سبک زندگی

بهترین روغن برای روشن شدن و پاکسازی پوست صورت در شب

جهت روشن شدن و تغذیه پوست صورت در شب روغن‌ های ارگانیک بسیاری از جمله روغن کنجد، روغن نارگیل، روغن آرگان، روغن زیتون، روغن بادام، روغن آووکادو و… وجود دارند اما از بین این روغن‌ها چند مورد دارای خواص بیشتری نسبت به دیگر انواع روغن‌ها هستند که در ادامه این مطلب از کارمادیو به معرفی آن ها می‌ پردازیم.

بهترین روغن برای پوست صورت در شب

در زیر به بهترین روغن‌های طبیعی و گیاهی که می‌توانید در شب برای تقویت و جوانسازی پوست صورت خود از آنها استفاده کنید را به شما عزیزان معرفی می‌ کنیم.

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا

روغن جوجوبا یکی از بهترین روغن‌ ها برای صورت قبل از خواب است که مناسب برای انواع پوست‌ ها بوده و ترکیباتی دارد که علاوه بر اینکه باعث تقویت پوست می‌ شود باعث رطوبت رسانی به آن نیز می‌ گردد. نحوه استفاده از روغن جوجوبا به صورت ماساژ بر روی پوست است.

روغن آلوئه ورا

روغن آلوئه ورا 

روغن آلوورا از دیگر روغن‌ها برای استفاده در شب است که باعث پاکسازی عمیق پوست روشنی آن درمان آکنه و مقابله با علائم پیری زودرس است و جهت استفاده از روغن آلوورا می‌توان آن را به صورت مرطوب کننده یا ماسک پوستی بر روی پوست صورت استفاده نمود.

روغن آووکادو

این روغن به عنوان یکی از اولین روغن‌ ها شناخته شده است که در شب برای پوست صورت فوق العاده است و دارای خاصیت ضد پیری و جلوگیری از چروک شدن، تقویت لایه‌ ها و عناصر دفاعی طبیعی پوست در مقابل رادیکال‌ های آزاد، آبرسانی و تامین ویتامین‌ های مورد نیاز پوست،ترمیم زخم‌ ها و بریدگی‌ ها و نیز کاهش چین و چروک و خطوط اطراف چشم می‌ باشد.

جهت استفاده از روغن آووکادو می‌توان آن را به صورت سرم در شب بر روی پوست صورت مالیده و ماساژ دهید تا کاملاً جذب پوست شما گردد.

روغن آرگان

 این روغن یکی از معروف‌ ترین روغن‌ های گیاهی جهت تغذیه پوست و تقویت مو است و ۹۹ درصد ترکیبات آن تری گلیسرید و یک درصد نیز ویتامین،e تئونئیدها استرول‌ ها ویتامین آ و پلیفنول‌ها هستند.

روغن آرگان دارای خواصی از جمله جلوگیری از خشکی پوست، مقابله با پیری زودرس، درمان جوش و جای جوش، درمان ترک‌ های پوستی، آبرسانی قوی برای پوست خشک، ضد التهاب و جوانساز، جلوگیری از خشکی لب‌ ها است.

این روغن طبیعی همچنین، یک لایه برداری طبیعی پوست، تقویت ابرو و مژه، درمان چروک دور چشم، درمان ریزش مو و شوره سر و…می‌ باشد.نحوه استفاده از روغن آرگان هنگام شب به عنوان مرطوب کننده روی پوست تمیز ماساژ داده می‌ شود.

روغن نارگیل

روغن نارگیل

روغن نارگیل دارای خاصیت ضد خشکی پوست و تسکین دهندگی و صاف کردن آن می‌باشد و می توان قبل از خواب به عنوان یک مرطوب کننده و حتی روزانه از آن استفاده کرد.

روغن هسته انگور

از دیگر روغن‌ های بسیار عالی جهت تغذیه پوست در شب روغن هسته انگور است که دارای خاصیت نرم کنندگی و مرطوب کنندگی برای انواع پوست‌ ها می‌ باشد و به دلیل خواص دیگری که برای پوست صورت دارد به عنوان یکی از گران‌ ترین روغن‌ ها به شمار می‌ رود.

طرز استفاده از روغن‌ های شب برای پوست صورت

جهت اثرگذاری هرچه بیشتر روغن‌ های فوق برای پوست صورت باید مراحل زیر را رعایت کنید:

  • صورت خود را ابتدا به کمک مایع شستشوی صورت یا فوم کاملاً تمیز کنید.
  • همچنین می‌ توانید از انواع تونل برای پاکسازی عمیق پوست استفاده نمایید‌
  • پس از خشک کردن صورت به گونه‌ای که کمی مرطوب باشد روغن مد نظر را بر روی نواحی مختلف صورت از پیشانی تا چانه و دور چشم‌ ها ماساژ داده و صبر می‌ کنید تا جذب پوست شما شوند.

بهترین روغن برای پاکسازی صورت

از آنجایی که پاکسازی صورت یکی از مهم‌ ترین کارها برای مراقبت از پوست می‌ باشد می توان از روغن‌ های طبیعی برای از بین بردن آلودگی‌ ها و چربی‌ های اضافه آن استفاده کرد که در زیر به چند مورد از این روغن ها می‌ پردازیم.

روغن ماکادمیا

روغن ماکادمیا

از آنجایی که روغن ماکادمیا دارای خاصیت ضد باکتریایی و ضد التهابی است به عنوان یکی از روغن‌ های پاکسازی پوست شناخته شده است. این روغن همچنین به درمان آکنه‌ های موجود در پوست کمک بسزایی می‌ کند‌.

روغن بادام شیرین

روغن بادام شیرین یکی از روغن‌ هایی است که می‌ توان برای پاکسازی پوست از آن استفاده کرد و ویتامین e موجود در آن به عنوان یک عنصر آنتی اکسیدان قوی جهت پاک کنندگی پوست شناخته می‌ شود.

روغن هسته انار

روغن هسته انار

از آنجایی که پوست چرب مستعد آکنه و انواع جوش می‌ باشد می توان برای پاکسازی آن از روغن هسته انار استفاده کرد که دارای تنظیم کننده چربی پوست است. این روغن همچنین دارای اسید لئونیک فراوانی است که به درمان جوش و آکنه کمک بسزایی می‌ کند.

روغن درخت چای

این روغن برای پوست‌ های چرب و دارای آکنه یک پاک کننده بسیار قوی و مناسب است که چربی پوست را تنظیم کرده و به صورت عمقی منافذ پوست را پاکسازی می‌ کند. این روغن همچنین انواع جوش‌ های پوستی و آکنه را برطرف می‌ کند.

روغن کرچک

روغن کرچک از دیگر روغن‌ هایی است که می‌ توانید برای خلاص شدن از شر تیرگی زیر چشم و رفع آلودگی‌ های پوست و افزایش جریان خون در پوست صورت خود از آن استفاده کنید.

جمع‌بندی

در متن فوق ابتدا چند مورد از بهترین روغن‌ های گیاهی که می‌ توانید در شب برای تقویت و روشن شدن پوست خود از آنها استفاده کنید را به شما معرفی کردیم. سپس طرز استفاده از این روغن‌ ها را بیان نمودیم.

در پایان نیز چند مورد است روغن‌ هایی که می‌ توانید برای پاکسازی پوست صورت خود از آلودگی‌ ها استفاده کنید را نام بردیم. حال می‌ خواهیم شما را به مطالعه یک موضوع مرتبط با این مقاله یعنی بهترین ماسک ها برای رفع لک صورت و روشن شدن پوست دعوت کنیم.

 

3.7/5 - (154 امتیاز)

نوشته های مشابه

8 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
خدیجه
6 ماه قبل

تا حال استفاده نکردم صورتم خیلی زیاد داغ داغ داه خال صورتم زیاد ای اگه استفاده کنم کدام مشکل پیش نمیاد

هانا
6 ماه قبل

عالی

۰۹۱۱***۸۳
6 ماه قبل

عالی هست

دکتر بهروزی
6 ماه قبل

گول این روغن ها ی گیاهی که تبلیغ کرده برای صورت نخورید این روغن‌ها پوست را سیاه می کند

سمیرا
6 ماه قبل

عاااللیی یعنی واقعا میشه از این روغن ها برای جوانسازی پوست استفاده کرد من از یه کرم شب استفاده میکنم ولی صورتم جوش سر سفید میزنه اگه این روغن ها این خاصیت رو داشته باشن بصرفه ست استفاده کنی فقط یه سوال دارم من از روغن زیتون استفاده میکنم اونم این خاصیت رو داره یا باید این روغن ها رو تهیه کنم

فییییسسسس
پاسخ به  سمیرا
6 ماه قبل

داداش اصلا بی خیال لازم نیست روغن ها رو تهیه کنی وازلن بزن به صورتت کارتو راه میندازه اومدی تو سایت داره بهت روغنکاری معرفی میکنه

الی
6 ماه قبل

فوق العاده عالی

هادی از تهران هستم
6 ماه قبل

سلام و علیکم؛؛؛یک پیشنهاد؛داشتم؛اگر به صورت فیلم ویا ویدیو ویا کلیپ باشد البته بدون سانسور و امکان دانلود کردن را به سادگی داشته باشد دیگر عالی می شود؛؛اگر لطفا برای همیشه انجام دادید سالم باشید لطفا

دکمه بازگشت به بالا