تکنولوژی

تریدرها از این مزایای لایت فایننس نهایت استفاده را ببرند

لایت فارکس

پیش از هر چیز ابتدا اجازه دهید تا تفاوت لایت فارکس با لایت فایننس را بیان نماییم و سپس به سراغ عملکرد درخشان لایت فایننس در این دو سال اخیر برویم. در 10 تیر ماه سال 1384، کارگزاری به نام LiteForex، فعالیت خود را شروع کرد. این کارگزاری، جزو قدیمی‌ترین بروکرهای امروزی در سطح دنیا به شمار آمده که خوشبختانه به تریدرهای ایرانی نیز خدمات می‌دهد. با گذشت زمان و تاسیس شدن بروکرهای رقیب (خصوصا در یک دهه اخیر) و به دلیل عدم به‌روزرسانی زیرساخت‌های کارگزاری لایت فارکس، رفته رفته از محبوبیت این بروکر قدیمی و نام آشنا کاسته شد. در سال 1400 (یا همان نوامبر 2021 میلادی) مجموعه مدیریت این کارگزاری تصمیم گرفت تا تغییرات اساسی در سیستم مدیریتی و خدمات ارائه شده ایجاد نماید. این تغییرات شامل کاهش کارمزدها، تسهیل ترید کردن، تنوع بخشیدن به سبد معاملاتی، بهبود وبسایت کارگزاری و … بود.

لایت فایننس

به دلیل به وجود آمدن تغییرات اساسی در عملکرد کارگزاری لایت فارکس و همچنین، متنوع شدن سبد معاملاتی، این کارگزاری تصمیم گرفت تا نام برند خود را به لایت فایننس یا همان Lite Finance تغییر دهد. در ورژن جدید این کارگزاری، بیش از 60 رمزارز محبوب به سبد معاملاتی بروکر اضافه شد و همین امر نیز باعث شده تا لایت فایننس، تبدیل به بروکر اصلی رمزارزها شود. در قالب خدمات جدید این کارگزاری، لایت فایننس توانست مجددا خود را به صدر برترین بروکرهای فارکس ایران و جهان باز گرداند و مشتریان از دست داده را مجددا به سمت استفاده از خدمات خود، ترغیب نماید.

نوآوری لایت فارکس

جالب است بدانید که این کارگزاری، اولین بروکر جهان بود که حسابی با نام حساب CENT را در اختیار مشتریان خود قرار داد. امروزه، سایر بروکرها این مدل حساب را با نام‌های دیگر (مثلا حساب میکرو)، در اختیار مشتریان خود قرار داده‌اند. زمانیکه این کارگزاری حساب سنت را در اختیار تریدرها قرار گذاشت، با استقبال بی نظیری روبرو شد، چرا که تریدرهای تازه‌کار، به سادگی می‌توانستند با بودجه‌های بسیار کم (مثلا تنها 1 دلار)، فضای واقعی معاملات فارکس را تجربه نمایند. این حساب‌ها، شرایط خاصی داشته که به تریدر اجازه می‌دهد معاملات واقعی برروی تمامی نمادهای معاملاتی را با بودجه بسیار کم، انجام دهند.

خدمات لایت فایننس

لایت فایننس به عنوان یک کارگزاری مطرح بازار فارکس، به مشتریان خود (یا همان تریدر) اجازه می‌دهد تا به صورت کاملا رایگان، یک حساب معاملاتی فارکس باز کرده، پلتفرم معاملاتی را دانلود نماید و سپس با متصل کردن حساب معاملاتی خود به سرورهای این مجموعه (با کمک پلتفرم معاملاتی)، به بخش‌های مختلف مارکت‌های مالی از جمله جفت‌ارزها، رمزارزها، سهام، شاخص بورس، فلزات سنگین، انرژی و … دسترسی داشته باشد. سپس تریدر می‌تواند معاملات خرید/فروش خود را با تکیه بر سرورهای قدرتمند این کارگزاری انجام داده و سود/ضرر خود را برداشت نماید. اما این کارگزاری، مزایای متعددی داشته که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

کارمزد بسیار کم

یکی از اصلی‌ترین تغییرات ساختاری در این کارگزاری، کاهش قابل توجه کارمزدهای دریافتی در قالب اسپرد، کمیسیون و سوآپ بوده است. در حال حاضر، لایت فایننس یکی از کمترین میزان کارمزدها را در میان تمامی بروکرها، دریافت می‌نماید. در هر سه حسابی که بروکر در اختیار تریدر قرار می‌دهد، میزان کارمزدها در سطح رقابتی تعیین شده که به معنای افزایش حاشیه‌ی سود تریدر از هر معامله است. جالب است بدانید که همه‌ی حساب‌ها امان تبدیل شدن به حساب اسلامی (صفر شدن سوآپ) را دارند.

وب تریدر قدرتمند

یکی از مزایایی که این کارگزاری برای مشتریان خود فراهم کرده است، استفاده از نسخه‌ی حرفه‌ای و کاربرپسند وب تریدر بوده که فعالیت در بازار فارکس را بسیار آسان خواهد کرد. اگرچه این بروکر، پلتفرم‌های متاتریدر را نیز در اختیار مشتریان خود قرار داده، اما تمامی تریدرها می‌توانند پس از لاگین کردن به حساب کاربری خود در این بروکر، به سادگی از وب تریدر لایت فایننس نیز استفاده نمایند. در این وب تریدر، مارکت به بخش‌های مختلف تقسیم بندی شده و تریدر می‌تواند با مراجعه به بخش مارکت، نماد معاملاتی مد نظر خود را انتخاب نموده و سپس، ضمن بررسی چارت قیمتی و استفاده از ابزارهای تحلیل تکنیکال برروی چارت (در صورت نیاز)، پوزیشن‌های معاملاتی خود را به سادگی، ثبت نماید. تصویری از این وب تریدر را در زیر مشاهده می‌نمایید:

تریدرها از این مزایای لایت فایننس نهایت استفاده را ببرند

برداشت آنی

تقریبا در تمامی بروکرها، امکان واریز آنی پول به حساب معاملاتی یا همان شارژ حساب فراهم شده است. اما پروسه‌ی برداشت وجه از حساب معاملاتی، در بین بروکرهای متفاوت، تفاوت‌های قابل توجهی دارد. در بعضی بروکرها (مثلا فیبوگروپ)، پروسه‌ی برداشت وجه به 3 روز کاری زمان نیاز دارد! اما در لایت فایننس، برداشت وجه به صورت آنی انجام شده و همین امر نیز باعث رفع هرگونه دغدغه برای تریدرها خواهد شد. تمامی درخواست‌های برداشت به صورت اتوماتیک انجام شده و هیچگونه سیستم نظارت بر تریدرهای انجام شده (وضع قوانین سخت!) وجود ندارد و به محض ثبت درخواست، موجودی درخواستی، انتقال داده خواهد شد.

سیگنال رایگان

این کارگزاری، چندین تیم تحلیل و آنالیز متخصص را در اختیار داشته که نه تنها به صورت روزانه اخبار و اطلاعات کافی را در اختیار تریدر قرار می‌دهد، بلکه ابزارهای متعددی را با کمک وب تریدر در اختیار مشتریان خود قرار داده است. در هر بخش مارکت که قصد انجام معاملات را داشته باشید، به سادگی می‌توانید به بخش سیگنال رایگان مراجعه کرده و نتیجه‌ی تحلیل چندین اندیکاتور مختلف را بررسی نمایید. در نظر داشته باشید که این ابزارها، صرفا برای کمک کردن به تریدر بوده و به تنهایی نمیتوانند ملاکی برای تصمیم گیری در خصوص باز کردن یا بستن پوزیشن‌های معاملاتی باشند.

حساب ECN

یکی از دغدغه‌های به حق تریدرها، این است که در بعضی موارد، طرف دیگر هر ترید را خود بروکر برعهده می‌گیرد. بدین ترتیب، سود تریدر در گرو ضرر بروکر (و بالعکس) خواهد بود. این شرایط، باعث شده تا همواره ترس کلاهبرداری بروکر وجود داشته باشد. حساب‌های ECN، ایجاد شدند تا این دغدغه‌ها را به صورت کلی برطرف نمایند. خوشبختانه، کارگزاری لایت فایننس، بهترین حساب ECN را در اختیار مشتریان خود قرار داده است. همانطور که در مقاله حساب ECN (لینک قبلی) بیان شده، این کارگزاری، نه تنها کارمزد بسیار کمی برای این حساب لحاظ کرده، بلکه میزان دیپازیت اولیه را نیز به شدت کاهش داده است. حساب ای سی ان لایت فایننس، با اختلاف بهترین حساب از این مدل، در میان تمامی بروکرهای فعال در ایران بوده و عموما کسانیکه به دنبال این مدل حساب هستند، این کارگزاری را انتخاب می‌کنند.

سوشال تریدینگ

یکی از مباحثی که در سال‌های اخیر رونق پیدا کرده، وجود پلتفرمی به نام سوشال تریدینگ است. در این پلتفرم، تریدهای مختلف می‌توانند به صورت دست جمعی یک نماد معاملاتی را در نظر گرفته و تحلیل‌های خود را در خصوص روند آتی قیمت این دارایی، بیان کنند. طبیعتا تریدرهای تازه وارد، هنگامیکه در این جمع قرار بگیرند، قدرت تحلیل بهتری پیدا کرده و با سرعت بیشتری به یک تریدر حرفه‌ای تبدیل خواهند شد. خوشبختانه لایت فایننس، فیچر سوشال تریدینگ را نیز در کابین شخصی خود به مشتریان ارائه کرده است و تریدر به سادگی می‌تواند هم نظرات دیگر تردیرها را بررسی نماید و هم نتیجه‌ی تحلیل خود را با دیگران به اشتراک بگذارد.

تنوع نمادهای معاملاتی

همانطور که پیشتر مطرح کردیم، یکی از دلایلی که کارگزاری لایت فارکس، نام برند خود را به لایت فایننس تغییر داد، تنوع‌بخشی به سبد معاملاتی بوده است. این کارگزاری در حال حاضر بیش از 220 نماد معاملاتی را در اختیار تریدرهای خود قرار داده که در این میان، نام بیش از 60 نماد معاملاتی از بخش رمزارزهای مارکت نیز به چشم می‌خورد. بدین ترتیب، لایت فایننس نه تنها بهترین حساب ای سی ان را عرضه کرده، بلکه متنوع‌ترین سبد معاملاتی نمادهای رمزارز را در اختیار مشتریان خود قرار داده و توانسته لقب بهترین بروکر رمزارز را نیز از آن خود کند. همچنین، ارائه‌ی بیش از 100 نماد معاملاتی از بخش سهام شرکت‌های بزرگ دنیا نیز یکی از نکات مثبت این کارگزاری است.

معایب لایت فایننس

تا اینجای کار متوجه شدید که لایت فارکس، یا بهتر بگوییم لایت فایننس، واقعا یکی از بهترین بروکرهای فعال در ایران است. اما به هر حال، هر کارگزاری نقاط قوت و ضعف مخصوص به خود دارد. در این بخش از مقاله، قصد داریم تا در خصوص نقاط ضعف یا همان معایب این بروکر صحبت کنیم. لایت فایننس، اگرچه تیم پشتیبان فارسی زبان دارد، اما این تیم تنها از طریق پنل کاربری پاسخگو هستند. بدین ترتیب، امکان دسترسی به تیم پشتیبانی در پلتفرم‌های معمول دیگر (مثلا تلگرام)، به کلی وجود ندارد. اما با بررسی انجام شده، تیم پارسی زبان لایت فایننس، در مدت زمان معقولی پاسخ سوالات شما را خواهند داد. یکی از نکاتی که باید به آن توجه نمایید، حضور گروه‌های تلگرامی کلاهبردار با نام لایت فایننس بوده که هیچ ربطی به این بروکر ندارند. خود بروکر صراحتا اعلام کرده که تنها از طریق کابین شخصی، به سوالات تریدرها پاسخ خواهد داد.

نکته دیگر در خصوص لایت فایننس، اجباری بودن احراز محل سکونت بوده که ممکن است پروسه‌ی ثبت نام را اندکی طولانی‌تر نماید. در حال حاضر، بسیاری از بروکرها، پروسه‌ی احراز محل سکونت را برای کاربران ایرانی، کاملا اختیاری کرده‌اند، اما این پروسه همچنان در لایت فایننس، اجباری است. خوشبختانه سایت این کارگزاری با سرعت بسیار بالایی در ایران فعال بوده و هیچگونه محدودیتی در دسترسی به آن وجود ندارد. با این حال، ممکن است وبسایت‌هایی با نام مشابه و با هدف کلاهبرداری، به دنبال فریب کاربران باشند. به همین دلیل نیز مطمئن شوید که در هنگام ثبت نام، حتما وارد وبسایت اصلی این کارگزاری (مخصوص کاربران ایرانی) شده‌اید. برای پیدا کردن آدرس اصلی بروکر لایت فارکس، کافی است به وبسایت بهترین هست مراجعه نموده، از منوی بالای سایت، گزینه سرمایه‌گذاری و سپاس بروکر لایت فارکس را انتخاب نمایید.

لایت فارکس بهترین هست

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا