سفر و گردشگری

برنامه‌ریزی سفر‌های پاییزی؛ از معرفی مقاصد تا نکات مهم سفر

فصل پاییز از زیباترین و جذاب‌ترین فصل‌هاست و با داشتن طبیعتی زیبا و خیره کننده، پادشاه فصل‌ها لقب گرفته است. معمولا به دلیل باز شدن مدارس و دانشگاه و شرایط آب و هوایی پاییز، حجم سفرها بسیار کاهش می‌یابد و افراد زیادی این فصل را برای مسافرت مناسب نمی‌دانند. اما سفر در فصل پاییز مزیت‌هایی مانند ترافیک کمتر، هزینه پایین‌تر هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، آب‌وهوای بی‌نظیر و طبیعت خیره‌کننده را به همراه دارد.

شاید سفر در این فصل برای دانش آموزان و دانشجویان مقدور نباشد، اما بسیاری از افراد این فصل را برای سفر انتخاب می‌کنند. توصیه می‌شود برای یک بار هم که شده سفر پاییزی را با خانواده خود تجربه کنید و از مزایای بی نظیر آن بهره مند شوید. در ادامه با ما همراه باشید تا نکات مهمی را درباره سفر در فصل پاییز بررسی کنیم.

بهترین مقاصد برای سفر در فصل پاییز

اولین قدم برای شروع یک سفر رویایی و هیجان انگیز انتخاب صحیح مقصد است. با دانستن مقصد نهایی خود می‌توانید برنامه‌ریزی کامل و درستی انجام دهید. در ادامه مناطق مناسب برای سفر در پاییز بررسی شده‌اند.

  1. شهر زیارتی مشهد

شهر مشهد یکی از گزینه‌های بسیار عالی برای سفر در پاییز است. از آنجایی که تعداد زائران در فصل پاییز بسیار کمتر از زمان‌های دیگر مخصوصا تعطیلات می‌شود، می‌توان سفری راحت به دور از شلوغی و هیاهو داشت. همچنین در فصل پاییز رزرو هتل مشهد ارزان است و همین موضوع باعث می‌شود از هزینه‌های سفر شما کاسته شود.

فضای رقابتی مشهد باعث شده که کیفیت هتل‌های آن به سمت مطلوب و عالی حرکت کند و هتل‌های سه ستاره مشهد با هتل‌های پنچ ستاره شهر‌های دیگر برابری کنند. شهر مشهد به دلیل زیارتی بودن از نظر حمل‌ونقل، اقامت و تدارکات اولیه برای زائران و مسافران در سطح بالایی قرار دارد. تمامی خدمات و امکانات گفته شده در فصل پاییز به دلیل کم شدن تعداد مسافران با قیمت و کیفیت بهتری در دسترس خواهند بود.

  1. شهرها و جزایر جنوبی

به جرات می‌توان گفت بهترین زمان برای سفر به شهرهای جنوبی و لذت بردن از سواحل خلیج فارس، فصل پاییز است. از آنجایی که این شهرها در فصل تابستان دارای گرمای آزاردهنده هستند، با سفر در فصل پاییز می‌توانید لذتی دوچندان را تجربه کنید.

برنامه‌ریزی سفر‌های پاییزی؛ از معرفی مقاصد تا نکات مهم سفر

  1. شهرهای شمال کشور

شهرهای شمال در هر فصلی از سال جذابیت خاص خود را دارند. شاید بیشترین حجم سفرهای شمال کشور در فصل‌ تابستان باشد، اما پاییز نیز جلوه زیبایی از آن به چشم می‌آید و توصیه می‌شود حتما در فصل پاییز نیز این شهرهای شمال کشور بازدید کنید. پاییز فصل رنگ‌هاست و جنگل‌های زیبای شمال کشور در این فصل رنگ‌‌های زیبا و دلپذیری دارند.

غروب دریا در ماه‌های این فصل بسیار دلنشین و آرامش‌بخش است. اگر مایل هستید در فصل پاییز به شهر‌های شمال سفر کنید جنگل‌های مازندارن با نمای بسیار زیبا انتظار شما را می‌کشند. همچنین می‌توانید در یک سایت رزرو هتل بهترین اقامت را در شهرهای شمال با کمترین هزینه تجربه کنید.

  1. شهرهای کویری

یکی دیگر از مقاصد بسیار عالی برای سفر پاییزی شهرهای کویری است. از آنجایی که در روزهای پاییزی تابش نور خورشید بسیار ملایم است، بهترین فرصت برای سفرهای کویری به شمار می‌رود. البته برای سفری در روز و چند ساعت مناسب است، زیرا شب‌های پاییزی کویر بسیار سرد است. یکی از زیباترین و بهترین کویرهای ایران، کویر لوت است که از جاذبه‌های شهر طبس به حساب می‌آید. اصفهان و کاشان از دیگر شهرهای کویری و گردشگری ایران محسوب می‌شوند که در فصل پاییز میزبان مسافران پاییزی هستند.

شهرهای کویری گزینه مناسب‌تری نسبت به شهرهای شمالی برای سفر پاییزی هستند. شهر کاشان نیز با داشتن خانه‌های تاریخی، آبشار بسیار زیبای نیاسر، آرامگاه امیرکبیر و همچنین آب‌وهوای بسیار عالی بهترین گزینه برای سفر پاییزی است.

  1. شهر تهران

شهر تهران نیز گزینه مناسب دیگری برای سفر پاییزی است. پل طبیعت یکی از جاذبه‌های شهر تهران است که در شب‌های پاییز زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد. روستای زرین دشت در نزدیکی تهران در فصل پاییز بسیار زیبا می‌شود. برای سفر پاییزی به زرین دشت باید 120 کیلومتر از شهر تهران به سمت زرین دشت حرکت کنید. برای رسیدن به این منطقه وارد جاده تهران_دماوند_فیروزکوه می‌شوید. البته این موارد تنها گوشه‌ای از زیبایی‌های شهر تهران در پاییز هستند. قیمت هتل در تهران نیز در فصل پاییز بسیار مناسب‌تر از فصل‌های دیگر است.

بهترین مسیر برای سفرهای پاییزی

اگر قصد سفر دارید اما هنور وسیله‌ای برای سفر خود انتخاب نکرده‌اید با ما همراه باشید تا مسیرهای مختلف ریلی، هوایی و مسیر زمینی را بررسی کنیم تا انتخاب درستی در این زمینه داشته باشید.

  1. مسیر هوایی

سفر با هواپیما راحت‌ترین راه برای مسافرت رفتن در تمام فصل‌ها از جمله فصل پاییز است. در این فصل به دلیل کم بودن تعداد مسافران می‌توان بلیط‌هایی با قیمت مناسب نیز تهیه نمود. با انتخاب مسیر هوایی در کمترین زمان ممکن به مقصد برسید و از زیبایی‌های آن در فصل پاییز لذت ببرید.

  1. مسیر ریلی

مسیر دیگری که می‌توانید برای رسیدن به مقصد انتخاب کنید، سفر با قطار است که خطرات رانندگی در جاده را ندارد. همچنین مجبور نیستید زمان طولانی را در خودرو بمانید و در مدت زمان کوتاهی به مقصد می‌رسید. مسیر ریلی برای سفرهای کوتاه و چند روزه به مقصدهای دور بهترین انتخاب است تا بیشترین زمان خود را در مقصد بگذرانید. از نظر هزینه نیز سفر با قطار به صرفه‌تر از سفر با هواپیماست.

  1. مسیر زمینی

مسیر زمینی در فصل پاییز به دلیل بارش باران و تغییر آب‌وهوا و خطر تصادف در جاده‌ها به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. از این رو بهتر است مسیر هوایی یا ریلی را برای سفر خود در نظر بگیرید. اگر مسیر زمینی را انتخاب کرده‌اید قبل از سفر حتما شرایط‌ آب‌وهوایی را بررسی کرده و از امنیت جاده‌ها مطمئن شوید.

نکات مهم برای برنامه ریزی سفر پاییزی

برای سفر در پاییز نکات مختلفی وجود دارد که حتما قبل از شروع به حرکت باید آن‌ها را به دقت بررسی کنید. بررسی شرایط آب‌وهوایی مقصد مهم‌ترین نکته برای سفر است. علاوه بر آن موارد دیگری نیز وجود دارند که در ادامه ذکر شده‌اند:

  1. انتخاب دقیق زمان‌ سفر
  2. انتخاب مسیر درست رفت و آمد
  3. برنامه ریزی برای تفریحات فضای باز
  4. انتخاب لباس مناسب سفر پاییزی
  5. جست‌وجو در سایت‌های محلی

امیدواریم از سفر پاییزی خود لذت ببرید. هوای پاییزی و رنگی که این فصل به شهرهای کشورمان می‌دهد، قطعا سفرتان را لذت‌بخش‌تر خواهد کرد.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا