خواندنی

قطارهای گردشگری لوکس؛ سفری شاهانه در ریل‌ها

از وقتی‌که اولین قطار جهان با قدرت بخار و لکوموتیو روی ریل‌های آهنی عبور کرد، حدود 200 سال می‌گذرد. از آن زمان تاکنون تغییرات بسیار زیادی در صنعت حمل‌و‌نقل ریلی رخ داده است. امروزه، با سوار شدن در قطارهای گردشگری لوکس، نه‌تنها حرکت و گذر زمان حس نمی‌شود؛ بلکه این قطارها سفری شاهانه را در مسیرهای دور و نزدیک برای مسافران رقم می‌زنند. خوشبختانه با وارد شدن قطارهایی نسبتا مجهز به ناوگان ریلی ایران، متقاضیان بلیط قطار در کشور نیز رو به افزایش است. در ادامه این مطلب با لوکس ترین قطارهای جهان و ایران آشنا می‌شوید.

لوکس ترین قطارهای دنیا

قطارهای گردشگری لوکس، تمام تصورات معمول از قطار را تغییر داده‌اند. در کوپه‌های این قطارها، امکانات کامل برای سپری کردن چند روز در آرامش و رفاه فراهم است. به‌دلیل بدنه‌های عایق صدا و دما، مسافران می‌توانند در کوپه‌های قطار به‌راحتی استراحت کنند و سروصدای قطار آن‌ها را آزار ندهد. تخت‌های راحت، غذاهای باکیفیت، رستوران‌، بوفه و بسیاری از خدمات دیگر که در هتل‌های 5 ستاره ارائه می‌شود، در قطارهای لوکس و مجهز دنیا نیز وجود دارد. در این بخش، چند مورد از لوکس ترین قطارهای دنیا را معرفی کرده‌ایم.

قطار سرویس رویال ژاپن

تعداد زیادی قطار گردشگری لوکس و کم‌نظیر در ژاپن وجود دارد؛ قطار سرویس رویال ژاپن یکی از آن‌ها است که در مسیر یوکوهاما (Yokohama) تا شهر شیمودا (Shimoda) تردد دارد. کابین‌های این قطار مبله هستند و با تزئینات چوبی خاص و پنجره‌های شیشه‌ای، حس بودن در هتل را به مسافران منتقل می‌کنند. این قطار کابینی مخصوص برای اجرای گروه موسیقی دارد و در رستوران نیز با غذاهای مجلل و موسیقی زنده از مسافران پذیرایی می‌شود.

سیمپلون اورینت اکسپرس؛ قطار لندن به ونیز

قطار Venice Simplon-Orient Express یا قطار ونیز-اروپا که زیباترین شهرهای دنیا را به‌هم متصل می‌کند، جزء لوکس‌ترین‌ها است. سوئیت‌های بزرگ و پر زرق و برق این قطار، سال‌های باشکوه اروپا را برای مسافران تداعی می‌کنند؛ دکوراسیون داخلی این قطار به‌ سبک کلاسیک اروپایی طراحی و اجرا شده است و در آن با وعده‌ها و میان‌وعده‌های خوش‌مزه از مسافران پذیرایی می‌شود. یکی از میان‌وعده‌‌های معروف در منوی غذای قطار ونیز، خرچنگ‌های سفارشی از فرانسه است.

سفر با قطار سیمپلون اورینت اکسپر، فرصت دیدن مناظر طبیعی رویایی را برای مسافران به‌وجود می‌آورد. این قطار در مسیر حرکت خود از شهرهای لندن، ونیز، پاریس، اینسبروک و ورونا گذر می‌کند.

قطار گلدن ایگل، روسیه و مغولستان ؛ عقاب طلایی

قطار عقاب طلایی (Golden Eagle)، یکی از شناخته‌ترین قطارهای گردشگری لوکس و مجلل دنیا است که یکی از طولانی‌ترین و حماسی‌ترین مسافت‌های ریلی دنیا، یعنی مسیر مسکو تا ولادی وستوک را طی می‌کند؛ این سفر معمولا 8 روز طول می‌کشد. مسافران قطار عقاب طلایی با بهره‌مندی از امکانات لوکس و کم‌نظیر، سفری شاهانه و به‌یادماندنی را تجربه خواهند کرد.

قطار گلدن ایگل امکانات متنوعی شامل وعده‌های غذایی متنوع، سرویس‌دهی‌ باکیفیت، امکانات رفاهی، خدمات پزشکی و… ارائه می‌دهد. این قطار در مسیر خود که 11000 کیلومتر است، از دل سیبری عبور می‌کند. مسیر قطار گلدن ایگل روسیه، به‌دلیل مناظر متنوع و تماشایی ازجمله، سواحل بزرگ‌ترین دریاچه آب شیرین جهان، یعنی دریاچه بایکال، بسیار مشهور است. مسافران این قطار لذت تماشای مناظر طبیعی شگفت‌انگیز مسیر را به‌همراه شنیدن نوای ساز پیانو تجربه خواهند کرد.

لوکس ترین قطارهای ایران

بدون شک مطالعه درباره امکانات خاص و بی‌نظیر قطارهای مسافربری لوکس دنیا، هر فردی را برای تجربه سفر با آنها مشتاق می‌کند. قطارهای لوکس در ایران، اگرچه از لحاظ طراحی و تنوع امکانات با قطارهای گردشگری لوکس دنیا فاصله دارند؛ اما با بهره‌مندی از استانداردهای داخلی و بین‌المللی، سفری امن، راحت و مهیج را برای مسافران رقم می‌زنند. شما می‌توانید در هر لحظه از امکان پیش فروش قطار بهره بگیرید و با رزرو بلیط خود، برنامه‌ریزی دقیقی برای سفرتان داشته باشید. در این بخش با قطارهای لوکس ایران آشنا خواهید شد.

قطارفدک؛ هتل 5 ستاره متحرک

قطار 5 ستاره فدک، لوکس ترین قطار ایران است. شرکت فدک، برای اولین بار قطارهای 5 ستاره و لوکس را به ناوگان ریلی کشور وارد کرد. قطار فدک را به‌دلیل برخورداری از امکانات متنوع و ارائه خدمات مهمان‌‌داری باکیفیت، به‌عنوان هتل 5 ستاره متحرک تعریف می‌کنند و حتی می‌توان خدمات آن را با خطوط هوایی روز دنیا نیز مقایسه کرد. برخی از ویژگی‌ها و امکانات این قطار مدرن و مشتری‌مدار عبارت‌اند از: واگن‌های ایمن و استاندارد، پذیرایی باکیفیت (به‌صورت وعده غذایی، میان‌وعده و نوشیدنی خوش‌آمدگویی)، پرسنل حرفه‌ای و آموزش‌دیده، امکانات سرگرمی (پخش فیلم و موسیقی، توزیع نشریات)، کوپه‌ها و واگن‌های عایق دما و صدا، تزئینات داخلی لوکس و… .

قطار زندگی رجا؛ تجربه‌ای به‌یادماندنی از آغاز سفر

قطار زندگی یکی از قطارهای شرکت ریلی رجا است. این قطار لوکس و باکیفیت، امکاناتی مانند سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، پذیرایی مجلل در رستوران و کوپه، رستوران ویژه کودکان، پرسنل خوش‌برخورد و با اخلاق، امکانات رفاهی و امکانات سرگرمی ارائه می‌دهد. مسافران می‌توانند بلیط قطار زندگی را همراه با وعده عصرانه، شام یا شام ویژه رزرو کنند و تجربه چشیدن طعم غذاهای لذیذی که در رستوران‌های سطح بالا، سرو می‌شوند را به‌دست آورند.

قطار زندگی رجا؛ تجربه‌ای به‌یادماندنی از آغاز سفر

قطار نورالرضا؛ نور مهم‌ترین مسیرهای ریلی ایران

قطار نورالرضا معروف به قطار نور، یک قطار 5 ستاره و لوکس است که در مهم‌ترین مسیرهای ریلی کشور ازجمله، تهران-مشهد–تهران، کرج-مشهد و اصفهان-مشهد- اصفهان تردد دارد. این قطار کوپه‌ای 4 نفره، امکانات و خدماتی از قبیل پذیرایی کامل با غذا و نوشیدنی، مهمان‌داران باحوصله و حرفه‌ای، طراحی مدرن فضای داخلی کوپه‌ها، امکانات رفاهی، امکانات سرگرمی و… دارد. قطار زندگی از لحاظ فنی نیز در سطح بالایی است و با سیستم ترمز حرفه‌ای خود، سفری ایمن و بدون استرس را تضمین می‌کند.

فلای تودی؛ در دسترس‌ترین سایت خرید بلیط قطار

در این مطلب، تعدادی از قطارهای گردشگری لوکس جهان ازجمله، قطار گلدن ایگل روسیه و قطار ونیز اروپا را به شما معرفی کردیم، قطارهای لوکس دنیا، ویژگی‌های شگفت‌آوری دارند و برخی از آنها سوئیت‌هایی مشابه هتل‌های 5 ستاره را در اختیار مسافران قرار می‌دهند. شما هم می‌توانید با خرید بلیط قطار های لوکس ایران، تجربه سفری شاهانه روی ریل‌ها را تجربه کنید. در مطالب ذکر شده، با قطارهای فدک، نورالرضا و زندگی به عنوان نمونه‌ای از بهترین قطارهای ایران آشنایی پیدا کردید.

درصورت تمایل به سفر با قطار، کافیست وارد صفحه پیش فروش قطار سایت فلای تودی شوید و فقط با چند کلیک، گزینه متناسب با شرایط و بودجه خود را انتخاب و رزرو کنید. فلای تودی، معتبرترین و جامع‌ترین سایت مسافرتی ایران است که تمامی خدمات خود را در بستر اینترنت و با دسترسی آسان و سریع در اختیار هم‌وطنان قرار می‌دهد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا