تکنولوژی

گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک رونمایی شد / قیمت و مشخصات فنی + تاریخ عرضه

سامسونگ امروز در رویداد آنپکد از ساعت‌های هوشمند سری گلکسی واچ ۶ در دو نسخه‌ی استاندارد و کلاسیک رونمایی کرد. این محصولات به مجموعه‌ای از امکانات مرتبط با سلامت کاربران مجهز شده‌اند و از طراحی به‌روز و ظریف بهره می‌برند. علاوه‌براین حاشیه‌های نمایشگر این ساعت‌ها باریک‌تر و ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر شده است.

امکانات و قابلیت‌های گلکسی واچ ۶

طبق اعلام سامسونگ، گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک نشان از تعهد این شرکت به همگام‌سازی و گسترش دسترسی به ابزارهای پیشرفته‌ی نظارت بر سلامت دارند. این محصولات از قابلیت‌های جذابی مثل نظارت بر خواب و تناسب اندام بهره می‌برند علاوه‌براین اطلاعات بسیار مفیدی درمورد تغذیه به کاربران ارائه می‌دهند.

سری گلکسی واچ ۶، اطلاعات بسیار مفیدی مثل توصیه‌ها و تشویق‌های شخصی‌سازی‌شده به کاربران پیشنهاد می‌دهند. این ساعت‌ها الگوهای شخصی خواب هر کاربر را شناسایی کرده و براساس آن پیشنهاد‌هایی برای بهبود کیفیت خواب ارائه می‌دهند.

قابلیت Sleep Messages در سری گلکسی واچ ۶ به کاربران کمک می‌کند هر روز صبح، آمار بسیار دقیقی از کیفیت خواب، مدت خواب و غیره مشاهده کنند. علاوه‌براین، ساعت‌های هوشمند جدید کره‌ای‌ها با ویژگی Sleep Consistency و ارائه‌ی داده‌های مربوط به ثبات خواب کاربر، نشان می‌دهد مدت زمان خواب و بیداری او چقدر است.

قابلیت Sleep Coaching اکنون در سری گلکسی واچ ۶ بهبود یافته و به کاربران اجازه می‌دهد ازطریق دستورالعمل‌ها، نکات و همچنین یادآوری‌های قابل دسترس ازطریق گوشی متصل به ساعت، اهداف و بینش‌های مربوط به خواب خود را به‌راحتی عملی کنند. حالت Sleep Mode نیز اعلان‌ها را بی‌صدا می‌کند و نور نمایشگر را کاهش می‌دهد. علاوه‌براین حسگر نامرئی مادون‌قرمز روی این محصولات فعال می‌شود تا محیطی عالی برای خواب کاربر فراهم شود.

خانواده‌ی گلکسی واچ ۶ ازنظر تناسب اندام، اکنون ویژگی‌هایی مثل سنجش تراکم ماهیچه‌های اسکلتی، میزان متابولیسم پایه و درصد آب و چربی بدن و غیره را به کاربر ارائه می‌دهند تا شناخت بهتری از ساختار جسمی خود به‌دست آورد. از دیگر ویژگی‌های جذاب این ساعت‌ها می‌توان به توصیه‌های شخصی‌سازی‌شده درمورد تغذیه اشاره کرد که این مورد نیز در راستای بهبود سلامت جسمانی ارائه شده است.

ویژگی Heart Rate Zone در سری گلکسی واچ ۶ به کاربران کمک می‌کند تا قابلیت‌های فیزیکی خود را تجزیه‌وتحلیل کنند.

سری گلکسی واچ ۶ بیش‌از ۱۰۰ برنامه‌ی نظارت بر تمرینات ورزشی ارائه می‌دهد و قابلیت جدیدی به‌نام Track Run دارد؛ ویژگی جذابی که مسیر دویدن شما را ثبت می‌کند. این ساعت‌ها قابلیت‌های جذاب دیگری مثل اندازه‌گیری فشار خود، نوار قلب و اعلان ریتم نامنظم قلب را ارائه می‌دهند.

گلکسی واچ ۶ همچنین امکان سنجش دمای پوست را دراختیار کاربران قرار می‌دهد و علاوه‌براین اطلاعات بسیار مفیدی درمورد چرخه‌ی قائدگی زنان به آن‌ها نمایش می‌دهد. ویژگی Fall Detection نیز امکان تشخیص سقوط را فراهم کرده و بدین‌ترتیب اگر مشکلی مثل ایست قلبی، سقوط و غیره برای کاربر رخ دهد، بلافاصله با مراکز خدمات اضطراری تماس می‌گیرد و پیام هشداری به آن‌ها ارسال می‌کند.

طراحی گلکسی واچ ۶

سری گلکسی واچ ۶ نسبت‌به نسل قبل با امکانات نظارتی بهتر، قدرت پردازشی بیشتر و قابلیت‌های شخصی‌سازی گسترده‌تر طراحی شده‌اند. به‌عنوان مثال نمایشگر این ساعت‌ها نسبت‌به سری گلکسی واچ ۵ اکنون ۲۰ درصد بزرگ‌تر شده و به‌همین دلیل خواندن محتوا روی آن‌ها آسان‌تر می‌شود.

طراحی گلکسی واچ ۶

وضوح صفحه نمایش گلکسی واچ ۶ نیز بیشتر شده و اکنون روشنایی آن به ۲۰۰۰ نیت می‌رسد تا کاربران در هر شرایط نوری بتوانند به‌راحتی محتویات روی نمایشگر را مشاهده کنند. علاوه‌براین حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش این محصولات ۳۰ درصد نازک‌تر شده و قاب چرخشی گلکسی واچ ۶ کلاسیک، آن را به محصولی زیبا تبدیل کرده است. سامسونگ همچنین تصاویر پس‌زمینه‌ی کاربردی، تعاملی و بسیار زیبایی برای ساعت‌های هوشمند جدیدش طراحی کرده تا همه‌ی سلیقه‌ها را پوشش دهد.

ظرفیت باتری سری گلکسی واچ ۶ نیز نسبت‌به مدل قبلی این محصولات افزایش یافته و علاوه‌براین مصرف انرژی آن‌ها نیز بهینه‌تر شده است. براساس ادعای سامسونگ، کاربران می‌توانند فقط با ۸ دقیقه شارژ این ساعت‌ها، تا هشت ساعت به عمرباتری آن اضافه کنند.

مشخصات فنی گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ استاندارد همچنان در نسخه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری عرضه می‌شود درحالی‌که نسخه‌ی کلاسیک با ابعاد کمی‌ بزرگ‌تر از نسل قبل در نسخه‌ي ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری دردسترس قرار خواهد گرفت. بدنه‌ی نسخه‌ی استاندارد این محصول آلومینیومی است درحالی‌که نسخه‌ی کلاسیک بدنه‌ای از جنس فولاد ضدزنگ دارد و هردو به نمایشگری از جنس یاقوت‌کبود مجهز شده‌اند.

گلکسی واچ ۶ استاندارد ۴۰ و ۴۳ میلی‌متری به‌ترتیب ۲۸٫۷ گرم و ۳۳٫ گرم وزن دارند. وزن نسخه‌ی ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک نیز به‌ترتیب ۵۲ گرم و ۵۹ گرم است.

گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک

نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ استاندارد و نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری گلکسی واچ ۶ کلاسیک از باتری ۳۰۰ میلی آمپرساعتی بهره می‌برند درحالی‌که نسخه‌ی ۴۳ میلی‌متری مدل استاندارد و نسخه‌ی ۴۷ میلی‌متری مدل کلاسیک این محصول به باتری ۴۲۵ میل آمپرساعتی مجهز شده‌اند.

سامسونگ می‌گوید با هربار شارژ کامل سری گلکسی واچ با فعال بودن قابلیت نمایشگر همیشه روشن می‌توان ۳۰ ساعت با آن‌ها کار کرد و اگر قابلیت مذکور را خاموش کنید، عمر باتری به ۴۰ ساعت افزایش می‌یابد.

سری گلکسی واچ ۶ از تراشه‌ی جدید اگزینوس W930 بهره می‌برد که فرکانس آن ۱٫۴ گیگاهرتز است. این محصولات همچنین به ۲ گیگابایت رم و ۱۶ گیگابایت حافظه‌ی ذخیره‌سازی مجهز شده‌اند. از دیگر ویژگی‌های ساعت‌های هوشمند سامسونگ می‌توان به حسگرها زیستی سه‌کاره (ضربان قلب، تجزیه‌وتحلیل امپدانس بیوالکتریکی و EKG)، حسگر دمای پوست و GPS اشاره کرد.

سایر قابلیت‌های سری گلکسی واچ ۶

سری گلکسی واچ ۶ با کیف پول سامسونگ عرضه می‌شوند؛ این ویژگی درواقع دو قابلیت Samsung Pay و Samsung Pass را با یکدیگر ترکیب می‌کند تا کاربران بتوانند گزینه‌های بیشتری مثل کارت شناسایی، بلیط، کارت‌های پرواز، کارت‌های اعتباری و غیره را در آن ثبت کنند.

ویژگی Gesture Control نیز به شما کمک می‌کند برای دسترسی سریع به برنامه‌های موردنظر خود روی ساعت‌های سری گلکسی واچ ۶، میان‌برهای سفارشی ایجاد کنید. اکنون کاربران می‌توانند پیام‌های واتساپ را هم بدون نیاز به استفاده از گوشی، روی ساعت هوشمند خود مشاهده کنند. برنامه‌های جیمیل و تقویم گوگل که به‌طور اختصاصی برای سیستم‌های WearOS طراحی شده‌اند نیز در پاییز سال جاری برای کاربران منتشر خواهند شد.

قابلیت جذاب دیگری به‌نام Thermo Check به دارندگان گلکسی واچ ۶ اجازه می‌دهد بدون تماس فیزیکی با غذای موردنظر یا آبی که قصد شنا در آن را دارند، دمای آن‌ها را اندازه‌گیری کنند.

تاریخ عرضه گلکسی واچ ۶ و گلکسی واچ ۶ کلاسیک

گلکسی واچ ۶ استاندارد، در نسخه‌ی ۴۴ میلی‌متری و ۴۰ میلی‌متری در رنگ نقره‌ای و گرافیکی و طلایی عرضه خواهد شد. گلکسی واچ ۶ کلاسیک نیز در دو نسخه‌ی ۴۳ و ۴۷ میلی‌متری و در رنگ مشکی و نقره‌ای روانه‌ی بازار خواهد شد.

سری گلکسی واچ ۶ از ۲۶ جولای در بازارهای منتخب قابل پیش‌سفارش هستند و فروش آن‌ها از ۱۱ آگوست (۲۰ مرداد ۱۴۰۲) آغاز می‌شود.

گلکسی واچ ۶ استاندارد با برچسب ۳۰۰ دلاری و گلکسی واچ ۶ کلاسیک با برچسب ۴۰۰ دلاری عرضه خواهند شد. درمقام مقایسه، مدل قبلی این دو محصول به‌ترتیب با قیمت ۲۸۰ دلار و ۳۵۰ دلار روانه‌ی بازار شدند.
منبع: زومیت

2.7/5 - (4 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا