سبک زندگی

چند ترفند ساده برای از بین بردن چروک لباس بدون استفاده از اتو

پوشیدن لباس های آراسته و اتو کشیده به جذابیت شما در مهمانی ها، محل کار و حتی در میان غریبه ها ‌کمک می کند. به همین دلیل استفاده از چندین ترفند ساده و آسان برای رفع چروک لباس بدون اتو، می تواند به شما کمک کند که اگر برق ساختمان شما قطع بود و یا در جایی اتو نداشتید چطور لباستان را بدون چروک و صاف به تن کنید و در مهمانی ها، کلاس درس و یا محل کار حاضر شوید.

در این مقاله از کارمادیو ترفندهای رفع چروک لباس را بدون استفاده از اتو برای شما شرح خواهیم داد بنابراین تا اتمام مقاله همراه ما باشید.

8 ترفند ساده برای از بین بردن چروک لباس

حتما گاهی اوقات هم برای شما پیش آمده است که فرصت اتو کشیدن نداشتید و یا دسترسی به اتو برایتان میسر نبوده، در زیر ترفندهایی را برای شما شرح می دهیم که اگر به هر دلیلی نتوانستید اتو بکشید از ترفندهای زیر استفاده کنید.

1- استفاده از کتری به جای اتو

استفاده از کتری به جای اتو

شاید برای شما هم اتفاق افتاده است که اتو در دسترستان نبوده یا به هر دلیلی نتوانسته اید از روش‌های مناسب برای رفع چروک لباس به بهترین نحو استفاده کنید. ولی یک کتری در اختیار شماست بنابراین دست به کار شوید برای انجام این کار کافی است که کتری را پر از آب کنید و روی شعله زیاد قرار دهید تا جوش بیاید.

سپس کتری را روی لباس چروک بگذارید که آن را روز سطحی صاف کرده اید. از کتری به همان شکلی استفاده کنید که اتو را به کار می برید. بعد از اتمام کار متوجه می شوید که لباس فاقد هر گونه چروکی است و می توانید آن را برای کلاس درس و جلسات رسمی یا مهمانی ها استفاده کنید.

2- خیس کردن لباس

خیس کردن لباس برای اتو کردن

برای انجام این روش لباس را خیس کنید ولز حین خیس کردن دقت کنید که زیاد تا نشود که چروک های سختی روی لباس بیفتد و بلافاصله بعد از خیس کردن لباس را با گیره به طناب آویزان کنید زیرا آویزان نمودن لباس از گیره یا بند رخت در جای بدون رطوبت و خشک باعث می‌شود تا چروک های لباس کاهش یابد.

3– استفاده از یک جسم سنگین به جای اتو

در ترفندی دیگر شما می توانید از یک پشتی یا کتاب سنگین و حتی لحاف و تشک سنگین برای رفع چروک لباس استفاده کنید. به این صورت که ابتدا لباس را صاف کنید و سپس جسم سنگین را روی آن قرار دهید. البته در این حالت باید صبوری به خرج دهید و اجازه دهید لباس برای مدت طولانی زیر این جسم سنگین بماند تا صاف شود.

4- لباسشویی با بخار آب گرم جایگزینی برای اتو

تصور شما از ماشین لباسشویی این است که همیشه مقنعه، مانتو و پیراهن را چروک می کند اما باید بگوییم که اتو کردن لباس ها با ماشین لباسشویی هم ممکن است. لباس ها را درون ماشین بیندازید و از سیستم بخار آب گرم ماشین لباسشویی استفاده کنید برای اینکه چروک لباس ها بهتر باز شود بهتر است هر بار تنها یک الی دو لباس درون ماشین لباسشویی قرار دهید.

5- استفاده از یخ برای رفع چروک لباس

استفاده از یخ برای رفع چروک لباس

اگر ماشین لباسشویی شما سیستم بخار آب گرم ندارد نگران نباشید چرا که در این حالت با استفاده از چند قطعه یخ می توانید از این دستگاه برای رفع چروک لباس خود استفاده کنید. برای این کار کافی است پس از اینکه لباس ها را در ماشین قرار دادید چند قالب یخ هم در ماشین بیندازید سپس ماشین لباسشویی را با درجه حرارت بالا روشن کنید زیرا حرارت باعث ذوب یخ ها می شود و فضای لباسشویی پر از بخار می شود و در نهایت چروک لباس ها از بین می رود.

6- استفاده از دستگاه بخار لباس برای صاف کردن لباس ها

دستگاه بخار لباس یکی از ابزارهایی است که در نبود اتو می تواند به شما کمک کند‌. در صورتی که شما دستگاه بخار لباس داشته باشید و استفاده از اتو برایتان میسر نباشد می توانید با این روش ساده لباس های خود را صاف کنید. دقت داشته باشید که این دستگاه به سرعت داغ می شود و امکان رفع چروک لباس های گوناگون با آن وجود دارد.

7- استفاده از اتو مو برای رفع چروک لباس به جای لباس

اتو مو برای چروک لباس

یکی دیگر از ابزارهای حرارتی اتو مو است که برای صاف کردن موها به کار می رود. ولی در  صورتی که اتوی لباس در دسترس شما نباشد یا به هر دلیلی استفاده از اتو برایتان میسر نباشد، می توانید لباس خود را میان دو لبه اتو مو قرار دهید و با استفاده از حرارت آن لباستان را صاف کنید. توجه کنید که دمای تنظیم شده باعث سوختن لباس نشود.

8- استفاده از سشوار برای رفع چروک لباس به جای اتو

یکی دیگر از ابزارهای حرارتی که می توانیم از آن به جای اتو استفاده کنیم، سشوار است. سشوار ابزار حرارتی پرکاربردی است که در بیشتر خانه ها پیدا می شود. برای انجام این کار کافی است که لباس را صاف کنید و درجه حرارت سشوار را روی لباس بگیرید تا چروک ها محو شوند. دقت کنید که سشوار باید حداقل 5 سانتی متر با لباس شما فاصله داشته باشد.

روش های پیشگیری از چروک شدن لباس های نخی

لباس های نخی به راحتی چروک می شوند و اتو کشیدن آنها کار نسبتا دشواری است. برای پیشگیری از چروک شدن لباس های نخی موارد زیر را به کار گیرید.

  • لباس های نخی را از گیره لباس یا روی بند رخت آویزان کنید و تا جایی که می توانید آنها را تا نزنید.
  • تا جایی که می توانید لباس های نخی را با آب سرد و دست بشویید تا کمتر چروک شوند و از چلاندن لباس ها خودداری کنید. این روش در مورد لباس های ابریشمی و کتان هم صدق می کند.
  • اگر قرار بود لباس های نخی را با استفاده از ماشین لباسشویی بشویید درجه حرارت ماشین را روی (Cold) قرار دهید
  • حالت (Delicate) برای لباس های ظریف مناسب است کمترین میزان چروک در لباس ها را با انتخاب این حالت شستشو تجربه کنید.
  • وقتی لباس ها را به تن می کنید از اسپری ضد چروک استفاده کنید تا مانع چروک شدن لباس شوید.
  • به حالت نشستن خود توجه داشته باشید زمانی که می نشینید از دو طرف لباس را بکشید تا صاف شود.
  • از قرار دادن جسم سنگین روی لباس های تا زده اکیدا خودداری کنید.

به همین ترتیب از چروک شدن لباس ها جلوگیری کنید.

سخن پایانی

در این مطلب از کارمادیو ما به شما ترفندهایی یاد دادیم که با به کارگیری آنها چروک های لباس را بدون اتو به سادگی از بین ببرید. البته می توانید از  راه حل های خوبی هم استفاده کنید که شما را از اتو کشیدن بی نیاز کند.

همچنین در این مطلب نکاتی موثر برای پیشگیری از چروک شدن لباس را برای شما شرح دادیم. شما می توانید به مطالعه یکی دیگر از مقالات مرتبط با این موضوع یعنی فرمول تمیز کردن سریع جرم و لکه های کف اتو بپردازید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا