سبک زندگی

طرز برخورد با کسانی که در زندگی ما فضولی می‌کنند؟ / ۱۱ راه کار عملی

بیشتر ما در زندگی با افرادی برخورد می‌ کنیم که دوست دارند در زندگی ما دخالت و فضولی کنند بنابراین در این مقاله از کارمادیو تصمیم داریم روش‌ هایی را به شما بیاموزیم تا دخالت این افراد در زندگی خود جلوگیری کنید‌.

چگونگی برخورد با کسانی که سعی دارند در زندگی ما فضولی کنند

1. عوض کردن موضوع بحث

یکی از بهترین روش‌ های پاسخ دادن به افراد فضول این است که موضوع بحث را عوض کنید یعنی اگر از شما سوالی پرسید که دوست نداشتید بدان پاسخ دهید موضوع بس را عوض کنید وان برای مثال اگر از شما پرسیدند که« چرا هنوز بچه‌دار نشده‌ای؟» می‌ توانید جواب دهید« یادم است که خودت سه تا بچه داری حالا چند سالشان است؟»

2. بررسی نیت افرادی که در زندگی ما دخالت می‌ کنند

وقتی کسی در زندگی شما دخالت می‌ کند سعی کنید متوجه شوید که نیت او خیر است یا نه زیرا گاهی افراد نیت خوبی دارند اما نمی‌ توانند آن را به شکل درستی بیان کنند گاهی هم ممکن است چیزهای درستی در حرفشان باشد اما در عین حال احتمال داشته باشد صرفاً به فکر خودشان باشند.

3. داشتن مرزبندی واضح

می‌ توانید قاطعانه به آنها بگویید که علاقه به موضوع بحث ندارید مثلاً می‌ توانید در ارتباط با اینکه حقوق شما را می‌ پرسند بگویید من در مورد حقوقم صحبت نمی‌ کنم. همچنین لازم است یاد بگیرید که به درخواست بعضی از این افراد نه بگویید و نیز از حریم شخصی و خانوادگی خود در برابر آنها محافظت کنید به عنوان مثال به آنها اجازه ندهید وارد حساب کاربریتان شوند یا وارد گوشی شما شوند.

طرز برخورد با کسانی که در زندگی ما فضولی می‌کنند؟

4. بی اعتنا بودن

در زندگی ما و اطرافمان کسانی وجود دارند که امکان دور شدن از آنها را نداریم و مجبوریم رابطه خود را با آنها حفظ کنیم مانند همسایه‌ ها. بنابراین اگر این افراد در زندگی شما دخالت فضولی می‌ کنند بهتر است که به آنها توجه نکنید.

5. با یک کنایه مودبانه جلویشان در بیایید

در برخورد با همه اطرافیان ادب حائز اهمیت است اما این بدان معنا نیست که در برابر کسی که سعی دارد در زندگی شما فضولی کند سکوت کنید بلکه می‌ توانید با یک پاسخ کنایه آمیز جلوی دخالت بیش از حد او را بگیرید. همچنین می‌ توانید به او بگویید( نمی‌ دانستم زندگی من انقدر برایت مهم است دلیل به خصوصی دارد!؟) این جمله شما آنها را وادار به عقب نشینی می‌ کند زیرا با سوال دشوار شما روبرو می‌ شوند.

6. به خودتان نگیرید

از آنجایی که ما می‌ توانیم تنها روی اعمال خود کنترل داشته باشیم و کنترل بر روی اعمال دیگران نداریم بنابراین به هنگام گفته‌ ها دیگران احساس خود را کنترل کنید و سعی کنید تمرکز را روی چیزی که می‌ گویند بگذارید نه روی اینکه آیا آن چیز باید رخ می‌ داد و باید حتماً تا حالا ازدواج کرده بودید.

7. مسائل خصوصی خود را با آنها در میان نگذارید

سعی کنید مسائل خصوصی خود و خانواده‌تان را با دیگران به خصوص آنهایی که در زندگیتان دخالت می‌ کنند در میان نگذارید حتی اگر درباره آن از شما سوال شود چرا که اطلاعات شخصی  برای افراد فضول نظیر محرک عمل می‌ کند و به محض اینکه چیزی در مورد آن متوجه شوند دوست دارند درباره‌اش اظهار نظر یا سوال کنند.

8. با مهربانی واکنش نشان دهید

در بسیاری از مواقع افراد به این دلیل در زندگی دیگران دخالت می‌ کنند که از زندگی خود ناراضی هستند و ممکن است برای اینکه احساس بهتری داشته باشند در زندگی شما دخالت و فضولی کنند بنابراین بهتر است با آنها همدل بوده و در برخورد با آنها گوش شنوا داشته باشید. به عنوان مثال اگر از شما بپرسند« همسرت که خیلی انسان خوبی بود و چرا از او طلاق گرفتی» می‌ توانی مودبانه از او بپرسی« شما تجربه طلاق دارید که از آن پشیمان باشید؟»

9. تا حد امکان با این افراد کمتر وقت بگذرانید

یکی از ساده‌ ترین روش‌ ها برای مقابله با افراد فضول این است که تعامل خود با آنها کم کنید و بدین وسیله از دخالت آنها در زندگی شخصی خود بکاهید.

طرز برخورد با کسانی که در زندگی ما فضولی می‌کنند؟

10. احساس خود را با آنها در میان بگذارید

ممکن است برخی از افراد وقتی به شما چیزی می‌ گویند ندانند که دارند به شما آسیب می‌ زنند و ندانند که از حرف آنها رنج می‌ برید بنابراین لازم است که آرام و بدون بحث کردن با آنها صحبت کنید و بگویید که از این رفتار آنها ناراحت می‌ شوید.

11. با شوخ طبعی رفتار کنید

گاهی در برخورد با دیگران که در زندگی شما دخالت می‌ کنند با شوخ طبعی رفتار کنید مثلاً می‌ توانید اگر از شما پرسیدن که« آیا کسی را می‌ بینی یعنی اینکه رابطه عاشقانه‌ای با کسی داری» در پاسخ می‌ توانید بگویید من دارم یه شیرینی آنجا می‌ بینم که خیلی هم خوشمزه به نظر می‌ رسد!»

جمع‌بندی

در این مطلب روش‌ های برخورد با افرادی که در زندگی ما فضولی و دخالت می‌ کنند را ذکر کرده و توضیحات لازم در هر مورد را دادیم. حال اگر می‌ خواهید با یکی دیگر از موضوعاتی که می‌ توانید با مطالعه آن بر مهارت‌ های رفتاری خود بیفزایید آشنا شوید می‌ توانید به مقاله ۸ ترفند طلایی در زبان بدن که اعتماد به نفس را بیشتر نشان می‌ دهند مراجعه کنید.

 

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا