سبک زندگی

مضرات و فواید نور خورشید برای مو / روش‌ های مراقبت

نور خورشید یکی از عواملی است که بر مو تاثیر می‌ گذارد که برخی از این تاثیرات مثبت و مفید و برخی از آنها مضر است حال اگر می‌ خواهید با تاثیرات آن بر موها آشنا شوید باید این مقاله از کارمادیو را تا پایان مطالعه کنید.

مزایای نور خورشید برای مو

هنگامی که با در معرض نور خورشید قرار می‌ گیرید علاوه بر اینکه برای پوست و مو دارد که از جمله فواید آن می‌ توان به جلوگیری از ریزش مو به دلیل جذب ویتامین دی به وسیله نور خورشید است به عبارتی بهتر دریافت ویتامین D از فواید نور خورشید برای مو می‌ باشد. رشد بهتر و سریعتر مو از دیگر فواید ویتامین دی است که بخش بزرگی از آن توسط نور خورشید جذب می‌ شود.

مضرات نور خورشید برای مو

همان که در بالا نیز ذکر کردیم نور خورشید برای مو مضراتی نیز دارد که می‌ توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تغییر رنگ مو از جمله تاثیرات منفی نور خورشید بر موها است منجر به روشن‌ تر شدن رنگ و حتی آسیب شدید به آنها می‌ شود در واقع اشعه نور خورشید رنگدانه‌ های مو را تغییر می‌ دهد.
  • تخریب کوتیکول مو از دیگر مضرات نور و خورشید برای مو است منظور از کوتیکول مو همان قسمت بیرونی آن می‌ باشد که نور خورشید می‌تواند آن را تخریب کند و درخشندگی مو را از بین ببرد.
  • خشکی مو از دیگر مضراتی است که وقتی در نور خورشید قرار می‌ گیرد برای آن اتفاق می‌ افتد چرا که کریستال‌ های آب نمک مانند آینه‌ هایی هستند که اشعه ماورا بنفش را دریافت می‌ کنند.
  • شکنندگی مو نیز از اتفاقاتی است که به هنگام قرار گرفتن در نور خورشید اشعه ماورا بنفش آن اتفاق می‌افتد زیرا این اشعه به ملانین مو حمله کرده و پیوند های کراتینی موجود در آن را می‌ شکند و باعث شکنندگی و کدر شدن آن می‌ گردد.
  • نور خورشید همچنین باعث می شود موها زودتر سفید شوند زیرا ملانین آنها از بین می‌ رود.
  • بروز اگزما و پسوریازیس در پوست سر از دیگر مضرات نور خورشید برای مو است. همچنین پوست کف سر در مجاورت اشعه فرابنفش به سرطان مبتلا گردد.

روش‌ های مراقبت از مو در برابر نور خورشید

روش‌ های مراقبت از مو در برابر نور خورشید

گفتیم که نور خورشید برای مو مضرات مختلفی دارد بنابراین باید روش‌ های پیشگیری از آسیب آن را نیز فرا بگیرید که از جمله این روش‌ ها موارد زیر است.

  • برای مراقبت از موی سر در برابر نور شدید خورشید می‌ توانید آنها را با کلاه یا روسری یا از چتر برای پوشاندن موها استفاده کنید.
  • از محصولات ضد آفتاب برای محافظت از مو در برابر اشعه‌ های مضر خورشید استفاده کنید به خصوص موهایی که به لوند و رنگ شده هستند زیرا در برابر نور خورشید نسبت به موهای عادی آسیب‌پذیرترند.
  • شستن مو از دیگر روش‌هایی است که می‌ توانید برای مراقبت از موهای خود در برابر نور خورشید از آن بهره‌مند شوید. همچنین چرب کردن موی پس از شستشوی بیش از حد لازم است.
  • همچنین استفاده از محصولات حفاظتی بسیاری از کرم‌ ها و اسپری‌ های محافظ مو حاوی فیلترهای UV هستند که می‌ توانند به محافظت از مو در برابر آسیب ناشی از نور خورشید کمک کنند.
  • ترمیم مو اگر موی شما قبلاً از نور خورشید آسیب دیده است،محصولات مرطوب کننده و ترمیم کننده می‌ توانند به بازیافت سلامت مو کمک کنند.
  • کاهش زمان قرار گرفتن در معرض خورشید نیز از دیگر روش های مراقبت از پوست است بنابراین جهت حفاظت از پوست و مو، تلاش کنید در ساعاتی که نور خورشید در اوج قدرت خود است  در سایه بمانید.
  • تغذیه سالم تغذیه سالم از دیگر موارد برای محافظت از مو در برابر نور خورشید است زیرا باعث جذب ویتامین‌ ها و مواد معدنی ضروری می‌ تواند به حفظ سلامت مو کمک کند.

 جمع‌بندی

بسیاری از ما از تاثیرات نور خورشید بر پوست و موی خود آشنا هستیم مراقبت‌های لازم را برای جلوگیری از آسیب به آنها به کار می‌ گیریم اما با مطالعه این مقاله می توانید تمام موارد مربوط به ارتباط بین نور خورشید و مو را فرا بگیرید همچنین با مطالعه مقاله خشک کردن مو ها به روش صحیح و اصولی / معرفی بهترین روش می‌ توانید روش‌ های صحیح برای خشک کردن مو بدون هرگونه آسیب به آنها را بیاموزید.

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا