گل و گیاه

با 10 نوع گل و گیاه آپارتمانی که برگ پهن و بزرگی دارند آشنا شوید

گل‌های برگ‌پهن آپارتمانی، بهترین گزینه برای تزیین دکوراسیون داخلی منزل هستند. برای اینکه طبیعت را به خانه بیاورید و نشاط و سرزندگی را به اعضای خانواده هدیه کنید، از گل‌های برگ‌پهن آپارتمانی استفاده کنید.

معرفی 10 گل برگ‌پهن آپارتمانی

در این نوشتار از کارمادیو قصد داریم به معرفی 10 گل برگ‌پهن آپارتمانی بپردازیم تا با مطالعه ویژگی‌های آنها، طبق سلیقه خود یکی را انتخاب کنید.

  1. فیلودندرون پرتقالی

فیلودندرون پرتقالی

گیاهی حساس و نیاز به مراقبت و عاشق نور غیرمستقیم است. انواع فیلودندرون پرتقالی مناسب برای دکوراسیون و تزیین نمای داخلی منازل آپارتمانی هستند. این گیاه در تمام فصول سال سبز و سرحال است. اما توصیه می‌شود مراقبت وضعیت نگهداری آن باشید تا آسیبی نبیند. فیلودندرون پرتقالی به شاهزاده نیز معروف است. یکی از مشخصه‌های اصلی این گیاه، خاصیت تصفیه‌کنندگی است که محیط و فضا را از هر گونه آلودگی پاک می‌کند.

  1. دیفن کاملیا

گیاه دیفن کاملیا

نگهداری آسانی دارد و فقط زمانی که مشاهده کردید، سطح خاک روی گلدان، خشک شده به آن آب بدهید. بهترین گزینه برای محیط‌های آپارتمانی و اداری است. اگر در فصل بهار، تمام مراقبت‌های لازم را از دیفن کاملیا به کار ببندید، گلدهی را آغاز می‌کند. هر چند در محیط‌های آپارتمانی، احتمال گلدهی آن پایین است.

  1. فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا

فیکوس الاستیکا درختچه‌ای لاکچری با برگ‌هایی شبیه چرم است. بسیاری از افراد، فیکوس الاستیکا را با این ویژگی می‌شناسند. در واقع برگ‌پهن و چرم‌مانند شناسنامه این گیاه است. گیاه جنگلی با برگ‌هایی همیشه‌سبز و تماشایی که نگهداری از آن سخت نیست و فقط زمانی که سطح خاک این گیاه خشک شد، به آن آب دهید. فیکوس الاستیکا به نور غیرمستقیم و متوسط نیاز دارد.

  1. گیاه گوش فیل

گیاه گوش فیل

گیاه گوش فیل برگ‌هایی بزرگ و شبیه به گوش‌فیل دارد. به همین دلیل به این نام معروف و شناخته شده است. بال فرشته نام دیگری است که گیاه گوش‌فیل هم نسبت داده‌اند. نگهداری و مراقبت از آن، آسان و بی‌دردسر است. گوش‌فیل رشد بسیار سریعی دارد و به‌سرعت از گیاهی کوچک و کوتاه، به گیاهی بزرگ و تنومند تبدیل می‌شود. فقط توجه کنید اگر کودک یا حیوان خانگی دارید، توسط آنها خورده نشود. زیرا موجب مسمومیت شدید آنها می‌شود.

  1. موز زینتی

گیاه موز زینتی

درختچه‌ای با رشد سریع و عاشق نور زیاد است. موز زینتی گیاهی برگ‌پهن با وضعیت نگهداری بسیار حساس است. اگر تمام موارد و جوانب مراقبت از این گیاه را رعایت کنید، تا سال‌ها برای شما می‌ماند.

موز زینتی از جمله گیاهان لوکس است که میوه و گل می‌دهد. در فصل بهار گل می‌دهد و با گلبرگ‌هایی به رنگ سفید، نارنجی و بنفش شکوفا می‌شود. نیاز به خاک مقوی دارد و در فصول گرم سال 3 بار و در فصول سرد یک‌بار به آن آب دهید.

  1. فیکوس لیراتا

فیکوس لیراتا

گیاه فیکوس لیراتا درختچه‌ای بسیار زیبا با قابلیت نگهداری آسان و راحت است. این گیاه با نور غیرمستقیم و متوسط، رشد خوبی دارد. فقط هنگامی که 2 الی 3 سانتی‌متر از رویه خاک گلدان خشک شد، به آن آب بدهید. فیکوس لیراتا گیاهی باخاصیت تصفیه‌کنندگی هواست. تمامی این عوامل، گیاه فیکوس لیراتا را برای تزیین دکوراسیون منزل، مجتمع‌های اداری و تجاری مناسب ساخته است.

  1. برگ‌انجیری

برگ‌انجیری

گیاه برگ انجیری یا پنیر سوئیسی، گیاهی باخاصیت نگهداری آسان و راحت و مناسب برای خانواده‌های پرمشغله است. زیبایی و جذابیت این گیاه آن‌قدر بالاست که آن را گزینه مناسبی برای دیزاین داخلی آپارتمان می‌دانند. اگر از گیاه به‌خوبی مراقبت شود، سال‌های سال مهمان ‌خانه شما خواهد بود و سرزندگی و شادابی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

  1. آنتوریوم

گل آنتوریوم

برگ‌های پهن گل آنتوریوم، تداعی‌کننده جنگل‌های سرسبز استوایی هستند. به همین دلیل نقش مؤثری در ایجاد زیبایی دکوراسیون منزل دارند. علاوه بر زیبایی، گیاهی با مقاومت و طول عمر طولانی است. نگهداری از آن بسیار آسان است. با قراردادن آن در منزل، ظاهری شیک و لوکس به خانه خود می‌دهید.

  1. نخل بادبزنی

گیاهی برگ‌پهن با مقاومت زیاد در مقابل سرما و گرماست. به همین دلیل لقب سازگارترین نخل برگ‌پهن را به آن داده‌اند. این گیاه روزانه به 4 ساعت نور مستقیم خورشید نیاز دارد. نخل بادبزنی را در معرض مستقیم وسایل گرمایشی و سرمایشی قرار ندهید. زیرا گرما و سرمای مصنوعی به آن آسیب می‌زند. نیاز به آب زیادی ندارد. قبل از آبیاری این گیاه، از خشک‌بودن خاک آن مطمئن شوید.

10. آگلونما

گیاهی بسیار مقاوم با برگ‌های پهن و زینتی است. به مراقبت و نگهداری زیاد، نیازی ندارد. حتی با نگهداری حداقلی، مدت‌زمان زیادی زنده می‌ماند. فقط در زمانی که متوجه گردوغبار روی برگ‌های آن شدید، با دستمال مرطوب، آلودگی‌ها را پاک کنید تا گیاه راحت نفس بکشد.

 

منبع: کارمادیو

3.9/5 - (37 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا