اخبار

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس از سمت خود استعفا داد

به گزارش کارمادیو، چانگ‌پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس از سمت خود استعفا داد و به نقص قوانین ضد پولشویی آمریکا اعتراف کرد. طبق خبری که لحظاتی پیش منتشر شد، بایننس باید مبلغ 4.3 میلیارد دلار جریمه پرداخت کند.

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل بایننس از سمت خود استعفا داد

با انتشار خبر استعفای مدیرعامل بایننس، ارز دیجیتال BNB شاهد کاهش قیمت شدیدی شد.

به گزارش کارمادیو و به نقل از رویترز:

صرافی بایننس با سه اتهام جدی روبه‌رو بوده که شامل نقض قوانین بین‌الملل است.

به گزارش رویترز، بایننس با سه اتهام از سمت وزارت دادگستری آمریکا روبرو است و این اتهامات می‌تواند لطمه جدی به این صرافی بزرگ بزند. رویتزر با استناد به اسناد دادگاهی، اعلام کرده که وزارت دادگستری آمریکا تاکید دارد که صرافی بایننس در اتهام نخست بدون هیچ‌گونه مجوز قانونی پول جابه‌جا می‌کرده که قوانین پول‌شویی را نیز نقض کرده است. دومین اتهام شامل نقص قانون بین‌المللی اختیارات اقتصادی در مواقع اضطراری است؛ این قانون به دولت ایالات‌متحده این قدرت را می‌دهد که فعالیت‌های تجاری اتباع خارجی، دولت‌ها و شرکت‌هایی که قوانین کشور آمریکا را نقض کرده‌اند را با صلاحدید خود قضاوت، قانون‌گذاری یا مسدود کند. نقض قوانین صادر شده در چارچوب IEEPA پیامدهای شدید مدنی و کیفری دارد. سومین مورد نیز اتهام توطئه بوده که به معنای توافق دو یا چند نفر برای انجام جرمی در آینده است.

ژائو با انتشار این پیام شخصاً کناره‌گیری خود از سمت مدیرعاملی بایننس را تأیید کرد.

امروز از سمت خود به عنوان مدیرعامل بایننس کناره‌گیری کردم. مسلماً این تصمیم از نظر احساسی برایم آسان نبود. اما می‌دانم که دارم کار درست را انجام می‌دهم. من اشتباهاتی کرده‌ام و باید مسئولیت آنها را بر عهده بگیرم. این بهترین تصمیم برای جامعه ما، برای بایننس و برای شخص خودم است.

به‌عنوان یک سهام‌دار و مدیرعامل سابق بایننس که دانشی از گذشته شرکت دارم، هر زمان که نیاز باشد، برای ارائه مشاوره در دسترس تیم خواهم بود. این شرایط مطابق چهارچوبی است که آژانس‌های آمریکایی برای ما تعیین کرده‌اند.

قدم بعدی من چیست؟

ابتدا زمانی را به استراحت اختصاص خواهم داد.

برای بعد از آن، هم‌اکنون ایده‌ام این است که احتمالاً سرمایه‌گذاری‌های منفعلی انجام دهم، سهام‌دار یا مالک مقدار کمی توکن در استارتاپ‌های حوزه بلاکچین، وب ۳، دیفای، هوش مصنوعی و بیوتکنولوژی شوم.

دیگر نمی‌توانم خودم را به‌عنوان مدیرعامل یک استارتاپ تصور کنم.

و با افتخار می‌گویم که در قطع‌نامه‌های ما با آژانس‌های آمریکایی، آنها هرگز نگفته‌اند که بایننس وجوهی از کاربران خود سرقت کرده یا اینکه بازار را دستکاری کرده است.

ژائو با قرار وثیقه ۱۷۵میلیون دلاری آزاد شد و احتمالاً به دبی بازگردد.

چانگ پنگ ژائو، بنیان‌گذار و مدیرعامل پیشین بایننس، با قرار وثیقه ۱۷۵میلیون دلاری از بازداشت آزاد شد و موافقت کرد تا ۱۴ روز پیش از صدور حکمش در ۲۳ فوریه ۲۰۲۴ (۵ اسفند ۱۴۰۲) به ایالات متحده بازگردد. او موافقت کرده است که محل سکونت خود را با دادگاه در میان بگذارد و در صورت حاضرنشدن در جلسه دادگاه، حکم دستگیری وی صادر شود. ازآنجایی‌که انتظار می‌رود که ایالات متحده حکم وثیقه ژائو را بازبینی کند، او تا روز دوشنبه، ۲۷ نوامبر (۶ آذر) در سیاتل خواهد ماند. ژائو چندین سال است که در دبی زندگی می‌کند و درحالی‌که هیچ توافقی برای استرداد مجرمان بین ایالات متحده و امارات متحده عربی وجود ندارد، دو کشور، سال گذشته توافقی دوجانبه را برای تقویت همکاری در حوزه قضایی منعقد کردند.

درباره چانگ پنگ ژائو

چانگ پنگ ژائو (Changpeng Zhao) مشهور به CZ، یک فعال اقتصادی چینی-کانادایی و مؤسس صرافی بایننس، بزرگ‌ترین صرافی ارزهای رمزنگاری شده در جهان، است. او همچنین در گذشته عضوی از تیم توسعه Blockchain.com و همچنین مدیر تکنولوژی صرافی OkCoin بوده‌است.

در سال ۲۰۱۷، رشد تصاعدی پروژه‌هایی که به روش ICO تأمین سرمایه اولیه پروژه خود را انجام می‌دادند، فرصت بسیار خوبی برای ورود ایده‌های جدید به بازار بود. همواره سرمایه اولیه برای ایجاد یک کسب و کار جدید یکی از دغدغه‌های مهم در شروع کار است. اما در سال ۲۰۱۷ و با رونق گرفتن ICOها و استقبال بی‌سابقه از این پروژه‌ها، چانگ پنگ ژائو نیز از این فرصت به‌وجود آمده نهایت استفاده را کرد. صرافی بایننس در سال ۲۰۱۷ و با سرمایه اولیه ۱۵ میلیون دلار وارد بازار ارزهای دیجیتال شد. در اولین گام برای رشد، تعداد ۲۰۰ میلیون توکن این صرافی منتشر شد.

این صرافی کار خود را از شانگهای چین آغاز کرد اما اکنون ۳۸ درصد از کاربران این صرافی امریکایی‌ها هستند و دومین صرافی بزرگ کشور ژاپن است. همچنین این صرافی ارز دیجیتال به سرعت محصولات جدیدی را عرضه کرد و با ارائه محصولات جذاب معاملاتی، سهم عمده‌ای از معاملات بازار ارزهای دیجیتال را به خود اختصاص داده‌است. CZ پس از هشت ماه صرافی بایننس را به بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال در جهان از نظر حجم معاملات روزانه تبدیل کرد. چانگ پنگ ژائو به پیشرفتی کم‌نظیر دست یافته بود و به سرعت نام او از بازار ارزهای دیجیتال نیز فراتر رفت تا جایی که مجله فوربس که به شرح‌حال و زندگی‌نامه ثروتمندان جهان می‌پردازد مقاله‌ای را تحت عنوان «از برگر پیچیدن تا رهبری یک شرکت چند صد میلیونی» به پیشرفت سریع شغلی و ثروت CZ اختصاص داد.

بر اساس آخرین گزارش مجله اقتصادی یاهوو، ثروت CZ در سال ۲۰۲۰ معادل ۲٫۶ میلیارد دلار است. این در حالی است که به گزارش مجله فوربس، ثروت چانگ پنگ ژائو در سال ۲۰۱۹ معادل ۱٫۳ میلیارد دلار بوده‌است.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا