اخبار

صرافی ارز دیجیتال کوینکس CoinEx هک پلتفرم خود را تأیید کرد

به گزارش کارمادیو، صرافی ارز دیجیتال کوینکس CoinEx لحظاتی پیش در صفحه X (توییتر سابق) خود هک این پلتفرم را تأیید کرد. طبق اطلاعیه کوینکس، هکرها موفق شده‌اند تراکنش‌هایی غیرمجاز با ارزهای دیجیتال اتریوم، ترون و پالیگان به خارج از این صرافی داشته باشند. کوینکس CoinEx مدعی شده مبالغ سرقت‌شده تنها بخش کوچکی از دارایی‌های این صرافی است و ضمن اعلام این موضوع که دارایی‌های معامله‌گران این صرافی هم‌اکنون در امنیت به سر می‌برند، وعده داده تا خسارت واردشده به تمام کاربران آسیب‌دیده را ۱۰۰درصد جبران کند.

صرافی ارز دیجیتال کوینکس هک پلتفرم خود را تأیید کرد

تیم‌های امنیت سایبری در مورد برداشت‌های مشکوک و قابل توجهی از کیف پول‌های گرم صرافی کوینکس (CoinEx) هشدار داده‌اند. تاکنون حدود ۲۷ میلیون دلار از توکن‌های اتریوم، ترون و متیک از ۳ کیف پول گرم این صرافی برداشت شده و کوینکس اطلاعیه‌ای در مورد علت این برداشت‌ها صادر نکرده است.

به کاربران توصیه می‌شود با توجه به احتمال هک شدن این صرافی، جهت اطمینان هر چه سریع‌تر نسبت به انتقال دارایی‌های خود از حساب این صرافی به یک کیف پول امن اقدام کنند.

این حساب توییتری در توییتی به میزان برداشت‌ها اشاره کرده است که در آن ۱۸.۱۲ میلیون دلار ETH، حدود ۸.۵ میلیون دلار TRON و ۲۹۱٬۰۰۰ دلار Matic برداشت شده است.

لازم به ذکر است چنین نقل و انتقالات بزرگی مشمول مجوزهای ویژه در صرافی‌ها هستند و این واقعیت که کوینکس هیچ بیانیه‌ای صادر نکرده است، احتمال به خطر افتادن کلیدهای خصوصی آن را افزایش می‌دهد. به کاربران این صرافی توصیه می‌شود که برای احتیاط دارایی‌های خود را از این صرافی به یک کیف پول امن منتقل کنند.

 

بروزرسانی ۲۳ شهریور

پلتفرم امنیتی کریپتو Cyvers روز سه‌شنبه این نقض را گزارش کرد و از کوینکس خواست تمام واریز و برداشت‌ها را فورا متوقف کند.

این هک در سه بلاک چین مختلف رخ داد که شامل طیف گسترده ای از توکن ها بود. در مجموع، سارقان 18.12 میلیون دلار دارایی در اتریوم، 8.5 میلیون دلار در ترون و 291،000 دلار در پالیگان سرقت کردند.

به گفته این شرکت، دلایل احتمالی هک شامل “نقض کنترل دسترسی”، “لو رفتن کلید خصوصی” و “راگ پول” است، البته اگر این کار صرفاً یک “کار خودی” نباشد.

Cyvers اضافه کرد که سه آدرس مشکوک هکر قبلاً مبادله دارایی‌های خود را با ETH آغاز کرده‌اند و یکی از آنها قبلاً 3365 اتریوم (5.3 میلیون دلار) را به یک آدرس خارجی منتقل کرده است.

صرافی CoinEX بعداً بیانیه ای را منتشر کرد که این هک را تایید کرد. در حالی که اشاره کردند که میزان دقیق دارایی های از دست رفته نامشخص است، آنها گفتند که میزان دارایی سرقت شده “بخش بسیار کمی از کل دارایی های صرافی CoinEx” است.

صرافی نوشت: “ما به همه کاربران اطمینان می دهیم: دارایی های شما امن و دست نخورده است.” کسانی که دارایی خود را از دست داده اند برای هرگونه ضرر و زیان ناشی از این نقض 100٪ غرامت دریافت خواهند کرد.

CoinEx همچنین قول داده است که “گزارش جامع” و جدول زمانی دقیق این حادثه را ارائه کند. این شرکت همچنین یک تیم تحقیقاتی را برای بررسی این موضوع استخدام کرده است.

 

2/5 - (3 امتیاز)

نوشته های مشابه

1 دیدگاه
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
جبرییل
7 ماه قبل

داداش 3 تا بیانیه داده تا الان

وضعیت رو هم گردن گرفته

لطفا به روز باشید

دکمه بازگشت به بالا