هیچ ترسی از ارتفاع نداشته باشند.

۳- منطقه سلطان احمد در ترکیه

منطقه سلطان احمد در ترکیه

اگر به دنبال یکی از کهن ترین و مهم ترین مناطق گردشگری در استانبول هستید پیشنهاد ما به شما منطقه سلطان احمد در ترکیه است. در منطقه سلطان احمد جاذبه های فراوانی مثل مسجد کبود، کاخ توپکایی، مسجد ایاصوفیه و موزه هنرهای ترکی وجود دارند. علاوه براین ها، از پر استقبال ترین مناطق سلطان احمد می توان به حمام ترکی و بازار آستارا اشاره کرد. منطقه سلطان احمد فضایی بسیار زیبا و آرامبخش برای گردشگران خواهد بود.

۴- تنگه بسفر استانبول

تنگه بسفر استانبول

یکی دیگر از مکان های دیدنی ترکیه تنگه بسفر در استانبول است که سواحل بی نظیری دارد. در واقع تنگه بسفر خانه های بزرگ چوبی و انواع قلعه ها را در قلب خود جای داده است. هتل ها و مکان های تاریخی در تنگه بسفر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند. پیشنهاد ما به شما گردشگران و مسافران عزیز این است که در صورت سفر به تنگه بسفر حتما از منطقه ببک، اورتاکوی، آنادولو کاوایی، رستوران توگرا و آرناووت کوی حتما دیدن کنید.

۵- موزه تمدن آناتولی ترکیه

موزه تمدن آناتولی ترکیه

یکی از مهم‌ترین مقاصد برای مردم ایران شهر آنکارا است که موزه ها و مناطق گوناگون دیدنی دارد. موزه تمدن آناتولی، یکی از مهم‌ترین موزه های آنکارا است در این موزه آثاری از گذشته های سرزمین آناتولی را می توانید مشاهده کنید. به گفته بعضی از باستان شناسان آناتولی در زمان های بسیار دور محل سکونت انسان های اولیه بوده است.

موزه تمدن آناتولی در قسمت جنوبی قلعه مشهور آنکارا قرار گرفته است و مکانی که این موزه در آن واقع شده است یک بازار سرپوشیده کهن است که قدمت آن به بیش از شش قرن باز می گردد. بناهای قدیمی و ساختمان های زیادی مثل مسافرخانه ای به عنوان کورشونلو و بازار محمد پاشا در این مکان وجود دارند. هنگامی که به موزه تمدن آناتولی سفر می کنید آثار به جا مانده از دوران عثمانی ها، آشوریان و سلجوقیان می بینید.

۶- مسجد حاج بیرم

مسجد حاج بیرم

یکی از مشهورترین و معروف ترین مکان های دیدنی در کشور ترکیه و از آثار قدیمی و تاریخی که در شهر آنکارا واقع شده است مسجد حاج بیرم است. این مسجد به جا مانده از دوران عثمانی است. معماری این مسجد به اواخر قرن هفدهم و اوایل قرن هجدهم بر می گردد. سقف این مسجد با تزیینات چوبی و نمادهایی از گل و گیاه پوشیده شده است.

نام این مسجد به افتخار صوفی و شاعر ترک به نام حاج بیرم نامگذاری شده است. مسجد حاج بیرم در سال ۲۰۱۶ در لیست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. لازم به ذکر است که بازدید از مسجد حاج بیرم برای عموم گردشگران و مسافران رایگان است.

۷- ترمسوس

ترمسوس

یکی از مهم‌ترین شهرهای تاریخی آنتالیا، ترمسوس است. ترمسوس در نزدیکی آنتالیا قرار دارد و تقریبا ۳۴ کیلومتر با آن فاصله دارد. ترمسوس محبوب ترین شهر آنتالیا می باشد که بر روی کوه توروس و در ارتفاع ۱۰۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. نخستین ساکنان ترمسوس افرادی به نام سولیم ها بودند‌. سولیم ها شهر ترمسوس را بین دو قله بنا نهادند و با در نظر گرفتن فراز و نشیب ها و همچنین موقعیت جغرافیایی برای دسترسی به این شهر از حمله بسیاری از رومی ها و دشمنان در امان بودند به گونه ای که حتی اسکندر مقدونی نیز قادر به فتح این شهر نشد.

ترمسوس به علت قرار گرفتن در میان جنگل های سرسبز و پوشیده و قرارگیری در قلب طبیعت، یکی از مناطق دیدنی و سرسبز آنتالیا محسوب می شود همین موضوع سبب شده تا مسافران و گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند علاوه بر تماشای بناها و آثار تاریخی از طبیعت بکر آن شهر نیز لذت می برند.

۸- ساحل کاپوتاس

ساحل کاپوتاس

ساحل کاپوتاس به علت موقعیت جغرافیایی، طبیعی و زیبا مورد استقبال بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و از مکان های دیدنی و تفریحی ترکیه به شمار می آید‌. در ساحل کاپوتاس امکانات ثابتی وجود ندارد چرا که بازار این ساحل را دست فروشان دوره ای با فروش نوشیدنی ها و غذاهای سبک و همچنین کرایه چترهایی به مسافران و گردشگران در طول روز ارائه می دهند. برای دسترسی به ساحل کاپوتاس لازم است که از پله های نزولی از جاده استفاده کنید.

۹- جزیره سدیر

جزیره سدیر

یکی دیگر از مهمترین مکان های دیدنی ترکیه جزیره سدیر است که آن را با نام جزیره گلئوپاترا می شناسند. این جزیره در خلیج گوکوا واقع شده است. یکی از اصلی ترین مواردی که باعث محبوبیت جزیره سدیر شده است، وجود سواحل صدفی می باشد. شن های ارگانیک جزیره سدیر از طریق کشتی و از دریای سیاه به این منطقه وارد شده است. هر دانه از این شن ها کاملا کروی و گرد است و به همین علت به واسطه دولت این کشور به شدت محافظت می شوند.

۱۰- روستای سیله

روستای سیله

یکی از دیدنی ترین مکان ها در کشور ترکیه، روستای سیله است. روستای سیله یکی از معدود روستاهایی بوده است که مردمان آن تا سال ۱۹۲۲ به زبان یونانی کاپادوکیا صحبت کردند. ترک ها و یونانی ها به مدت ۸ سال و به مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر در روستای سیله زندگی می کردند. دلیل این آرامش و صلح چیزی نبود جز شخصی به نام جلال الدین محمد رومی که یک مسجد کوچک در داخل صومعه بنا کرد و اشعاری را به زبان یونانی و با دستخط عربی و ترکی نوشت. همین موضوع سبب شد تا اهالی این روستا ترکی را با الفبای یونانی بنویسند.

جمع بندی

همان طور که در ابتدای این مقاله ذکر کردیم ترکیه در همسایگی کشور ایران قرار دارد و یکی از دیدنی ترین کشورهای به شمار می رود و البته ذکر این نکته ضروری است که برای سفر به کشور ترکیه نیازی به اخذ ویزا ندارید. مکان های دیدنی ترکیه به قدری زیاد هستند که در یک مقاله نمی گنجند. ما در این مقاله از کارمادیو ۱۰ مکان دیدنی ترکیه را به شما معرفی کردیم تا بتوانید به راحتی برای سفر به ترکیه برنامه ریزی کنید. همچنین اگر قصد سفر به استانبول را دارید، می توانید مقاله جاهای دیدنی استانبول را بخوانید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا