سبک زندگی

خشک کردن مو ها به روش صحیح و اصولی / معرفی بهترین روش

اینکه هر بار پس از حمام بتوانید با اصولی ترین و درست ترین روش ها مو های خود را خشک کنید، سلامت و زیبایی مو هایتان تضمین می شود. در صورت مراقبت نکردن از مو هایتان، دچار موخوره، وز شدن مو و شکنندگی و خشک شدن آن می شوند که این موضوع هم سلامت موهایتان و هم زیبایی و درخشندگی آن را از بین می برد. در ادامه این مطلب سایت کارمادیو همراهمان باشید تا باید ها و نباید ها را در مورد خشک کردن مو را صفر تا صد بگوییم.

خشک کردن موها چرا اهمیت دارد ؟

معمولا خانم هایی که موهای بلندتری دارند با مسئله مو خشک کردن بیشتر درگیر هستند. اما در کل این موضوع هم برای خانم ها و هم آقایان پیش می آید که ندانند از چه روشی برای برای خشک کردن موهایشان استفاده کنند تا موهایشان آسیب نبیند. متاسفانه بعضی از ما ممکن است ندانسته از روشی استفاده کنیم که باعث خشک شدن موها شود و فکر کنیم راه خوبی را انتخاب کرده ایم.

مثلا بعضی افراد گمان می کنند اگر اجازه دهند موهایشان به طور طبیعی و به مرور زمان در جریان هوا خشک شود، بهتر است در حالی که این کار باعث وز شدن و شکنندگی و حتی بد حالت شدن مو شود.

چند اشتباه رایج در خشک کردن مو

اگر موهای بلند و پرپشتی دارید و اجازه می دهید موهایتان در هوای آزاد و به صورت طبیعی خشک شود، این کار شما باعث فشار وارد کردن به ریشه مو و شکنندگی آن می شود.

خوابیدن با موهای خیس که شاید مورد علاقه بیشتر مردم مخصوصا خانم ها باشد، موهای مرطوب یا خیس بسیار آسیب پذیر هستند و حتما قبل از خوابیدن باید آن ها را کاملا خشک کرده باشید.

استفاده از موس، کرم و ژل و اسپری هایی که باعث خشک شدن موهای شما می شود، باعث شکننده شدن و ریزش مو می شود. بنا بر این استفاده از آن ها را به حداقل برسانید.

فاصله زیاد بین حمام هایتان باعث چرب شدن و کثیفی موهایتان می شود در نتیجه دچار ریزش مو، مو خوره و آسیب دیدگی مو می شوید.

عوارض خشک نکردن موی سر

  • شکنندگی موها
  • وز شدن و مجعد شدن مو
  • ایجاد گره و پیچیدگی در مو
  • ریزش مو
  • بروز موخوره
  • ایجاد جوش و آکنه
  • سرماخوردگی و سردرد
  • عفونت و بیماری های قارچی

 

طرز صحیح استفاده از سشوار برای خشک کردن مو

بهترین حالت خشک کردن استفاده از روش طبیعی و سشوار همراه هم است. درواقع باید این دو روش را در کنار هم استفاده کنید. ترفند هایی را که در ادامه خواهیم گفت به ترتیب انجام دهید تا مو هایتان را بدون آسیب خشک کنید.

1- هنگامی که موهایتان خیس است، بگذارید و زمان دهید تا نصف رطوبت آن گرفته شود. بسته به بلندی و کوتاهی و ضخامت و جنس موهایتان این مدت زمان متغیر است.

2- با باد خنک سشوار مو هایتان را از فاصله 15 یا 20 سانتی متری خشک کنید. حواستان باشد باد گرم یا داغ را استفاده نکنید.

3- سشوار را چند دقیقه پشت سر هم روی یک قسمت از مو هایتان قرار ندهید و مدام حرکت دهید تا همه بخش های موهایتان به صورت یکسان خشک شود.

4- در صورتی که مو های پرپشت تری دارید می توانید آخر سر از باد گرم سشوار نیز برای مدت کوتاهی استفاده کنید تا مو هایتان به طور کامل خشک شود.

5- در پایان میتوانید با سشوار مو هایتان را به صورت دلخواه حالت دهید. ( البته پیشنهاد می کنیم این کار را زیاد و پشت سر هم تکرار نکنید).

نکات مهم خشک کردن سر بعد از حمام

نکات مهم خشک کردن سر بعد از حمام

1- یکی از روش ها بستن موها با یک پارچه در بالای سر است تا هنگامی که آب آن ها گرفته شود و سپس از باد خنک سشوار استفاده کنید. البته برخی به اشتباه از حوله سر استفاده میکنند که جنس حوله متاسفانه به موها آسیب بیشتری می رساند. بهتر است از یک پارچه پنبه ای یا نخی استفاده کنید.

2- قبل از خشک کردن به هر روشی ابتدا آب موهایتان را به خوبی بگیرید تا فقط مقداری نم دار باشد.

قبل از استفاده از سشوار یا پارچه برای گرفتن نم مو، از اسپری های محافظتی استفاده کنید تا موهایتان آسیب کمتری ببیند.

3- هرگز از برس و شانه هنگامی که موهایتان هنوز خشک نشده استفاده نکنید. چون باعث فشار به موهایتان و در نهایت شکنندگی و ریزش می شود. (برس های چوبی گزینه های مناسب تری برای استفاده هستند).

4- باد گرم و داغ سشوار شاید روند خشک شدن موهایتان را سرعت ببخشد اما شما را دچار موخوره می کند و موهایتان خشک و شکننده می شوند.

5- بعد از گرفتن آب اضافی موهایتان و زمانی که موهایتان نمناک است، بهترین زمان برای روغن تراپی موهایتان است و می توانید روغن های تقویت کننده را روی ساقه موهایتان بمالید.

6- موهایتان را با دست نگه دارید و به آرامی موهایتان را از پایین شروع به شانه زدن کنید و به سمت بالا بروید.

7- برای تسریع در روند خشک شدن، موهایتان را به دسته های کوچکتر تقسیم کنید.

به یاد داشته باشید به خرج دادن صبر و حوصله در فرآیند خشک کردن مو مهم ترین فاکتور برای خشک کردن مو هاست. اینکه به خاطر عجله، با باد داغ سشوار و گرفتن آن در فاصله نزدیک بخواهید موهایتان را خشک کنید فقط باعث آسیب به مو می شود.

کلام آخر

با انجام نکات گفته شده می توانید با نهایت دقت مهایی سالم و درخشان داشته باشیدو دیگر خشک کردن موهایتان برای شما معضلی پیچیده نباشد. در مقاله بالا صفر تا صد روش اصولی خشک کردن مو گفته شد. امیدواریم نهایت استفاده را برده باشید. همچنین توصیه می شود مقاله موخوره چیست و علت های ایجاد آن و روش درمان موخوره را بخوانید تا از آن آگاه شوید.

 

امتیاز بدهید

نوشته های مشابه

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا