اخبار

شرایط خرید رایگان سوابق بیمه سربازی + جزییات

به گزارش کارمادیو، تمام کسانی که خدمت سربازی‌شان قبل از سال ۱۳۸۵ تمام شده اگر دو شرط زیر را داشته باشند، برای اضافه کردن خدمت در سابقه بیمه نیازی به پرداخت هزینه ندارند و فقط باید در زمان مشخص درخواست خود را در سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.

بیمه سربازی چیست؟

این سوال یکی از متداول ترین سوالاتی است که توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود و ما در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم. لازم به ذکر است بدانید بر اساس قوانین جمهوری اسلامی ایران هر مردی که تابعیت ایران داشته باشد با رسیدن به سن قانونی و پایان دوره تحصیلی باید به خدمت سربازی برود.

در خدمت سربازی عدالت به صورت کامل بین تمام افراد اجرا می شود به هیچ وجه تفاوتی بین افراد وجود نخواهد داشت. البته استسنا هم وجود دارد. در واقع زمانی که سازمان وظیفه عمومی تشخیص دهد که فرد دارای شرایط لازم برای معافیت است وی را از خدمت سربازی معاف می‌کند.

یکی از مزایای اصلی خدمت مقدس سربازی، بیمه سربازی می‌باشد. بیمه سربازی ویژگی‌های زیادی دارد در واقع اگر سرباز در دوران خدمت دچار آسیب دیدگی و بیماری شود. با استفاده از دفترچه بیمه خدمات درمانی نیروهای مسلح به صورت رایگان در بیمارستان مجهز نیروهای مسلح مورد درمان قرار می‌گیرد.

قوانین و شرایط خرید رایگان سوابق بیمه سربازی

تمام کسانی که خدمت سربازی‌شان قبل از سال ۱۳۸۵ تمام شده اگر دو شرط زیر را داشته باشند، برای اضافه کردن خدمت در سابقه بیمه نیازی به پرداخت هزینه ندارند و فقط باید در زمان مشخص درخواست خود را در سازمان تامین اجتماعی ثبت کنند.

شرط اول: قبل از خدمت حق بیمه پرداخت کرده باشند.

شرط دوم: مشغول به کاری باشند که برای آن حق بیمه تامین اجتماعی پرداخت شود.

شرط سوم: خدمت سربازی‌شان قبل از سال ۱۳۸۵ تمام شده باشد.

در این شرایط خدمت نظام وظیفه عمومی این افراد هم در ادامه سابقه کارشان محسوب شده و نباید مبلغ اضافه‌ای برای قرار گرفتن آن در سابقه بازنشستگی پرداخت کنند.

4/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا